جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا یادآور شخصیت معروف این فیلم یعنی «فرودو» می‌باشد. این روستای باشکوه با مناظر چشم‌نواز در واقعیت هم وجود دارد و یکی از مناطق بکر در کشور نیوزیلند است که برای لوکیشن‌های مجموعه فیلم‌های معروف ارباب حلقه‌ها در این منطقه ساخته و فیلم‌برداری شده است. هابیتون در یک مزرعه‌ خانوادگی قرار دارد و در مجموع ۳۷ سوراخ یا خانه‌ هابیتی به همراه باغ‌ها و پرچین‌ها، یک آسیاب و پل دوگانه‌ قوسی شکل در این مکان ساخته شده است.

طبیعت سرسبز و تپه‌های منحصر به ‌فرد هابیتون با مساحتی در حدود ۱۲۵۰ هکتار گردشگران را به وجد می‌آورد و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. تا قبل از ساخت مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها کمتر کسی از وجود  این روستا باخبر بود و کارگردان این مجموعه با انتخاب این روستا به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری باعث شهرتش شد.

مهمانخانه اژدهای سبز در محل دهکده هابیتون و هنگام فیلم‌برداری ارباب حلقه‌ها ساخته شده‌است. این سازه در اصل برای هابیت‌ها ساخته شد اما انسان‌های معمولی نیز از وقت‌گذرانی در آن لذت می‌برند. همچنین برای علاقه‌مندان به برگزاری مراسم‌ خاصی مانند عروسی  یا تولد در این روستا امکاناتی فراهم شده‌است تا این افراد بتوانند به بهترین شکل برای مراسم خود برنامه‌ریزی کنند. افراد می‌توانند همچون یک هابیت لباس بپوشند و در فضایی که به‌صورت اختصاصی برای مراسم‌شان طراحی شده مراسم خود را برگزار کنند.

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *