کتاب‌هایی که بیل گیتس را به دنیا خوشبین کرد

سایت بدون – یکی از کارهای تقریبا ثابت امروزه بیل گیتس، موسس و مالک شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت، مطالعه کتاب و پیشنهاد آنها به مخاطبانش است. گیتس هر چند ماه، کتاب‌هایی که دوست دارد را در وبلاگ شخصی‌اش به طرفدارانش معرفی می‌کند. در آخرین پست وبلاگی نابغه نرم‌افزاری چهار کتاب معرفی شده است که گیتس می‌گوید خواندن آنها او را به وضع دنیا خوشبین کرده است.  انرژی و تمدن: نخستین کتاب یک تاریخچه نوشته واکلاو اسمیل است. به نوشته گیتس، در کتاب انرژی و تمدن استاد دانشگاه آمریکایی به تاریخ پیدایش تمدن در زمین از دوره غارنشینی تاکنون پرداخته است. البته به قول گیتس، خواندن و فهمیدن اکثر مطالب این کتاب آنقدرها هم ساده نیست ولی هر کسی می‌تواند از تاریخ پیدایش تمدن انسانی لذت ببرد.
واقعیت: این کتاب نوشته ‌هانس روزلینگ، اولا روزلینگ و آنا روزلینگ، دومین کتاب مورد علاقه گیتس است. در این کتاب به‌طور کلی درباره این موضوع بحث می‌شود که چرا انسان‌ها هنوز درباره مشکلات موجود در اطراف خود اشتباه فکر و عمل می‌کنند. به گفته گیتس، چیز جالبی که در این کتاب وجود دارد، این است که نویسندگان آن اعتقاد دارند دنیا را نباید به دو گروه ثروتمند و فقیر تقسیم کرد، چون بالاخره همیشه سطح درآمد انسان‌ها با هم متفاوت است.
انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر، نوشته یووال هرری نیز سومین کتابی است که گیتس معرفی کرده است. این کتاب تاریخ انسان را از زمان باستان در عصر سنگ تا قرن بیست‌ویکم مرور می‌کند. بحث اصلی هراری این است که انسان‌های هوشمند به این دلیل بر جهان حاکم شده‌اند که تنها حیوانی هستند که می‌توانند در تعداد بالا با انعطاف بالایی همکاری کنند. او استدلال می‌کند که انسان‌های ماقبل تاریخ ممکن است مرتکب یک نسل‌کشی عظیم شده باشند که منجر به انقراض گونه‌های دیگر انسان مانند نئاندرتال‌ها شده‌ باشد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *