یادداشت روز/همه انتظاراتی که از لیگ نوزدهم لیگ برتر داریم


آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد لیگ نوزدهم از پنجشنبه شروع می‌شود و انتظار طولانی طرفداران فوتبال به پایان می‌رسد. این دوره لیگ ظاهراً قرار است با ادوار قبلی تفاوت‌های اساسی داشته باشد.
حضور سه مربی خارجی جدید برای سه مدعی یکی از جذابیت‌های این لیگ است. استراماچونی، کالدرون و دنیزلی هدایت استقلال، پرسپولیس و تراکتور را به عهده گرفته‌اند و هواداران خوشبین‌اند که این نام‌های آشنا بتوانند تحول بزرگی به‌وجود آورند.
این سه تیم بازیکنان جدیدی هم گرفته‌اند که می‌توانند هیجان مسابقات را بیشتر کنند. استقلال با دیاباته و پرسپولیس با جونیور براندائو در خط حمله امیدهای تازه‌ای دارند و آنها قرار است با استنلی کی‌روش، گلزن سپاهان و آقای گل فصل قبل رقابت کنند. این جمع ممکن است با یک نام بزرگ تکمیل شود. امانوئل آدبایور که سابقه بازی در آرسنال و رئال مادرید را دارد ممکن است در فصل جدید با پیراهن تراکتور به میدان برود. تیم تبریزی فصل قبل هم کوین کنستانت را جذب کرد که سابقه بازی در میلان را داشت، ولی متاسفانه این بازیکن مشهور به شرایط بازی نرسید و آنها این بار امیدوارند بتوانند با آدبایور حریفان را به دردسر بیندازند.
مهم‌ترین تغییر اما قرار است در برگزاری لیگ برتر باشد. فدراسیون فوتبال اصرار داشت که فصل جدید را تا زمان تجهیز ورزشگاه‌ها شروع نمی‌کند. با خبرهایی که از ورزشگاه‌های مختلف رسیده، فرآیند نوسازی خیلی کند پیش می‌رود، ولی انتظار می‌رود با گذشت چند هفته تمام ورزشگاه‌ها به استانداردهایی که مدنظر سازمان لیگ است برسند.
در نهایت به حضور زنان در ورزشگاه می‌رسیم و این امیدواری وجود دارد که آنها هم بتوانند مسابقات لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند.
تمام اینها تحولات مهمی برای لیگ برتر است و نوید مسابقات جذاب‌تری را می‌دهد. تدارک باشگاه‌ها، سختگیری فدراسیون و تأخیر در شروع مسابقات انتظارات هواداران را از لیگ نوزدهم بالا برده و همه منتظرند که دستپخت جدید فوتبال ایران را بعد از این انتظار طولانی ببینند.
اگر در کنار بالا رفتن کیفیت مسابقات امکانات ورزشگاه‌ها هم ارتقا پیدا کند و تماشاگران از حضورشان لذت ببرند، قطعاً استقبال خیلی بیشتر خواهد شد، ولی اگر با وجود این وقفه طولانی باز هم ایرادهای قبلی پابرجا باشد، ممکن است یک ناامیدی بزرگ جامعه فوتبال را فرا بگیرد.
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «در را از پاشنه در آورد»

سایت بدون – در قدیم لولا هنوز ساخته نشده بود و هر لتگه از در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *