پرسپولیس در فینال آسیا به اینیستا می خورد یا اسکار ؟

دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق روز گذشته به پایان رسید و چهره ۸ تیم صعودکننده به دور بعد این مسابقات مشخص شد. ادامه دیدارهای تیم‌های شرقی که به‌دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده بود با نظر AFC در قطر برگزار شد و مراحل پایانی تا فینال نیز در همین کشور انجام خواهد شد. با پایان این مرحله تکلیف ۸ تیم صعودکننده مشخص شد و یکی از این تیم‌ها حریف پرسپولیس در دیدار نهایی خواهد بود. در مرحله بعد ژاپنی‌ها بیشترین نماینده را در بین تیم‌های صعودکننده دارند.

 گروه‌E: صعود مقتدرانه تیم چینی

در پایان دیدارهای این گروه دو تیم بیجینگ اف‌سی چین و ملبورن ویکتوری استرالیا راهی مرحله بعد این مسابقات شدند. تیم چینی که در پایان رقابت‌های این فصل لیگ کشورش در جایگاه سوم قرار گرفت در لیگ قهرمانان عملکرد بسیار خوبی ارائه کرد و با ۵ برد و تنها یک تساوی در دیدار آخر خود که البته صدرنشینی این تیم نیز قطعی شده بود مقتدرانه راهی مرحله بعد شد. این تیم چینی می‌تواند یکی از مدعیان جدی رسیدن به دیدار نهایی این مسابقات باشد. ملبورن ویکتوری نیز که رقابت نزدیکی را با اف‌سی‌سئول کره‌جنوبی برای صعود از این مرحله داشت در نهایت با برتری در دیدار حساس روز پایانی مقابل این تیم جواز صعود را دریافت کرد. آنها در دور بعد به مصاف اولسان هیوندای خواهند رفت و کار بسیار سخت‌تری برابر دیگر تیم کره‌ای خواهند داشت. در این گروه چیانگرای یونایتد تایلند نیز حضور داشت که در نهایت با ۵ امتیاز در رده چهارم گروه قرار گرفت و البته برتری آنها برابر سئول در هفته چهارم در صعود ملبورن ویکتوری نقش مهمی داشت.

 گروه‌F: رقابت نزدیک مدعیان

در این گروه از همان ابتدا مشخص بود که پرت‌گلوری استرالیا شانس زیادی برای صعود ندارد و رقابت اصلی بین سه تیم اولسان هیوندای، اف‌سی توکیو و شانگهای شنهوا خواهد بود. اولسان به‌عنوان نایب قهرمان لیگ کره در دیدارهایی که در قطر برگزار شد نتایج خوبی گرفت و همه رقبای خود را شکست داد تا با ۱۵ امتیاز راهی دور بعد شود. این تیم نیز با ادامه این روند می‌تواند یکی از شانس‌های فینالیست شدن در این دوره از مسابقات باشد. جونیور نگرائو، مهاجم برزیلی یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که در لیگ عنوان آقای‌گلی را به‌دست آورد و در مسابقات آسیایی نیز نقش مهمی در موفقیت‌های آنها ایفا کرد. برای قرار گرفتن در رده دوم نیز دو تیم ژاپنی و چینی رقابت نزدیکی تا هفته پایانی داشتند و در نهایت تیم ششم لیگ ژاپن بود که توانست با ۱۰ امتیاز راهی دور بعد شده و رقیب بیجینگ اف‌سی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شود. شانگهای شنهوا نیز که در پایان دیدارهای پلی‌آف لیگ چین در رده هفتم قرار گرفته بود با دست خالی به خانه برگشت.

 گروه‌G: صدرنشینی یاران اینیستا

در این گروه تیم جوهور دارول مالزی به‌خاطر اینکه دولت این کشور مجوز سفر اعضای باشگاه به قطر را به‌دلیل قوانین کرونایی صادر نکرد از ادامه مسابقات انصراف داد و گروه در نهایت با سه تیم مسابقات خود را پیگیری کرد. درحالی که انتظار می‌رفت گوانگژو اورگرانده چین با مربیگری فابیو کاناوارو بتواند یکی از دو تیم صعودکننده باشد اما اتفاقات روز پایانی سبب شد تا ویسل کوبه ژاپن و سوون‌سامسونگ کره‌جنوبی راهی دور بعد شوند. ویسل کوبه با توماس فرمالن و آندرس اینیستا، دو بازیکن مشهور خود راهی این مسابقات شده بود و اگرچه مدعی جدی برای حضور در فینال محسوب نمی‌شد اما در گروه خود نتایج نسبتا خوبی کسب کرد. آنها در دیدار آخر خود برابر سوون‌سامسونگ که در لیگ کره هم در رتبه‌های میانی جدول قرار گرفته بود از صعود خود مطمئن بودند و با شکست ۲ بر صفر برابر این تیم باعث شدند تا حریف چینی به‌دلیل تفاضل گل کمتر از دور مسابقات کنار برود و شاگردان کاناوارو پس از نایب‌قهرمانی در لیگ، ناکامی تلخی را در آسیا تجربه کنند.

 گروه‌H: حذف قهرمان کره

شگفتی بزرگ این گروه کنار رفتن قهرمان لیگ کره با سه شکست بود. جئونبوک موتورز که انتظار می‌رفت یکی از مدعیان صعود و حتی رسیدن به مراحل پایانی جام باشد خیلی زود با این تورنمنت وداع کرد. آنها در دیدار آخر خود شانگهای SIPG را نیز شکست دادند اما نتوانستند مانع از صعود این تیم چینی شوند. در صدر جدول این گروه نیز یوکوهاما مارینوس ژاپن قرار گرفت که فصل پیش قهرمان لیگ شده بود اما امسال در رتبه نهم قرار دارد و عملکرد خوبی در مسابقات داخلی نداشته است. در مرحله بعدی این مسابقات شانگهای با آرون موی استرالیایی و همچنین اسکار، ستاره برزیلی خود رودرروی یاران اینیستا قرار می‌گیرد و یوکوهاما نیز به مصاف سوون‌سامسونگ خواهد رفت که به‌نظر می‌رسد شانس هر دو تیم این گروه بیشتر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل«به هم نان قرض دادن»

سایت بدون – در قدیم قوت غالب مردم نان بود و مردم معمولا به اندازه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *