روباتی که تکالیف دانش آموزان را انجام می دهد


جعل دستخط و نوشتن تکالیف یک دانش‌آموز در استان شی جیانگ واقع در شرق چین توسط یک روبات به یکی از داغ‌ترین سوژه‌های این هفته جهان تبدیل شد.
سایت بدون – اوایل هفته جاری یک دانش‌آموز دبیرستانی با نام «ژانک» از یکی از فروشگاه‌های آنلاین یک روبات نوشتاری را به قیمت ۸۰۰ یوان (۱۱۸ دلار) خریداری کرد.
مادر این دختر جوان می‌گوید: همه چیز غیر عادی و مشکوک بود. دخترم به محض بازگشت از مدرسه خیلی سریع تکالیفش را انجام می‌داد. بارها به این موضوع شک کردم و دستخط وی را چک کردم اما در کمال ناباوری تکالیف نوشته شده با دستخط دخترم همخوانی داشت. تا اینکه به طور اتفاقی متوجه حضور این روبات نوشتاری در منزل شدم. این مادر که از جعل دستخط دخترش توسط این روبات هوشمند شگفت زده شده بود گفت: باورم نمی‌شود که یک روبات بتواند دستخط افراد را بدون هیچ کم و کاستی جعل کند. اما این اتفاق افتاده بود و طی یک هفته این دختر جوان برای نوشتن تکالیف خود از این روبات استفاده کرده بود.
شی‌شان خالق این روبات پس از جنجال ایجاد شده در خصوص عملکرد شگفت انگیز این روبات گفت: من این سیستم هوشمند را در ابتدا برای کمک‌رسانی به مردم و تنها برای تکمیل نقاشی و طراحی ساختم اما با گذشت زمان این فناوری توسعه پیدا کرده و برای اهداف نوشتاری در موارد خاص مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: به هیچ وجه انتظار نداشتم روزی اختراع من با اهدافی متقلبانه توسط دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد. خالق این روبات در عین حال تأکید کرد: مسئولیت این تقلب متوجه سازنده آن نیست چرا که یک فناوری می‌تواند به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و متأسفانه در حال حاضر دانش‌آموزان از این فناوری استفاده ناصحیح کردند. این روبات هوشمند قادر به نوشتن ۴۰ کلمه درهر دقیقه بوده و بسیار مورد پسند دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفته است. برای راه‌اندازی این روبات ابتدا از طریق تلفن همراه یا تبلت دستخط کاربر ثبت شده و اطلاعات نوشتاری وی ذخیره می‌شود. پس از آن روبات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی دستخط کاربر را جعل کرده و بدون عیب و نقص آن را تقلید می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *