اکران «قسم»، ایفای نقش یک قاتل زنجیره ای و پخش «پایتخت ۶»/ ۸ ماه طلایی محسن تنابنده

   سایت بدون -محسن تنابنده در سال‌های اخیر با نقش «نقی معمولی» و سریال «پایتخت»، درخشان‌ترین دوره از فعالیت هنری‌اش در تلویزیون را تا به امروز سپری کرده است. او اکنون در آستانه اکران دو فیلم «قسم» و «شکستن همزمان بیست استخوان» است و تا فروردین ۹۹، هشت ماه سرنوشت‌ساز در پیش خواهد داشت. هشت ماه طلایی که از سینما آغاز و به تلویزیون ختم می‌شود و می‌تواند به افزایش وجهه و محبوبیت تنابنده کمک زیادی کند.

  اکران فیلم «قسم»   
محسن تنابنده پیش از فیلم «قسم»، فیلم کمدی «گینس» را ساخته و برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرده بود. این فیلم با بازی رضا عطاران، سال ۹۴ اکران شد و سه میلیارد در گیشه فروخت. اگرچه «قسم» دومین فیلم تنابنده است، اما فضای این فیلم با اثر قبلی او بسیار متفاوت و  ژانر آن اجتماعی است، به ویژه آن که در جشنواره فجر هم مورد توجه قرار گرفته بود. بنابراین «قسم» اولین فیلم غیرکمدی تنابنده به حساب می‌آید و عملکرد او در این فیلم، حسابی زیر ذره‌بین مخاطبان و منتقدان است. تنابنده در این فیلم، فقط کارگردان است و بازی نکرده است.
  اکران «شکستن همزمان بیست استخوان»
یک ماه پس از اکران فیلم «قسم»، محسن تنابنده با فیلم جدیدی روی پرده سینما دیده خواهد شد. شخصیت «نقی معمولی» و چند فیلم کمدی شاخص او یعنی «سن پترزبورگ»، «ایران برگر» و «گینس»، باعث شده محسن تنابنده را بیشتر با فیلم‌های کمدی به خاطر بیاوریم. اما او آخرین بار سال ۹۶ با فیلم اجتماعی «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد روی پرده سینما حضور داشت و تقریبا دو ماه دیگر با فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته جمشید محمودی، فرصت دارد توانایی‌اش را در آثار غیرکمدی هم به مخاطبان و منتقدان اثبات کند. او در فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» نقش بسیار متفاوتِ یک مهاجر افغان به نام «عظیم» را ایفا می‌کند که درگیر مشکلات خانوادگی، مسائل مالی و از همه مهم‌تر، غربت است. علاوه بر چالش‌هایی که نقش یک شخصیت رنج‌دیده و دورمانده از وطن، پیش روی محسن تنابنده گذاشته، او برای بازی در این فیلم به لهجه قوم هزاره که یکی از اقوام افغانستان هستند صحبت می کند. کیفیت بازی او در نقش چنین شخصیتی، می‌تواند نقطه مهمی در کارنامه هنری اش باشد.
   بازی در نقش یک قاتل  
محسن تنابنده شهریورماه بعد از اکران فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» باید خودش را برای بازی در نقش یک قاتل زنجیره‌ای در فیلم «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، آماده کند. احتمالا این اثر برای شرکت در رقابت جشنواره فجر آماده خواهد شد. بعد از شخصیت «عظیم»، شخصیت واقعی معروف به «قاتل عنکبوتی» دومین فرصتی است که محسن تنابنده، برای تجربه یک نقش متفاوت دارد. طبیعتا بازی در نقش یک قاتل، سختی‌های زیادی دارد و اگر این بازیگر بتواند به خوبی از پس آن برآید، می‌تواند یکی از شانس‌های دریافت سیمرغ بهترین بازیگر، در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر باشد.
  حفظ «پایتخت» در غیاب خشایار الوند  
بعد از فوت زنده‌یاد خشایار الوند، قرار بر این شد که «پایتخت ۶» ویژه نوروز ۹۹ ساخته شود. محسن تنابنده این بار نه تنها سرپرست نویسندگان و طراح فیلم نامه است، بلکه به جای زنده‌یاد خشایار الوند، کار نگارش فیلم نامه را نیز برعهده دارد. بنابراین او پس از سپری کردن این بازه زمانی هشت ماهه در سینما، فروردین ۹۹ با سریال محبوب «پایتخت» به تلویزیون بازمی‌گردد. کار سخت محسن تنابنده در «پایتخت ۶»، حفظ جذابیت سابق و بار طنز همیشگی این مجموعه در نبود نویسنده اصلی آن یعنی خشایار الوند است. اگر تنابنده از کار نگارش فیلم نامه «پایتخت ۶» سربلند بیرون بیاید و این بار هم مانند دفعات قبل، موفق باشد، می‌تواند پایان درخشانی برای این دوره هشت ماهه مهم از فعالیت هنری‌اش، رقم بزند و اعتبار تازه‌ای برای خودش کسب کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «شمشیر دو لبه»

سایت بدون – اکثر شمشیرها، چاقوها ، قمه ها یک لبه هستند یعنی یک سمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *