وقتی فوتبال کرونا را دریبل می‌زند!

سایت بدون -در حالی که بحران کرونا جهان را تهدید می‌کند و بسیاری از فعالیت‌های ورزشی-هنری و صنعتی-اجتماعی در کشورهای مختلف لغو یا به تعویق افتاده، سازمان لیگ برتر ایران اصرار به برگزاری مسابقات هفته بیست‌ویکم با وجود اعتراض و نگرانی مسئولان و کادر فنی و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری دارد. سازمان لیگ در حالی تغییری در برنامه دیدارهای هفته بیست‌ویکم ایجاد نکرده که کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته در تصمیمی بی‌سابقه دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان را لغو کرد و حتی صحبت از احتمال تعویق دیدارهای انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا بود. حتی باشگاه استقلال که تاکید کرده بود تیمش را به سیرجان نمی‌فرستد، در نامه‌ای به سازمان لیگ نیز خواهان لغو بازی‌های هفته بیست‌ویکم شد اما آخرین تلاش‌های استقلالی‌ها برای لغو بازی بی‌نتیجه بود و آن‌ها به سیرجان سفر کردند. دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال نیز اعتقاد داشت در این شرایط نباید مسابقات لیگ برگزار شود و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داد اما فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت ورزش بر برگزاری مسابقات تاکید داشتند. امروز شاهد برگزاری چند دیدار حساس و مهم خواهیم بود. تقابل پرسپولیس صدرنشین با شهرخودرو و رویارویی یحیی گل‌محمدی با تیم سابقش در آزادی، دیدار برگشت دربی اصفهان و بازی استقلال و گل‌گهر.
 تقابل جذاب رحمتی و پرسپولیس، یحیی و شهرخودرو
دیدارهای هفته بیست‌ویکم با دیدار تیم‌های ماشین‌سازی-نساجی از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود و این بازی اولین آزمون محمود فکری، سرمربی جدید نساجی است. در ادامه هم تیم‌های فولاد-شاهین بوشهر و گل‌گهر-استقلال از ساعت ۱۶ به مصاف هم می‌روند و یک ربع پس از آغاز این ۲ دیدار بازی برگشت دربی اصفهان در فولادشهر آغاز می‌شود. دیدار پایانی روز نخست هفته بیست‌ویکم را هم  پرسپولیس-شهرخودرو از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌کنند. تکلیف پرسپولیس که با ۴۱ امتیاز صدرنشین است روشن است. تیم یحیی که دیدار هفته گذشته‌اش با جنجال همراه بود و بدون بازی با سپاهان، اصفهان را ترک کرد حتی اگر مقابل شهرخودرو امتیاز از دست بدهد کماکان صدرنشین خواهد ماند. اما برای سپاهان، استقلال و شهرخودرو بردن در دیدارهای امروز بسیار مهم است. آن‌ها همگی چشم به رده دوم جدول و جایگاه تراکتور ۳۷ امتیازی دارند و هر کدام برنده شوند و ۲ حریف دیگرشان امتیاز از دست بدهند جای سرخ‌پوشان تبریزی را در رده دوم خواهند گرفت. دیدار با شهرخودرو برای یحیی آزمون بزرگی است چراکه باید از فوت کوزه‌گری علیه تیم سابقش استفاده کند. قطعا یکی از جذابیت‌های این بازی تقابل سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و گلر فعلی شهرخودرو با پرسپولیسی‌هاست و کری‌هایی که او برای رقیب سنتی‌اش می‌خواند. البته شهرخودرو در این بازی حساس خلعتبری، بازیکن تاثیرگذارش را در اختیار ندارد و در اردوی پرسپولیس هم استوکس بی‌انضباط غایب است.
 استقلال با حواشی به دنبال صعود!
استقلال در هفته گذشته با سختی از ذوب‌آهن عبور کرد و حتی فرهاد مجیدی اذعان داشت که تیمش خوب بازی نکرد و فقط نتیجه گرفت. حالا او در حالی که همچنان دیاباته، یزدانی و دشتی را در اختیار ندارد به مصاف شاگردان مجید جلالی می‌رود که برای بقا می‌جنگند و‌ انگیزه بالایی دارند. استقلالی‌ها در حالی دیدارشان را برگزار خواهند کرد که بالاخره تکلیف مدیریت باشگاه مشخص شده و پیش از این بازی به خاطر انتخاب فتح‌ا…زاده به عنوان مدیرعامل حاشیه‌هایی ایجاد شده بود که بعید نیست روی تیم تاثیر منفی گذاشته باشد. با این حال مجیدی و تیمش برای آنکه همچنان در کورس بمانند محکوم به پیروزی هستند و اتفاقا آمار بازی‌های خارج از خانه استقلال هم نشان می‌دهد که آن‌ها بیرون از خانه خوب نتیجه گرفته‌اند و تنها یک شکست آن هم مقابل ماشین‌سازی در هفته نخست لیگ که بیش از ۶ ماه از آن می‌گذرد داشته‌اند. البته احتمال دارد مجیدی برای بازی با گل‌گهر دست به تغییراتی بزند که محتمل‌ترین آن استراحت دادن به علی کریمی و وریا غفوری است که خستگی در ساق‌های‌شان بیشتر از دیگر بازیکنان پیداست. نکته دیگر این بازی برگزاری هر ۲ دیدار رفت و برگشت بدون تماشاگر است که بازی رفت به خاطر محرومیت استقلال بود و بازی برگشت به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا. استقلال که چشم به لغزش پرسپولیس و دیگر مدعیان دارد در صورت کسب پیروزی مقابل گل‌گهر، فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی سپاهان و شهرخودرو رقم بخورد می‌تواند به رده دوم جدول صعود کند و جای تراکتور را بگیرد. فردا نیز دیدارهای هفته بیست‌ویکم با انجام ۳ دیدار پیگیری می‌شود تا پرونده این هفته بسته شود. مهمترین دیدار فردا تقابل پارس جنوبی با تراکتور است که در جم برگزار می‌شود. تراکتور که در چند بازی اخیرش خوب نتیجه گرفته و به رده دوم جدول صعود کرده باید در غیاب مسعود شجاعی، کاپیتان محرومش به مصاف پارس جنوبی برود .

مطلب پیشنهادی

چرا آردنخودچی جانشین مناسب آرد گندم است؟

سایت بدون – آرد نخود جایگزین خوبی برای آرد گندم است. این ماده از مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *