یک مصاحبه خواندنی با مایکل فلپس اسطوره شنای جهان/ بهترین اتفاق جهان سه فرزندم هستند

سایت بدون – مایکل فلپس اسطوره شنا این روزها احتمال پریدنش در استخر توپ بیشتر از استخر شنا است. برنده ۲۸ مدال المپیک که بعد از بازی‌های ریو ۲۰۱۶ ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشت، ماه گذشته برای سومین بار پدر شد و همسرش پسری به نام ماوریک را به دنیا آورد.
شناگر نامدار آمریکایی که دو پسر دیگر به نام‌های بومر و بکت نیز دارد، می‌گوید پدرشدن یکی از بهترین اتفاقاتی است که او شانس داشته تجربه‌اش کند. او در مصاحبه با سی ان ان گفت: «برای من اینکه می‌بینم بومر بزرگ می‌شود فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز است. بومر بزرگترین بچه ما است و هر روز می‌بینیم که یک مایکل فلپس دیگر مقابل چشمان ما بزرگ می‌شود. گاهی وقت‌ها خسته‌کننده است اما راستش خیلی لذتبخش است که می‌توانم به او این چیزهای کوچک را یاد بدهم که می‌تواند در طول زندگی‌اش بیاموزد.»
فلپس که قصد ندارد برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شنا برگردد، حالا به شدت درگیر افزایش آگاهی در مورد افزایش بهداشت روانی و مراقبت از منابع آبی و زیست محیطی است. فلپس ۳۴ ساله که می‌گوید همیشه از اهمیت آب در اکوسیستم باخبر بوده، امیدوار است دانش خود در این زمینه را به فرزندانش منتقل کند. او ادامه می‌دهد: «به عنوان یک پدر وقتی به دوران بچگی برمی‌گردم و خاطرات گذشته را مرور می‌کنم، به من کمک می‌کند به عنوان یک انسان رشد کنم. این چیزی است که برایش هیجان زیادی دارم. گاهی وقت‌ها خسته می‌شوم اما هیچ چیز در دنیا بهتر از آن نیست که لبخند را در صورت فرزندت ببینی و دوستت دارم را از زبان او بشنوی یا وقتی از سفر بر‌می‌گردی دست‌هایش را به سمتت دراز می‌کند و می‌خواهد بغلش کنی. این شاید بهترین اتفاقی است که توانسته‌ام در زندگی تجربه کنم؛ اینکه سه فرزند سالم داشته باشی و بهترین همسر دنیا برای تربیت آنها در خانه‌ات باشد.»
فلپس که پرافتخارترین المپین تاریخ است، ۲۳ مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز را در دوران هیجان‌انگیز حرفه‌ای خود به دست آورده اما فکر می‌کند هرگز در یک مسابقه سالم و عاری از دوپینگ رقابت نکرده است. او در مورد موضوع دوپینگ در ورزش گفت: «قانون باید تغییر کند. اگر تست دوپینگ یک ورزشکار یک بار مثبت باشد او باید برای همیشه از رقابت حرفه‌ای منع شود.»
موفقیت او باعث شد به شهرت و ثروت برسد و در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین ستاره‌های ورزش جهان محسوب می‌شود. هشت مدال طلای او در المپیک پکن یکی از بزرگترین دستاوردهای ورزشی مدرن به حساب می‌آید اما او نیز با مشکلاتی مواجه شده. سال گذشته در مصاحبه با سی ان ان از مبارزه‌اش با افسردگی گفت و اینکه در انطباق با زندگی جدید چقدر با سختی مواجه شده وقتی بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن برای نخستین بار از ورزش حرفه‌ای بازنشسته شد. این بازنشستگی البته خیلی دوام نیاورد و او چهار سال بعد در ریو مسابقه داد و با کسب چهار مدال طلا و یک نقره خداحافظی باشکوهی با ورزش حرفه‌ای داشت.
از آن موقع، او زمان زیادی را در مورد رسیدگی به مسائل مربوط به بهداشت روانی و محیط زیست سپری کرده و اگرچه او قبول دارد شهرت و در چشم مردم بودن سختی‌هایی دارد اما از یک سو به او این امکان را داده که بتواند موضوعات مورد علاقه‌اش را دنبال کند.
او در پاسخ به سؤالی در مورد مشکلات شهرت گفت: «گاهی وقت‌ها خیلی سخت است، گاهی حتی نمی‌توانم به همراه خانواده‌ام یک شام بیرون بخورم و مشکلاتی هر چند جزیی پیش می‌آید اما من از سوی دیگر می‌فهمم چه جایگاهی دارم و چه کارهایی از من برمی‌آید. من این فرصت را دارم که به کارهایی برسم که همیشه آرزویشان را داشتم و دغدغه فکری‌ام بوده، کارهایی که هیچ کس قبل از این انجام نداده. خب برای انجام چنین کارهایی گاهی حریم شخصی و خصوصی رعایت نمی‌شود. حالا دیگر به آن عادت کرده‌ام چون این فرصت را دارم که از سکوی به وجود آمده برای بیان نظرات و تفکراتم درباره چیزهایی که برایم اهمیت دارد، استفاده کنم. ما همه می‌توانیم قدم‌های کوچکی برای تغییر در جامعه امروز برداریم.»
منبع: CNN

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد کتاب/ مرگ ایوان ایلیچ؛ بی نقص ترین کتاب تولستوی

سایت بدون -ولادیمیر ناباکوف، نویسنده و منتقد پر آوازه روسی، در یکی از درس‌گفتارهای خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *