نت فلیکس سراغ جورج کلونی رفت /کلونی به فضا پرتاب می شود!

speaks onstage during the “Our Brand Is Crisis” press conference at the 2015 Toronto International Film Festival at TIFF Bell Lightbox on September 12, 2015 in Toronto, Canada.

سایت بدون -این‌طور که از شواهد امر برمی آید، جورج کلونی علاقه زیادی به سفرها و اکتشافات فضایی دارد و بدش نمی‌آید هر چند وقت یکبار، لباس فضانوردان را تن کرده و دست به یک سفر هیجان انگیز فضایی بزند! این‌بار بازیگر جوگندمی و ۵۸ ساله سینما، نقش یک فضانورد تنها و تک افتاده را بازی می‌کند که تلاش دارد با یک سفینه فضایی تماس و ارتباط برقرار کند. این درام پرتنش علمی ـ تخیلی با نام «صبح بخیر، نیمه‌شب» جلوی دوربین می‌رود. شبکه اینترنتی نتفلیکس تهیه‌کننده اصلی فیلم است و شرکت فیلمسازی کلونی به نام اسموکهاوس پیکچرز هم در تولید آن مشارکت دارد. فیلمنامه اقتباسی صبح بخیر، نیمه شب را مارک ال اسمیت نوشته است. این فیلمنامه با نگاهی به داستان پرخواننده لیلی بروکز دالتون نوشته شده است. این داستان سال ۲۰۱۷ روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت و خیلی زود یکی از پرخواننده ترین کتاب‌های فصل شد. بروکز دالتون با این رمان، اولین کار ادبی خود را ارائه کرده است. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، پیشنهاد تولید نسخه سینمایی این داستان موفق را خود کلونی به مدیران نتفلیکس داده است. او بعد از مطالعه آن، سخت تحت تاثیر داستان و فضایش قرار گرفته و تصمیم به تولید نسخه سینمایی آن می‌گیرد. علاقه کلونی به این داستان به‌قدری زیاد است که خودش پشت دوربین فیلمبرداری هم قرار گرفته و آن را کارگردانی می‌کند. نتفلیکسی‌ها این موضوع را قبول کرده و اعتراضی به حضور همزمان کلونی در جلو و پشت دوربین ندارند. حتی آنها اعلام کرده‌اند بازی و کارگردانی فیلم توسط کلونی به صورت همزمان می‌تواند به خلق اثری جذاب‌تر و تماشایی‌تر هم کمک کند.
 داستان چندلایه
داستان فیلم در آینده‌ای نزدیک و پس از مشکلاتی که برای کره زمین رخ داده، اتفاق می‌افتد. داستان بروکز دالتون چند لایه دارد و از چند داستانک کوچک‌تر تشکیل شده است. این داستان‌های کوچک در ارتباط با هم هستند و در پایان ماجرا، در یک نقطه جمع می‌شوند. اما آنچه این داستان‌های کوچک را به هم پیوند می‌دهد، فضانوردی به نام آگوستین است. نقش آگوستین را هم البته کلونی بازی خواهد کرد. آگوستین، فضانورد تنهایی است که در یک نقطه نه چندان نزدیک به مدار زمین، در داخل یک محفظه گیر افتاده است. او به‌زودی متوجه حضور یک سفینه فضایی با تعدادی سرنشین می‌شود. تلاش آگوستین برای برقراری ارتباط با این سفینه، برای چند بار با شکست مواجه می‌شود. اما او دست بردار نیست. سرنشینان سفینه فضایی در تلاشند تا دوباره به زمین برگردند و اگر آگوستین نتواند با آنها ارتباط برقرار کند، برای همیشه در فضای لایتناهی سرگردان خواهد ماند.
 کنکاش در روح آدمی
به احتمال زیاد نام فیلم در زمان نمایش عمومی تغییر کند. کلونی و نتفلیکس برای تولید صبح بخیر، نیمه شب هزینه‌ای ۷۰ میلیون دلاری در نظر گرفته‌اند. این درام انسانی برعکس اکشن‌هایی مثل مجموعه «جنگ ستارگان» و «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» که حال و هوایی ماجراجویانه و فانتزی دارند، کنکاشی در روح و روان آدمی و ارتباط بین انسان هاست. از این نظر، فیلم شباهت بیشتری به «بی‌وزنی» (۲۰۱۳) آلفونسو کارون دارد که اتفاقا کلونی در آن بازی افتخاری داشت. کلید فیلمبرداری صبح بخیر، نیمه‌شب، اوایل ماه اکتبر زده می‌شود و هنوز زمانی برای اکران عمومی آن تعیین نشده است.
اسکات استوبر، مدیر واحد فیلم شبکه نتفلیکس در ارتباط با همکاری تازه با کلونی می‌گوید: «نزدیک به دو دهه است کلونی را می‌شناسم و چند کار مشترک با او داشته‌ام. فکر نمی‌کنم کسی بهتر از کلونی بتوان پیدا کرد که چنین داستان هیجان انگیزی را کارگردانی کند. داستان، بسیار پرقدرت و تکان‌دهنده است. اقتباس بسیار خوبی هم از آن در دست ماست. این داستان درباره طبیعت و خلق و خوی آدم‌هاست و حالتی عمومی دارد. تمام تماشاگران سینما در هر نقطه‌ای از جهان، با این داستان احساس همذات‌پنداری خواهند کرد و در سرنوشت شخصیت‌هایش شریک
خواهند شد.»
 خشنودی از ترکیب همزمان
کلونی هم به نوبه خود، از علاقه وافرش به این داستان حرف زده و می‌گوید: «صادقانه بگویم، بسیار خوشحالم که با چنین طرحی همکاری می‌کنم. حتی اگر یکی از دو وظیفه بازیگری، یا کارگردانی به من سپرده می‌شد، باز هم خوشحال می‌شدم. ترکیب همزمان کارگردانی و بازیگری در این کار مسؤولیت مرا در قبال تماشاگران و منتقدان سنگین‌تر می‌کند. با توجه به همکارانی که در این فیلم دارم، امیدوار هستم حاصل کار چیزی تماشایی و قابل قبول باشد.»
تماشاگران سینما آخرین بار کلونی را روی پرده سینما در درام افشاگرانه و ضدسرمایه‌داری «هیولای پول» دیدند. این فیلم سال ۲۰۱۶ به کارگردانی جودی فاستر اکران عمومی شد. منتقدان آن را پسندیدند و تماشاگران هم استقبال خوبی از فیلم کردند.
در داستان فیلم، کلونی یک مجری برنامه اقتصادی پربیننده و مشهور تلویزیونی است که توسط یکی از بینندگان دائمی این برنامه به گروگان گرفته می‌شود. کلونی مدتی قبل و بعد از سال‌ها دوری از رسانه تلویزیون، مجموعه «کچ ۲۲» را برای شبکه هولو تهیه بازی و کارگردانی کرد. او کارگردانی دو قسمت این درام ضد جنگی را به عهده داشت. فیلمنامه مجموعه با نگاهی به داستان جنجالی و بسیار موفق کچ ۲۲ اثر جوزف هلر نوشته شد. مایک نیکولز در دهه ۷۰ میلادی نسخه سینمایی این داستان را کارگردانی کرد که حالا لقب یک کار کلاسیک را گرفته است.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *