اسرار آمیز ترین نقاط زمین را بشناسید؟/ حیرت ، بهت و ترس

سایت بدون- اسرار آمیز ترین نقاط روی زمین کدامند؟ جاهایی که همه را به تعجب وا می دارد، رازهایی که بر انسان مشخص نیست و گاهی از آن ها می ترسد، در این مطلب نقاطی از زمین را به شما معرفی می کنیم که هر کدام برای ماجراجویان یک پرونده مهم محسوب می شود

تئوتیئواکان؛شهر خدایان معماری و هنر در مکزیک

شهر باستانی تئوتیئواکان (Teotihuacan) در آمریکای مرکزی و در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرق شهر امروزی مکزیکو سیتی قرار دارد. از مجموعه اهرام تئوتیئواکان به‌عنوان متمایزترین اهرام آمریکای مرکزی در دوران پیش از کشف آمریکا یاد می‌شود. علاوه بر معماری برجسته اهرام، ساختار پیچیده شهر، خیابانی به‌ نام مرگ، ساختمان‌های چند طبقه و نقاشی دیواری‌های شگفت‌انگیز، بر اهمیت و ارزش این شهر افزوده‌ا‌ند. با ۸۳ کیلومتر مربع مساحت، شهر باستانی تئوتیئواکان در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

برای این که درباره این شهر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

تئوتیئواکان

 

دریاچه آبراهام؛ حباب های یخ زده شگفت انگیز اما خطرناک

دریاچه ی آبراهام در کانادا به گونه ای یخ می بندد که هنگام راه رفتن بر روی آن و یا حتی کمتر از آن یعنی نظاره کردنش فکر می کنید که این دریاچه کف پوشی شیشه ای با طرح ۳ بعدی حباب های رنگی است! این دریاچه ی بسیار زیبا که در فصل زمستان و غلبه ی سوز و سردی هوا به آن یکی از بی نظیرترین صحنه های طبیعت در فصل زمستان را به وجود می آورد

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

دریاچه ابراهام

 

جنگلی در لهستان که درختانش کج می رویند

درختان در درون تنه خود چیزی شبیه به یک قلاب یا حرف C انگلیسی را به تصویر می کشند. در جنگل‌های منطقه «پامرینیا غرب» در لهستان تمام درخت‌ها در نزدیکی ریشه به شکل یک قلاب خم شده اند و پدیده عجیب و غریبی به نام «جنگل کج» را تشکل داده اند. تنه ی همه ی این درختان در قسمتی که از زمین بیرون اومده، ۹۰ درجه به سمت شمال خم شده و بعد دوباره صاف بالا اومده. این جنگل به اسم “جنگل کج”( The Crooked Forest ) شناخته شده هست. حدود ۴۰۰ درخت کج در این جنگل وجود دارد.

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

جنگل کج

دریاچه هیلیر؛ دریاچه ای به رنگیک آدامس بادکنکی

دریاچه هیلیر صورتی معروف استرالیا یک برکه رمزآلود است. این دریاچه در سال ۱۸۰۲ توسط یک جستجوگر نیروی دریایی سلطنتی انگلیس کشف شد.دریاچه هیلیر در نزدیکی ساحل جزیره “میدل”(Middle) در جنوب استرالیای غربی واقع شده است.

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

دریاچه هیلیر

اهرام مصر؛رازی که هیچ گاه کهنه می شود

اهرام ثلاثه مصر حدودا ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند. نه تنها عجایب این اهرام مربوط به ساخت آن با ابزارالات کم است، بلکه، درباره شگفتی های سازه ای آن، همچنان رازهای زیادی سر به مهر شده است. گفته می شود یکی از هرم های اهرام ثلاثه مصر، در مدت زمان ۲۰ سال ساخته شده است.

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

اهرام ثلاثه

 

ایجن کاوا؛ اسیدی‌ترین دریاچه جهان

آب فیروزه ای رنگ این دریاچه همه را وسوسه می کند که یکی از لذت آمیزترین شناهای خود را انجام دهند اما دست باید نگه داشت ، اینجا اسیدی ترین دریاچه جهان است ، سرشار از گاز متان. آب فیروزه ای رنگ این دریاچه ۲۰۰ سانتیگراد در پایین حرارت دارد. گاز متان مرگباری در آن وجود دارد که در هنگام شب با رنگ آبی مرموزی میدرخشد. با وجود همه اینها، مردم محلی حتی بدون پوشیدن ماسک محافظ، در امتداد ساحل گوگرد جمع آوری میکنند.

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

ایجن کاوا

لالی بلا؛کلیساهایی که گفته می شود فرشتگان ساخته است

شهر لالی‌بلا، یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در کشور اتیوپی محسوب می‌شود. لالی‌بلا شهری در شمال اتیوپی است که به دلیل داشتن کلیساهای سنگی قدیمی شهرت و اهمیت فراوان دارد

برای این که در این باره بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

لالی بلا

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *