سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری چیست؟

سایت بدون -دپارتمان Foreign Service Institute در آمریکا به تازگی یادگیری زبان‌های دنیا را از آسان‌ترین به سخت‌ترین طبقه‌بندی کرده است. این طبقه‌بندی بر پایه تجربه سیاستمداران آمریکایی در یادگیری زبان‌های خارجی، به هنگام اعزام به خارج از کشور به دست آمده است. بر اساس نقشه راه به‌دست آمده از این اطلاعات مشخص می‌شود که چقدر زمان لازم است تا یک انگلیسی زبان بتواند خواندن و صحبت کردن را به طور کارآمد در یک زبان خارجی بیاموزد. این طبقه‌بندی از رده ۱ (۲۴ هفته/ ۶۰۰ ساعت کلاسی) تا رده ۵ (۸۸ هفته/ ۲۲۰۰ ساعت کلاسی) تنظیم شده است.
یادگیری یک زبان خارجی به زبان مادری شما، توانایی‌های یادگیری، انگیزه، کیفیت نحوه آموزش و همچنین میزان مهارتی که لازم است به دست بیاورید، بستگی دارد. اگر شما می‌خواهید فقط یک نوشیدنی سفارش دهید، زمان زیادی برای یادگیری احتیاج ندارید، اما اگر یک پروژه کاری را ارایه می‌دهید، قطعا باید زمان بیشتری به یادگیری اختصاص دهید.
فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و نروژی در رده یک، یا همان آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری، قرار دارند. زبان آلمانی با (۳۰ هفته/ ۷۵۰ ساعت کلاسی) در رده ۲ قرار می‌گیرد. ظاهراً علت این امر گرامر متفاوت این زبان در مقایسه با زبان‌های رومی (اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، رومانیایی و کاتالان) است.
فنلاندی و مجارستانی در رده ۴ قرار گرفته‌اند و میانگین ۴۴ هفته (۱۱۰۰ ساعت کلاسی) را برای کسب مهارت لازم دارند. زبان روسی و بیشتر زبان‌های خاورمیانه نیز در همین رده هستند. زمان لازم جهت یادگیری زبان چینی، ۸۸ هفته (۲۲۰۰ ساعت کلاسی) تخمین زده شده و زبان ژاپنی با قرار گرفتن در رده ۵، بیش از ۸۸ هفته طول می‌کشد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *