سریال ترسناک اسپیلبرگ فقط برای گوشی‌های هوشمند!


سایت بدون -دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، بالا برویم و پایین بیاییم، دنیای امروز در قبضه رسانه‌های نوین و دیجیتال است. همه چیز از سینما تا کتاب و موسیقی و سایر ابعاد هنر و فرهنگ در سیطره تکنولوژی‌های نوین قرار گرفته است و با آمدن این تکنولوژی‌های جدید همچون مثل معروف «نو که اومد به بازار، کهنه میشه دل‌آزار» بالاخره همه‌ قدیمی‌ها باید برای تازه‌واردها جا باز کنند! سینما هم از این قاعده مستثنا نیست و حضور کمپانی‌هایی که در حوزه تولید آثاری برای تماشا در موبایل و تلویزیون فعالیت می‌کنند، موجب شده است سالن‌های سینما به عنوان اصلی‌ترین پناهگاه هنر هفتم در خطر اساسی در حاشیه ماندن قرار گیرد. ورود کمپانی‌های بزرگی همچون نتفلیکس به صنعت سینما و تولید فیلم‌هایی که بیش از نمایش در سینما به تماشا شدن توسط مخاطبان در موبایل‌ها و تبلت‌ها و تلویزیون‌های خانگی وابسته هستند، آغازی بر جدل ۲ تفکر مهم در سینمای جهان شد. یک تفکر که حضور این رقیب تازه را نمی‌پسندد و آن را عاملی برای به حاشیه رفتن سالن‌های سینما می‌داند و گروهی دیگر که این تغییرات را جزئی از دنیای جدید می‌دانند و معتقدند باید با آن همراه شد. اما در این میان بدون شک استیون اسپیلبرگ را باید سرشناس‌ترین عضو تفکر اول دانست. کسی که سال گذشته بارها خبرهای مختلفی از اعتراض او به گسترش فعالیت کمپانی‌های اینترنتی و رقابت آنها با کمپانی‌های سینمایی و حضور تهدید‌آمیزشان در صنعت سینما منتشر شد. حالا اما گویا شرایط جدید حتی آقای اسپیلبرگ را هم وادار کرده تا به شکل زیرپوستی و غیرمستقیم(!) از مواضع تند و تیز خود علیه کمپانی‌های اینترنتی عقب‌نشینی کند و در دنیایی که همه چیز در اختیار «تاجران» و «کاسبان» است، او هم برای عقب نماندن از کاسبی خود تن به تولید سریالی ترسناک مختص تماشا در گوشی‌های هوشمند برای کمپانی رسانه‌ای «کوییبی» بدهد. براساس آنچه ورایتی منتشر کرده، جفری کاتزنبرگ، تهیه‌کننده‌ای که در جشنواره «بانف ورلد میدیا» در کانادا شرکت کرده بود در پاسخ به برنامه‌های آینده خود در رسانه کوییبی فاش کرد اسپیلبرگ در حال نوشتن سریالی برای تماشا در گوشی‌های هوشمند است که فقط شب‌ها می‌توان آن را دید. به گفته وی، اسپیلبرگ تاکنون ۵ یا ۶ اپیزود از سریالی را که در مجموع قرار است ۱۰ یا ۱۲ قسمت باشد، نوشته است. از این سریال به عنوان «اسپیلبرگ پس از تاریکی» یاد شده است.  اما در عین حال گفته شد اسپیلبرگ یک درخواست غیرمعمول هم دارد؛ اینکه تماشاگران تنها بتوانند این برنامه را پس از نیمه‌شب ببینند. کاتزنبرگ با کمک مهندسانش تلاش دارد این ایده را عملی کند. نتیجه این چالش این بوده که تصویر یک ساعت روی صفحه ظاهر می‌شود و با دیدن آن برنامه در دسترس خواهد بود و زمانی که سپیده بزند و صبح شود، ساعت دوباره ظاهر می‌شود و برنامه تا شب بعد از دسترس خارج می‌شود. هر چند اسپیلبرگ پیش از این نیز برای شبکه‌های تلویزیونی سریال‌سازی کرده است ولی ساخت اثری که مختص تماشا در موبایل باشد، می‌تواند نشانه‌ای از عقب‌نشینی او نسبت به گسترش فزاینده فعالیت کمپانی‌های اینترنتی در صنعت فیلمسازی و سینما باشد.
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کارکردن خر و خوردن یابو»

سایت بدون – ضرب‌المثل «کار کردن خر و خوردن یابو» به وضعیتی اشاره دارد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *