همایون شجریان ؛ آخرین وضعیت استادشجریان خاص اعلام کرد

https://nava.ir/wp-content/uploads/2017/09/hsj.jpg

همایون شجریان از برگزاری مجدد کنسرت‌ در ماه‌های آینده در استانبول خبر داد.

سایت بدون -همایون شجریان، خواننده موسیقی اصیل و سنتی ایرانی که روز دوشنبه در چارچوب نخستین فستیول موسیقی های مردمی استانبول به همراه تهمورس و سهراب پورناظری در تالار «جمال رشید ری» روی صحنه رفت؛ در گفتگو با خبرنگار آناتولی در گفت: یک کنسرت دیگر برنامه ریزی می کنیم که در ماه های آینده در استانبول برگزار خواهیم کرد.

وی در ارتباط با ادامه برنامه کنسرت‌هایش افزود: یک سری کنسرت های ایرانی در کشورهای اروپایی برگزار خواهیم کرد و همچنین یک برنامه چند کنسرتی برای آمریکا در نظر گرفته شده که به نحوه تنظیم ویزا بستگی دارد.

شجریان در ارتباط با این فستیوال و برنامه ای که برای آن آماده کرده بود، گفت: این فستیوال برای بار اول است که اتفاق می افتد هنرمندانی از کشورهای مختلف برای اجرا در آن دعوت شدند و ما نیز در این حضور پیدا خواهیم کرد.

این خواننده ایرانی که اجرای او مورد پسند تماشاگران ترک قرار گرفت، ادامه داد: برنامه ای را با کلیات موسیقی اصیل و سنتی ایران آماده کردیم که یک بخش از آن مربوط به نوازش تنبور است.

وی در ارتباط با شناخت خود با موسیقی ترکی و خواننده های ترکیه با بیان این که گوش ایرانی ها با خوانند های ترک آشنایی دارد، گفت: قبلا موسیقی سنتی ترکیه را شنیدم به نظرم خیلی کیفیت عالی دارند. به او شکل دقیق نمی دانم خواننده های ترک در چه سطحی هستند ولی به هر حال خواننده های معروفی از ترکیه را از قدیم تا کنون در سبک های مختلف می شناسم.

شجریان همچنین در مورد همکاری های احتمالی وی با خواننده های ترک که در روزهای آینده، اظهار داشت: برای همکاری با خواننده ترک چنین برنامه و پیشنهادی نداشتیم اما احتمالا چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ارتباط با وضعیت سلامتی پدرش محمد رضا شجریان، یکی از اساتید برجسته موسیقی سنتی ایران که مبتلا به سرطان کلیه است، گفت: وضعیت سلامتی پدر بسیار خاص است، گاهی اوقات وضع بهتر و گاهی بدتر می شود. ما سعی می کنیم حال وی را در یک وضع ثابت قرار دهیم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *