برای شروع هر کسب و کار اینترنتی این مطلب را بخوانید/ایده‌های آن لاین

سایت بدون – اگر در فکر راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاینی هستید، باید بدانید که الان بهترین زمان برای شروع کسب‌وکارهای اینچنینی است. گرچه هر روز در معرض خبرهای ناگوار و ناامیدکننده از بازار قرار داریم، اما واقعیت این است که ما در دورانی طلایی، مملو از فرصت‌های بی‌نظیر و ظرفیت وسیعی برای رشد خارق‌العاده کسب‌وکارها زندگی می‌کنیم. به لطف فناوری‌های جدید و مهمی مانند اینترنت و گوشی‌های هوشمند، اکنون امکان تجارت‌های مختلف به طور وسیعی به صورت آنلاین فراهم شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز تصور می‌کنند کسب‌وکارهای اینترنتی راه به جایی نخواهند برد باید بدانید که امروزه همه مغازه‌ها و شرکت‌ها در فکر ارتقای خود به سمت ارائه خدمات آنلاین هستند. بنابراین رقابت بزرگی در حال شکل‌گیری است. اما در این رقابت باید بدانید که چگونه جریان ایجاد شده را هدایت کنید تا بتوانید مانند کسب‌وکارهای مهم بین‌المللی همچون آمازون تحول بزرگی در دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد کنید. براساس مطالعات انجام شده در ایالات متحده خرده‌فروشی‌ها امسال رشد ۷/۳ تا ۲/۴ درصدی خواهند داشت. این در حالی است که به عقیده کارشناسان، کسب‌وکارهای آنلاین یا بدون مغازه معادل سه تا چهار برابر این رقم رشد را تجربه خواهند کرد. حتی اگر فرض کنیم فروشگاه‌های فیزیکی همچنان بیشترین محل خرید مشتریان باشند، میزان رشدشان به سختی به کمتر از ۳ درصد خواهد رسید. اما چیزی که برای همه ما عیان است، این است که با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی روزمره، تجارت‌های الکترونیک رشدی بی‌سابقه را تجربه می‌کنند.
البته باید به این نکته توجه داشت که کسب‌وکارهای اینترنتی فعلی براساس ظرفیت‌های محدود اینترنت موجود در حال حاضر رشد کرده‌اند. اما در سال‌های آتی که شاهد رشد غیرقابل تصور اینترنت در زندگی روزمره خود باشیم، فضای کسب‌وکارهای غیرحضوری به طرز شگفت‌آوری متحول خواهند شد.
تصور استفاده از رساندن بسته‌های خرید با پهپادها، امکان استفاده از واقعیت مجازی برای خرید غیرحضوری بهتر، امکان استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی و … این واقعیت را به ذهن می‌رساند که به‌زودی دوران خرید حضوری به‌سر خواهد رسید.
اما پرسش مهم این است چطور می‌توان از این حجم وسیع خرید و فروش اینترنتی سود برد؟ چه به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی ساده‌ای به عنوان منبع درآمد ثانویه یا به فکر سودآوری کلان و پولدار شدن از راه تجارت آنلاین هستید، پنج کسب‌وکاری که در ادامه معرفی خواهیم کرد می‌توانند ایده‌های خوبی برای کسب‌وکار آنلاین باشند.

چطور کسب‌وکار اینترنتی راه بیندازیم؟
راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی دشورای‌های خاص خودش را دارد. ابتدا باید مراحل اداری و مالی مورد نیاز برای داشتن مجوز کسب‌وکار آنلاین را طی کنید. به همین‌خاطر سعی کنید حتما پیش از شروع شتاب‌زده با مشاور حقوقی یا حسابدارتان مشورت کنید. اما زمانی که این مراحل را طی کردید و آماده شروع کسب‌وکار آنلاین شدید، حتی با کمترین میزان نقدینگی لازم، یک لحظه هم برای شروع درنگ نکنید.
از ویژگی‌های بسیار مثبت کسب‌وکارهای اینترنتی این است که می‌توانید با کمترین میزان سرمایه یا حتی گاهی بدون داشتن سرمایه خاصی، کاری را رسما آغاز و درآمد کسب کنید. در این میان اگر دانش خوبی در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز داشته باشید، کارتان آسان‌تر خواهد شد. اما به این معنا نیست که برای شروع کسب‌وکار اینترنتی حتما باید در فضای مجازی بسیار حرفه‌ای باشید.
شبیه هر کار دیگری که بخواهید در این دنیا انجام دهید، یا باید زمان زیادی صرف کنید یا منابع مالی خوبی داشته باشید. اگر هر دو شرط را با هم داشته باشید، مسلما چند قدم از رقبا جلوتر خواهید بود. اما در بیشتر مواقع، افراد بیشتر از منابع مالی برای شروع کار، حاضرند زمانشان را وقف کاری کنند. اما باید توجه داشت زمان ماهیت کاملا محدودی دارد، بنابراین باید بدانید چگونه زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید تا به موفقیت مورد نظرتان دست پیدا کنید.

ارائه خدمات تعطیلات
ارائه خدمات تعطیلات از جمله کسب‌وکارهایی است که به سرعت در حال رشد است. ممکن است فکر کنید با وجود نرم‌افزارهای همراه گوناگون و وبگاه‌های متعددی که در حال حاضر در کشور برای اجاره اقامتگاه‌ها و تهیه بلیت داریم، فضای این کسب‌وکار اشباع شده است. اما واقعیت این است که این تجارت پرسود آن‌قدر ریزه‌کاری دارد که با اندکی خلاقیت و نوآوری می‌توانید به آسانی جای خود را در میان رقبای حاضر در میدان باز کنید. کسب‌وکارهای اجاره اقامتگاه معمولا بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از نرخ اجاره را بر اساس مکان اقامتگاه و کارهایی که برایش انجام می‌دهند کمیسیون دریافت می‌کنند. برای راه‌اندازی و تداوم موفقیت در کسب‌وکار اجاره اقامتگاه علاوه‌بر انصاف، نرم‌افزار ساده و پرقابلیتی داشته باشید که بتواند به خوبی مراحل انتخاب و رزرو را مدیریت کند. حالا اگر علاوه بر این، دقت خوبی نیز به جزئیات داشته باشید، می‌توانید به آسانی نسبت به سایر نرم‌افزارهای همراه موجود مزیت رقابتی پیدا کنید و کسب‌وکار آنلاین موفقی را به راه بیندازید. گرچه سر و کار اصلی این تجارت با دنیای واقعی است اما کلید اصلی موفقیت این کسب‌وکار داشتن مهارت قابل قبول در فضای مجازی و توانایی‌های بازاریابی است. اگر ذاتا مهمان‌نواز هستید و در یکی از شهرهایی که جاذبه‌های گردشگری دارند زندگی می‌کنید، راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری می‌تواند موفقیت بی‌نظیری برایتان رقم بزند.

 مدیریت تبلیغات دیجیتال
این روزها رقابت در بازار کسب‌وکارها بسیار شدید است. به همین خاطر اگر ندانید چگونه در این پیست مسابقه برانید، باید حتما از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید همگام با سرعت بازار پیش بروید. واقعیت این است که دنیای تبلیغات دنیای بسیار پیچیده‌ای است و باید بدانید چه زمانی از کدام ویژگی برای جذب مخاطب استفاده کنید و چطور همگام با سرعت تغییرات روند بازار به پیش بروید.
بنابراین اگر بتوانید راز و رمزهای دنیای تبلیغات را متوجه شوید، می‌توانید به خوبی از راه‌اندازی یک شرکت تبلیغاتی کسب درآمد داشته باشید. البته این روزها تمرکز اصلی تبلیغات به سوی دنیای دیجیتال سوق پیدا کرده و کافی است فقط چند لحظه فکر کنید همین تبلیغات است که نیروی مورد نیاز برای رشد شرکت‌های بزرگی مانند اینستاگرام، گوگل و … را تأمین می‌کند تا پی به اهمیت این ابزار مهم ببرید و مطمئن باشید اگر بتوانید در این جریان خروشان و مبهم راه درست را پیدا کنید و خلاقیت و ابتکار کافی داشته باشید، درآمدزایی بسیار خوبی خواهید داشت.  بر اساس مطالعات یک شرکت بازاریابی دیجیتال، هزینه برای تبلیغات دیجیتال در سال جاری از هزینه برای تبلیغات سنتی برای اولین بار پیشی خواهد گرفت. این روند تا چهار سال آینده تبلیغات دیجیتال دو سوم سهم هزینه تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد. بنابراین تبلیغات آنلاین رشد بسیار قابل‌توجهی در سال‌های پیش رو خواهند داشت. از آنجا که فضای مجازی هنوز نوپاست و جای رشد بسیار زیادی دارد، هرچه زودتر بتوانید وارد صنعت تبلیغات آنلاین شوید و کسب‌وکارتان را جا بیندازید، امکان موفقیت بیشتری در دنیای دیجیتال آینده خواهید داشت. برای شروع به صورت کامل نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را بیاموزید. برای این کار می‌توانید در دوره‌های آموزشی مختلفی که موسسات به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌کنند شرکت کنید یا از اطلاعاتی که به صورت رایگان می‌توانید از طریق اینترنت به دست بیاورید، دانش خود را افزایش دهید.

کسب‌وکارهای مبتنی بر
 ربات‌های پاسخگو

استفاده از ربات‌های پاسخگو به طور غیرقابل انتظاری رو به افزایش است. پس از انقلابی که با به وجود آمدن شبکه‌های مجازی به وجود آمد که در هر گوشه دنیا همواره در دسترس باشیم، حالا همه عادت کرده‌ایم هر زمان و هر جایی که خواستیم به آسانی با دوستان و خانواده‌مان گفت‌وگوی تصویری، شنیداری یا نوشتاری انجام دهیم. به دنبال این تغییرات، هوش مصنوعی مسیر جدیدی را در دنیای دیجیتال ایجاد کرده و به این ترتیب ربات‌های پاسخگو با هوش مصنوعی برای پاسخگویی ۲۴ ساعته در مقاصد تجاری جایگزین کاربران انسانی شدند. با کمک این فناوری مراحل پاسخگویی به مشتری به صورت خودکار بدون نیاز به کاربر انسانی در چند شیفت انجام می‌شود.
همان‌قدر که این ربات‌ها در رسیدگی به امور مشتریان می‌توانند کارآمد باشند، ظرفیت ورود به سایر کاربردهای تجاری را نیز دارند. در حال حاضر طیف وسیعی از کسب‌وکارهای موجود در دنیا از این فناوری جدید بهره می‌برند و کسب‌وکارهای ایرانی نیز به این سمت رو آورده‌اند. به همین دلیل شرکت‌های مختلفی در حال ارتقای این فناوری و ارائه خدمات به مجموعه‌ها هستند. در‌حال حاضر افراد زیادی به دنبال توسعه ربات‌های پاسخگو برای خودکار کردن بخش‌هایی از فروش و بازاریابی کسب‌وکارشان متناسب با رشد بازارهای امروزی هستند، اما در این دوران طلایی پرتقاضا کسی که به فکر فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه چنین خدماتی به شرکت‌ها باشد، قطعا پول خوبی به جیب خواهد زد. بنابراین چرا شما ربات‌های پاسخگوی خودتان را ارائه نکنید؟ گرچه برای ارائه رباتی که توان رقابتی خوبی نسبت به ربات‌های موجود داشته باشد باید تلاش زیادی کنید، اما مطمئن باشید ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوی وب
در دنیای پر رقابت امروز در کنار فضای تبلیغات، بالا‌آمدن محتوا در رتبه‌های اول موتورهای جست‌وجو مانند گوگل در جست‌وجوهای مرتبط بسیار مهم و سودآور است. این که هنگام جست‌وجو صفحه‌ای در رتبه اول قرار بگیرد بسیار ارزشمند است. حدود ۴۰ درصد از افراد هنگام جست‌وجو به سراغ اولین موردی می‌روند که در فهرست نتایج جست‌وجو با آن برخورد می‌کنند.
 این که موردی در بالای فهرست نتایج قرار بگیرد بر این اساس است که در جست‌وجوهای مشابه قبلی، ۹۱ درصد از افراد به سراغ این نتیجه رفته باشند. بنابراین قرارگیری در اولین رتبه فهرست نتایج موتورهای جست‌وجوگر هدفی است که بازاریابان حرفه‌ای دنیا همواره به دنبال آن هستند.
هرچه دنیای مجازی و فضای اینترنت بیشتر توسعه پیدا کند اهمیت کسب‌وکارهایی برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو نیز به شدت رونق خواهد یافت. از سوی دیگر اگر دقیقا بدانید چه کاری باید انجام دهید، رشد و حرفه‌ای شدن در این زمینه بسیار ساده خواهد بود. این کار شغلی نیست که بخواهید به عنوان کارمندی در یک شرکت خاص انجام دهید. بلکه می‌توانید هزاران هزار کسب‌وکار آنلاین، وبگاه‌های گوناگون با اهداف مختلف و وبلاگ‌ را با این مهارت در صدر نتایج جست‌وجو بیاورید و درآمدزایی خوبی داشته باشید.

کسب‌وکار برگزاری وبینار
همان‌گونه که در مطالب پیشتر در همین صفحه در مورد وبینار صحبت شد، وبینارها سخنرانی‌هایی هستند که از طریق صفحات مجازی و به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. شاید در ابتدا تصور کنید چطور می‌توان با برگزاری وبینار کسب درآمد داشت؟ اما باید بدانید این روزها وبینارها به یکی از بهترین ابزارهای فروش و بازاریابی تبدیل شده‌اند. اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. نیازی نیست حتما محصولی داشته باشید که برای فروش آن از وبینار استفاده کنید، بلکه می‌توانید به آن به چشم ابزاری برای ارائه خدمات به سایر شرکت‌ها و مجموعه‌ها نگاه کنید.  وبینارها قابلیت جذب تعداد زیادی مخاطب را دارند که برای خرید محصولی که قرار است به آنها در پایان معرفی کنید، مشتاق باشند. ارائه وبینار به صورت اصولی و درست می‌تواند نقش بسیار پررنگی در بازاریابی و فروش محصولات ایفا کند. شرکت‌های کوچک و بزرگی در سراسر دنیا به این فناوری در حال رشد رو آورده و توانسته‌اند با کمک این ابزار فروش خود را متحول کنند.  برای راه‌اندازی کسب‌وکار وبیناری خود باید ابتدا محصولی را بیابید که با استفاده از وبینار برای آن بازاریابی کنید. برای ارائه یک وبینار کامل و بی‌نقص، الگوهای آموزشی بسیار زیادی در اینترنت قابل دسترس هستند. حتی چند نرم‌افزار نیز برای آماده‌سازی وبینار طراحی شده‌اند که می‌توانید با کمک آنها الگوی مناسب و جذابی برای وبینار خود آماده کنید و مخاطبانتان را مجذوب محصولی کنید که ارائه می‌دهید.
منبع:  Entrepreneur

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *