خبری از مراسم قهرمانی لیورپول نیست/جشن‌های عجیب قهرمانان


سایت بدون -از بخت بد لیورپول و هوادارانش، شاید نتوانند جشن قهرمانی لیگ برتر را آنطور که می‌خواهند برگزار کنند. قرمزها ۳۰ سال برای رسیدن به قهرمانی لیگ انگلیس انتظار کشیده‌اند اما حالا با بحران ویروس کرونا روبه‌رو شده‌اند و ادامه لیگ و قهرمانی‌شان با ابهامات زیادی مواجه شده، چند روز پیش هم مدیر اجرایی لیگ برتر گفت شاید نتوانند مراسم اهدای جام را برگزار کنند به دلیل اینکه امکان تخطی از مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد. این یعنی از شادی‌های مرسوم و معمول قهرمانی خبری نیست. قصد داریم به چند مورد دیگر اشاره کنیم که بازیکنان و تیم‌ها نتوانسته‌اند بزرگترین افتخار ورزشی دوران حرفه‌ای خود را جشن بگیرند.
 
پینگ‌پنگ امانوئل دنیس
یک لحظه به مهاجم بیچاره کلاب بروژ، امانوئل دنیس فکر کنید که اخیراً متوجه شد به عجیب‌ترین شکل ممکن قهرمانی لیگ بلژیک را به دست آورده. مهاجم تیم ملی نیجریه با دوستش تنیس روی میز بازی می‌کرد که برایش پیامک آمد فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نیمه کاره رها می‌شود و بروژ به عنوان قهرمانی رسیده است: «داشتم پینگ پنگ بازی می‌کردم که دیدم تگ شدم، یکی از دوستانم پیام تبریک فرستاد. عجیب بود اما زندگی همین است.»
 
ونسان کمپانی در خانه مادربزرگ
کاپیتان منچسترسیتی در خانه مادربزرگ همسرش یک مسابقه حساس را تماشا می کرد که تیمش در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به عنوان قهرمانی رسید. او روی مبل لمید و دید که منچستریونایتد یک باخت شوکه‌کننده مقابل وست برومویچ آلبیون متحمل شد تا قهرمانی سیتی قطعی شود. او البته بعداً توانست یک جشن قهرمانی مناسب برگزار کند و در رستورانی برای هواداران حرف بزند. پپ گواردیولا مربی سیتی هم اوضاع بدتری نسبت به کاپیتان تیمش داشت و اصلاً خبر نداشت سیتی قهرمان شده چون مشغول بازی گلف بود.
 
میهمانی جیمی واردی
هنوز هم مثل یک افسانه است اما دیگر باورمان شده که لسترسیتی واقعاً در سال ۲۰۱۶ قهرمان لیگ برتر شد و تاریخ هم آن را ثبت و ضبط کرده. شانس روباه‌ها برای قهرمانی در آغاز فصل یک به پنج هزار بود اما در پایان فصل بازیکنان تیم در خانه جیمی واردی جمع شده بودند که تاتنهام با چلسی مساوی کرد و قهرمانی تیم کلودیو رانیری قطعی شد. جشن و شادی چند روز طول کشید و حتی وس مورگان، کاپیتان تیم، در یک رستوران مرام گذاشت و همه را میهمان کرد.

میهمانی لیدزیونایتد
سال ۱۹۹۲ لیدزیونایتد می‌دانست قهرمان دسته اول انگلیس می‌شود اگر منچستریونایتد در بازی دیرهنگام نتواند لیورپول را شکست دهد. چند تا از بازیکنان لیدز، لی چپمن، اریک کانتونا، دیوید بتی و گری مک آلیستر، در خانه چپمن جمع شدند تا بازی را تماشا کنند. هر کدام هر چه دلشان خواست، خورد اما معلوم نیست این چهار تا آدم بزرگ جثه چطور روی مبل دونفره چپمن جایشان شد.
 
لی دیکسون در جمع خانوادگی
لی دیکسون در دوران حضور در آرسنال چهار بار به قهرمانی رسید و احتمالاً برای هر کدام جشن گرفت اما اولین آنها در سال ۱۹۸۹ داستان متفاوتی داشت. توپچی‌ها نخستین قهرمانی‌شان در لیگ بعد از ۱۷ سال را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل لیورپول، رقیب قهرمانی، به دست آوردند، با گل وقت‌های تلف‌شده مایکل توماس. اما دیکسون مجبور شد جشن‌های وحشیانه قهرمانی در پایان بازی به همراه هم‌تیمی‌ها را از دست بدهد تا در یک جمع خانوادگی شرکت کند. او این اواخر در یک مصاحبه گفت: «تنها یک نفر بود که سوار اتوبوس تیم در بازگشت از آنفیلد نشد و آن یک نفر من بودم. من تیم را همراهی نکردم چون یک جشن خاص برای عمویم گرفته بودیم و من باید حاضر می‌شدم. بنابراین من در رختکن لباس‌هایم را عوض می‌کردم و برادرم بیرون در ماشین منتظرم بود. خیلی فکر کردم به اینکه چطور جشن تیم را بی‌خیال شوم اما بالاخره به نتیجه رسیدم و پنج دقیقه بعد با هم‌تیمی‌ها خداحافظی کردم و راه خودم را رفتم. آیا پشیمانم و تأسف می‌خورم؟ بله، خیلی.»
خوشبختانه او این شانس را داشت که سه بار دیگر با تیم شمال لندن قهرمان لیگ انگلیس شود و این بار درست و حسابی جشن بگیرد.
 
مارتین پیترز و یک فنجان چای
مارتین پیترز در تیم قهرمان انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ لقب «جنتلمن تمام عیار» گرفته بود و بنابراین تعجب‌آور نبود بعد از قهرمانی و گلزنی در فینال همه آن جشن‌های عجیب و غریب آخر بازی را رها کند و به هتل برگردد تا در کنار همسرش یک فنجان چای بخورد. او در ۷۹ سالگی درگذشت.
منبع: ESPN
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *