خبر بد برای هواداران فیلم‌های ابرقهرمانی/مرد عنکبوتی بازنشسته می شود؟

مصطفی قاسمیان – خروج احتمالی شخصیت «مرد عنکبوتی» از دنیای سینمایی مارول (مجموعه انتقام‌جویان) که به دنبال اختلاف مالی بین دو شرکت بزرگ هالیوودی رخ داد، واکنش‌های فراوانی را میان طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی برانگیخته است.
می‌دانید که شخصیت کارتونی «مرد عنکبوتی» مانند دیگر شخصیت‌های دنیای مارول، توسط استن لی نویسنده فقید کتاب‌های کمیک خلق شده اما برخلاف دیگر شخصیت‌های این مجموعه، در سال ۱۹۹۹ حقوق اقتباس‌های سینمایی از آن، به طور کامل به شرکت فیلم سازی «سونی» واگذار شده است. سونی پنج فیلم شامل دو مجموعه از این شخصیت ساخت که در آن‌ها توبی مگوایر و اندرو گارفیلد، نقش «مرد عنکبوتی» را بازی می‌کردند. اما توافقی که در سال ۲۰۱۵ بین شرکت دیزنی (مالک مارول) و شرکت سونی به امضا رسید، این اجازه را به دیزنی داد تا از حضور «مرد عنکبوتی» در پنج فیلم دنیای سینمایی مارول استفاده کند؛ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»، «انتقام‌جویان: آخربازی» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه». این پنج فیلم به شدت موفق بودند و در مجموع حدود ۸ میلیارد دلار در گیشه سینماهای دنیا فروش کردند.
شکست مذاکرات
با این حال بعد از ساخت پنج فیلم، باید قرارداد بین دیزنی و سونی تمدید می‌شد تا امکان ادامه حضور «مرد عنکبوتی» در دنیای سینمایی مارول فراهم شود. مدتی مذاکرات بین طرف ها ادامه داشت ولی در نهایت دیروز اختلافات مالی که گویا جزئی نبوده است، باعث شکست مذاکرات شد. بنابراین احتمالا «مرد عنکبوتی» از دنیای سینمایی مارول خارج می‌شود و فیلم‌های مستقل خواهد داشت؛ درست مانند فیلم‌های نسبتاً محبوبی که با بازی توبی مگوایر ساخته شده بود، اگرچه مشخص نیست بازیگر این شخصیت چه کسی خواهد بود. نکته مهم در این ماجرا، غیبت کوین فایگی رئیس استودیوی مارول و تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های مارول در تولید فیلم‌های بعدی «مرد عنکبوتی» است؛ شخصی که به عنوان مغز متفکر دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.
سرنوشت مبهم «انتقام‌جویان»
حالا پس از آن که دو شخصیت اصلی گروه «انتقام‌جویان» در آخرین فیلم این مجموعه کشته شدند، به نظر می‌رسد دنیای سینمایی مارول یک شخصیت کلیدی دیگر را هم از دست داده است و این اتفاقات می‌تواند مرحله چهارم این جهان ابرقهرمانی را تحت‌تأثیر قرار دهد. از دیروز و پس از شکست مذاکرات بین دیزنی و سونی، طرفداران دنیای مارول، در شبکه‌های اجتماعی خواهان بازگشت «مرد عنکبوتی» شدند و هشتگ SaveSpiderMan #  را داغ کردند. آن‌ها هنوز امید دارند دیزنی و سونی به توافق برسند و «مرد عنکبوتی» در کنار گروه «انتقام‌جویان» بماند؛ اگرچه با توجه به اختلافات زیاد دو شرکت، این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *