تلاش شبکه‌های اجتماعی برای توسعه کارآفرینی

سایت بدون -کارآفرینی اجتماعی از جمله مفاهیم جدید محسوب می‌شود که چارچوب منطقی با هدف افزایش بهره‌وری و اثربخشی در پروژه‌ها را شامل می‌شود و طی آن مفاهیم علمی مطرح در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، مدیریت و جامعه‌شناسی مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر قرار باشد این مفهوم را به بیان ساده‌تر تعریف کنیم، کارآفرینی اجتماعی در اصل راه‌اندازی یک کسب و کار سودآور است که قصد دارد راه حل کاربردی برای حل مشکلات اجتماعی ارائه دهد. این مبحث از مدتی قبل توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است و هم‌اکنون هشتگ #کارآفرینی_اجتماعی بین آنها دست به دست می‌شود.
گروهی از کاربران اجتماعی از طریق این هشتگ راه‌ حل‌های کاربردی خود برای حفظ محیط زیست و جمع‌آوری زباله از مناطق طبیعی را ارائه کرده‌اند و این در حالی است که گروه دیگر کاربران ایرانی با استفاده از این هشتگ موضوع توانمندسازی زنان خانه‌دار در مهارت‌آموزی و اشتغال خانگی را پیش می‌برند و تعداد دیگری از کاربران مبحث افزایش بهره‌وری گروه‌های مردم‌نهاد را مورد توجه قرار داده‌اند.
در حالی که تعداد کاربران برای بازنشر این هشتگ و ارائه عناوین مختلف تحت عنوان #کارآفرینی_اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود، این اتفاق توجه مراکز بزرگ از جمله دانشگاه‌ها را هم به خود جلب کرده است. در این راستا چندی پیش شوان صدر قاضی محقق دانشگاه سازمان ملل در هلند در دانشگاه علمی-کاربردی اصفهان همایشی را پیرامون #کارآفرینی_اجتماعی برگزار کرد و چندین مؤسسه خصوصی نیز در این راستا همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف را برگزار کردند.
هشتگ #کارآفرینی_اجتماعی در حالی توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کرده است که کاربران غیرفارسی زبان نیز هشتگ مشابهی را با عنوان #Social_Entrepreneurship و با همین معنی دست به دست می‌کنند و طی آن انواع مختلف مهارت‌های اجتماعی ارائه می‌شود. این هشتگ در فضای داخلی باعث شده است کاربران با مفاهیم جدید کارآفرینی و راه‌اندازی فرصت‌های شغلی جدید آشنا شوند.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *