امید ایران امروز به اتاق عمل می رود/پهلوان حسن یزدانی قوی برگردد

سایت بدون – مصدومیت کهنه حسن یزدانی در حاشیه مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان در بجنورد کار دستش داد و بدجوری ورزش ایران را نگران کرد. چند روزی از رسانه‌ای شدن این خبر مصدومیت می‌گذرد و حالا این کشتی‌گیر پرافتخار ایران مجبور است برای به دست آوردن دوباره سلامتی‌اش جراحی کند.
بعد از اینکه یزدانی به‌دلیل مصدومیت مجبور شد مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان را پیش از شروع مسابقات ترک کند و به تهران برگردد، مراحل درمان او بلافاصله در تهران شروع شد و با توجه به حساسیت ماجرا خیلی زود بهترین متخصصان ایران برای درمان او بسیج شدند.
حالا هم به‌نظر همه‌ شرایط برای انجام جراحی او مهیا شده است. مینیسک پای حسن یزدانی امروز زیر نظر دکتر کیهانی جراحی می‌شود تا یکی از مهم‌ترین چهره‌های ورزشی کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کمتر از هشت ماه مانده به شروع این بازی‌ها، زیر تیغ جراحی برود.
وضعیت ورزش ایران در این روزها به نحوی است که یکی از معدود شانس‌های ایران برای رسیدن به مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حسن یزدانی است؛ کسی که همه از مدال طلای او مطمئن بودند اما حالا در شرایط مبهمی قرار گرفته است.
کشتی‌گیر جوان و قدرتمندی که در اوج دوران جوانی توانسته دو طلا، یک نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلای المپیک را به دست بیاورد و از شانس‌های مسلم کشتی ایران برای رسیدن به مدال طلا در بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود اما حالا بر اثر یک اتفاق تلخ در شرایطی قرار گرفته که در حساس‌ترین روزهای دوران ورزشی خود مجبور است چند ماهی را از تمرینات حرفه‌ای دور باشد.
وضعیت حسن یزدانی در این چند روز به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شده و حتی برخی رسانه‌ها چند گام هم جلوتر رفتند و تیتر زدند که «حسن یزدانی المپیک توکیو را از دست می‌دهد» اما حالا بعد از چند روز معاینه مشخص شده او چندان وضعیت خطرناکی ندارد و بعد از عمل جراحی فقط دو ماه به استراحت نیاز دارد و بعد از آن می‌تواند تمرینات خود را شروع کند و بر اساس اظهارنظر متخصصان او در نهایت سه ماه بعد از جراحی می‌تواند تمرینات خود را روی تشک شروع کند. هرچند از دست دادن سه ماه مهم در آستانه المپیک یک ضربه بزرگ برای هر ورزشکاری است اما توانایی و استعداد ذاتی حسن یزدانی به او کمک می‌کند بتواند این فرصت از دست رفته را هم خیلی زود جبران کند.
هنوز هیچ‌کس فراموش نکرده بهداد سلیمی هم قبل از المپیک ریو و درست در چنین روزهایی دچار مصدومیت وحشتناکی از ناحیه زانو شد.
آن موقع هم خیلی‌ها گفتند بهداد به المپیک نمی‌رسد اما با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش پزشکان ایرانی او در ۹ ماه مانده به بازی‌های المپیک ریو جراحی کرد و به المپیک ریو هم رسید؛ مصدومیتی به‌مراتب شدیدتر و سخت‌تر از آنچه امروز بر سر یزدانی آمده و البته در ورزشی که زانو در آن نقش کلیدی و مهم را ایفا می‌کند. وقتی بهداد سلیمی به المپیک رسید چرا حسن یزدانی نرسد؟ حتماً یزدانی به المپیک توکیو می‌رسد و حتماً ایرانی‌ها را به رویای بزرگ‌شان می‌رساند.
حسن یزدانی در المپیک ریو به مدال طلا رسید و اگر با آمادگی کامل راهی بازی‌های توکیو شود، می‌تواند دومین مدال طلای خود را کسب کند و به این ترتیب به پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ در المپیک‌ها تبدیل شود.
هنوز هیچ کشتی‌گیری در ایران نتوانسته به دو مدال طلای المپیک برسد. مدت‌هاست همه منتظرند روزی فرا برسد که یک کشتی‌گیر از ایران بیاید و به دومین مدال طلای المپیک دست پیدا کند. حسن یزدانی مأمور برآورده کردن این رویا است و حتماً هم چنین می‌شود.
حسن یزدانی در حالی دچار مصدومیت شده که قبل از این هم یکی دیگر از طلایی‌های ورزش ایران در المپیک ریو دچار مصدومیت شده بود.
سهراب مرادی که همانند حسن یزدانی در ریو به مدال طلا رسید اما مدت زیادی است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز مشخص نیست بتواند به المپیک توکیو برسد، اما حسن یزدانی با اظهارنظر پزشکان اوضاع نسبتاً خوبی دارد و به احتمال زیاد او می‌تواند در توکیو به میدان برود.

مطلب پیشنهادی

این کتاب ها را بخوانید بعد درباره حشاشین قضاوت کنید/ حسن صباح بی رتوش

سایت بدون – سریال حشاشین یک مجموعه تلویزیونی است که در کشور مصر ساخته و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *