آخرین خبرها

چه بخوریم تا آلزایمر نگیریم

https://media.alalam.ir/uploads/855x495/150921907154033700.jpg

سایت بدون -بسیاری از محققان بر این باورند که برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، افراد باید شیوه مناسب و سالمی را برای زندگی خود اتخاذ کنند، به این ترتیب که مثلاً غذاهای حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده را بسیار کاهش دهند و بیشتر از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه B استفاده کنند.

اخیراً مطالعاتی توسط محققان بخش مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام‌شده که در مورد رژیم‌های غذایی معمولی مردم کشورهای منطقه مدیترانه است. رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، ماهی، روغن زیتون، برخی فرآورده‌های لبنی و گوشت و مرغ آن هم به میزان کم است.

مطالعات نشان داده‌ رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های ناپایداری هستند که باعث پیری زودرس می‌شوند و سلول‌های بدن را از بین می‌برند. افراد برای کاهش تماس با رادیکال‌های آزاد باید سعی کنند کمتر در برابر آلاینده‌های زیست‌محیطی قرار بگیرند و سیگار نیز نکشند.

از آنجا که از بین بردن رادیکال‌های آزاد به‌طور کامل ناممکن است، مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مثل ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن و فلاوونوییدها، می‌تواند کمک کننده باشد. غذاهایی که دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند، عبارتند از توت‌ها، سبزیجات با برگ سبز تیره و سبزیجات نارنجی رنگ، آجیل‌ها و انواع لوبیا. بعلاوه مطالعات نشان داده است روند توسعه بیماری آلزایمر، دیده شده که عملکرد ذهنی آنها پس از استفاده از زغال‌اخته و توت‌فرنگی و انواع توت، بهبود یافته است. چای سبز نیز از منابع مهم آنتی‌اکسیدان‌هاست. همچنین ثابت شده استفاده از چای سبز آن هم به تعداد پنج فنجان در روز، بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها:

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }