گزارش فعالیت یوونتوس در بازار نقل و انتقالات/تابستان پر رفت‌وآمد بانوی پیر

باشگاه یوونتوس پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فینال شهر رم سال ۱۹۹۶ تا به الان قهرمان این رقابت‌ها نشده است و حالا یوونتوسی‌ها با خرید‌های پر سروصدا و جا‌به‌جایی‌های فراوان به دنبال به دست آوردن این جام هستند.

ماسیمو آلگری، سرمربی ۵۱ ساله سیاه‌سفید‌ها پس از ۵ قهرمانی در سریA و دو بار در کوپای ایتالیا و دو نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا حالا جای خودش را به ساری، سرمربی اسبق ناپولی ۵۱ ساله ایتالیایی داده است. ساری پس از یک سال حضور در انگلیس و یک قهرمانی در لیگ اروپا با چلسی، لندن را به مقصد تورین ترک کرد و سرمربی بیانکونری‌ها شد. «ساری ‌بال» سبک بازی خاص تیم‌های این مربی ایتالیایی است که هواداران یووه نیز امیدوارند با این سبک بازی بعد از ۲۳ سال تیم‌شان بتواند قهرمان لیگ قهرمانان شود.

 خرید‌های قطعی

بوفون؛ سنگربان ۴۱ ساله ایتالیایی پس از ۱۷ سال حضور در یووه سال گذشته به پاری‌سن‌ژرمن پیوست اما فقط یک سال توانست دوری از هواداران یوونتوس را تحمل کند و دوباره به تورین باز گشت. او در یک قدمی پیوستن به بارسا بود که با تماس آنیلی به یووه، به خانه خودش باز گشت.

آرون رمزی؛ هافبک ۲۸ ساله ولزی فوتبال خود را از کاردیف شروع کرد. پس از درخشش در آن تیم، سال ۲۰۰۸ به آرسنال پیوست. او در ۲۶۲ بازی لیگ برتر برای آرسنالی‌ها توانست ۴۰ گل به ثمر برساند و ۵۱ پاس‌گل نیز به هم‌تیمی‌های خود بدهد. پس از درخشش در چند فصل اخیر او سال گذشته به صورت بازیکن آزاد به یووه پیوست. ارزش او در سایت ترانسفر مارکت ۴۰میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

آدرن رابیوت؛ هافبک ۲۴ ساله اهل فرانسه که در هفت فصل حضورش در پاری‌سن‌ژرمن توانست ۶ قهرمانی لیگ برتر به دست آورد. او در ۱۶۳ بازی خود با پیراهن پاریسی‌ها در لوشامپیونه، آمار ۱۴ گل و ۱۵ پاس‌گل را به ثبت رساند. او فصل گذشته پس از درگیری با توخل سرمربی پاریسی‌ها، تصمیم گرفت که از این تیم جدا شود. به پوشیدن پیراهن یونایتدی‌ها بسیار نزدیک بود ولی بعد از چند هفته یووه را انتخاب کرد و مانند آرون رمزی به صورت بازیکن آزاد به جمع بیانکونری‌ها اضافه شد. ارزش او در سایت ترانسفر ۵۰میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

ماتیاس دلیخت؛ مدافع ۱۹ ساله هلندی پس از درخشش با پیراهن آژاکس در لیگ اردیویسه(هلند) و لیگ قهرمانان اروپا، در این تابستان مورد توجه اکثر تیم‌های اروپایی قرار گرفت. مینو رایولا، مدیر برنامه‌هایش بعد از دور زدن بارسا، پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ و یونایتد او را با قراردادی نزدیک به ۷۵میلیون یورو و ۵ سال به یووه انتقال داد.

دمیرال؛ مدافع ترکی ۲۱ ساله اسبق باشگاه ساسولو پس از درخشش با پیراهن این تیم با قراردادی پنج ساله و به ارزش ۱۸ میلیون یورویی به یوونتوس پیوست. هواداران یووه از او به‌عنوان کیه لینی جدید یاد می‌کنند.

 گزینه‌های خرید

نیمار؛ وینگر برزیلی خوش‌تکنیک که در سال ۲۰۱۷ با قراردادی به ارزش ۲۲۰ میلیون یورو از بارسا به پاری‌سن‌ژرمن رفت و حالا تصمیم به ترک پارک دوپرنس گرفته است. پس از درگیری او با کادر مدیریت پاری‌سن‌ژرمن و همچنین مصدومیت‌های متوالی‌اش سران پاریسی بر آن واداشت تا او را با مبلغ بالا به  فروش برسانند. او حالا به سه تیم رئال، بارسا و یووه لینک شده است. این انتقال می‌تواند بمب نقل انتقالاتی این فصل فوتبال اروپا باشد.

ایکاردی؛ مهاجم ۲۶ ساله آرژانتینی اینتری‌ها که محصول آکادمی لامسیا بوده است نیز مورد توجه سران یووه قرار گرفته است. او توانسته است سه بار آقای‌گلی لیگ را به دست آورد و یک بار نیز به‌عنوان بازیکن سال لیگ ایتالیا انتخاب شود. او به خاطر حاشیه‌های فصل گدشته‌اش حالا در برنامه‌های آنتونیو کونته جایی ندارد و در همین تابستان باید از جمع نراتزوری‌ها جدا شود. رسانه‌های ایتالیایی نیز در این چند هفته اخیر بار‌ها از علاقه سران یووه به این ستاره ۸۰ میلیون یورویی اینتر خبر دادند.

اریکسن؛ هافبک ۲۷ ساله دانمارکی تاتنهام که در سال ۲۰۱۳ از آژاکس هلند به تاتنهام منتقل شد حالا فکر می‌کند وقت جدایی از اسپرزهاست. او فصل گذشته در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا توانست در مجموع ۴۷ بازی، ۱۰گل به ثمر برساند و ۱۶ پاس‌گل نیز به هم‌تیمی‌های خود بدهد. او تمایل دارد به رئال مادرید برود ولی زیدان و کادر مدیریتی کهکشانی‌ها او را به‌عنوان گزینه آلترناتیو پوگبا درنظر گرفته‌اند. حالا رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده‌اند که ساری از سران یووه در خواست کرده که همه تلاش خودشان را برای جذب این ستاره دانمارکی انجام دهند.

لوکاکو؛ مهاجم ۲۶ ساله بلژیکی شیاطین سرخ که قصد خروج از الدترافورد را دارد حالا پس از شکست اینتر سران یووه قصد دارند دیبالا مهاجم ۲۵ ساله خودشان را با او معاوضه کنند. از همین رو «دی مارتزیو» از حضور مدیر برنامه دیبالا در شهر منچستر خبر داد.

 خروجی‌ها

موسی کین، مهاجم ۱۹ ساله ایتالیایی یوونتوس به احتمال فراوان با قرار دادی ۴۰ میلیون یورویی به اورتون خواهد پیوست. همچنین بلیز ماتویدی، هافبک ۳۲ ساله فرانسوی که دو سال پیش با قراردادی ۱۸ میلیون یورویی از پاری‌سن‌ژرمن به یووه آمد حالا در لیست فروش سران یووه قرار گرفته است و به احتمال فراوان به لیگ کشورش باز گردد. هیگواین، مهاجم ۳۱ ساله آرژانتینی که در سال ۲۰۱۶ با ۹۰ میلیون یورو از ناپولی به یووه منتقل شد و دو فصل گذشته نیز در میلان و چلسی به صورت قرضی بازی کرد حالا به دنبال این است که به صورت دائم به آس رم منتقل شود. ماریو مانزوکیچ، مهاجم ۳۳ ساله کروات نیز به احتمال فراوان از یووه جدا خواهد شد. تیم‌های بایرن مونیخ و اتلتیکو به دنبال جذب او هستند. سامی خدیرا، هافبک آلمانی بیانکونری‌ها نیز در حال مذاکره با سران آرسنال است. ماتیا پرین، دروازه‌بان ۲۶ ساله ایتالیایی یوونتوس پس از باز گشت بوفون تصمیم گرفته است از این تیم جدا شود اما رد شدنش در تست‌های پزشکی باشگاه بنفیکا باعث شده تیمی تا به الان نداشته باشد.

 به دنبال قهرمانی در اروپا

با همه این تفاسیر می‌توان گفت یووه یکی از سال‌های شلوغ خود را در تابستان پشت سر خواهد گذاشت و این رفت‌وآمدهای فراوان فقط شاید به دلیل قهرمان شدن در لیگ قهرمانان اروپا باشد. کریس رونالدو هم اعلام کرده این تیم می‌تواند لیگ قهرمانان را فتح کند. باید صبر کرد و دید.

مطلب پیشنهادی

این کتاب ها را بخوانید بعد درباره حشاشین قضاوت کنید/ حسن صباح بی رتوش

سایت بدون – سریال حشاشین یک مجموعه تلویزیونی است که در کشور مصر ساخته و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *