آنچه از پیروزی بارسلونا مقابل وایادولید دریافتیم/امان از این مسی

تام ساندرسون


سایت بدون -لیونل مسی در اوج بود و بارسلونا توانست با نتیجه پنج بر یک رئال وایادولید را در نوکمپ شکست دهد. آنها با این برد به صدر جدول لالیگا برگشتند اما از این دیدار چه نکاتی می‌توان دریافت؟
 
حضور عجیب آنسو فاتی
آنسو فاتی بیش از یک ماه بود که با پیراهن بارسا بازی نکرده بود و انتظار می‌رفت این بازیکن ۱۶ ساله دقایقی مقابل وایادولید بازی کند، نه اینکه جای آنتوان گریزمان را در ترکیب ثابت بگیرد.
 
لنگله شایسته گل بود
کلمان لنگله ۱۰ روز پیش در خانه ایبار به گریزمان، هموطنش پاس گل داد. او در اوایل بازی با وایادولید شوتی زد که با برخورد به مدافعان حریف گل شد. او در فصل ۲۰-۲۰۱۹ یکی از بهترین و متعهدترین بازیکنان بارسلونا بوده است. حتی با آنکه ال‌کلاسیکو به تعویق افتاد اما او باز هم به نوکمپ رفت تا تمرین کند.
 
تراشتگن به رکورد کلین‌شیت نرسید
گل وایادولید کمی تصادفی بود، ولی مارک آندره تراشتگن در هر حال نتوانست با رکورد خودش که چهار کلین‌شیت پیاپی در لالیگا بود برابری کند.
 
تنش‌های سیاسی کاتالونیا در نوکمپ
ادامه دارد
پلاکاردهای بسیاری پیش از مسابقه در ورزشگاه به نمایش درآمدند و طرفداران خواستار آزادی رهبران سیاسی و استقلال کاتالونیا شدند. در دقیقه ۱۷ بود که تماشاگران پشت دروازه شعارهای جدایی‌طلبانه سر دادند و در طول مسابقه هم شعارهایی دادند که با همراهی کل ورزشگاه همراه بود.
 
حسرت ویدال
آرتورو ویدال دوست داشت کمی بلندقامت‌تر باشد. قد او اگر چند سانتیمتر بیشتر بود، او می‌توانست سانتر فرنکی د‌یونگ را در دقیقه ۲۵ به گل تبدیل کند.
 
جبران ویدال
اما سه دقیقه بعد بود که او توپ را به لیونل مسی سپرد و به محوطه جریمه رفت و پاس مسی را گرفت و با ضربه‌ای دیدنی دروازه حریف را باز کرد. این دومین گل او در دومین بازی‌اش در ترکیب ثابت بارسلونا پس از دیدارهای ملی بود.
 صدمین گل مسی با والورده
مسی یک ضربه ایستگاهی تماشایی را به سمت چپ دروازه وایادولید زد. جوردی ماسیپ هیچ بختی برای دفع این توپ نداشت و البته دروازه‌بانان زیادی نیستند که بتوانند در چنان موقعیتی، مانع گلزنی مسی شوند. کمی بعدتر، مسی به بازیکن حریف یک لایی تماشایی زد و در اواخر نیمه اول هم نزدیک بود گلی مشابه گل اولش بزند. او در نیمه دوم با کمک ایوان راکیتیچ گل دومش را به ثمر رساند. مسی در این بازی دو پاس گل هم داد. او بخش قابل توجهی از ده بازی اول فصل را از دست داده است اما حالا نشان داده که به اوج برگشته است.
 
آنسو فاتی مسیری طولانی در پیش دارد
این بازیکن درس‌های زیادی خواهد آموخت اما او بارها توپ را لو داد یا اینکه زیاد با توپ کار کرد. او در دقیقه ۵۳ می‌توانست از فاصله‌ای نزدیک گل بزند ولی قدر پاس مسی را ندانست و در دقیقه ۶۳ هم جایش را به گریزمان داد.
 
آلبا سرحال است
جوردی آلبا توپ‌ها را قطع می‌کرد، یا اینکه توپ را رها می‌کرد تا د‌یونگ و فاتی در سمت چپ به آن برسند. این مدافع چپ اسپانیایی سرحال است و پس از بازگشت از مصدومیت حال و روز خوشی دارد.
 
دیونگ نیازی به آرتور نداشت
این دو نفر در کنار هم زیرکانه بازی می‌کنند اما بازیکن هلندی در دیکته کردن جریان بازی کاملاً راحت بود و می‌توانست در نبود آرتور هم توپ را به ‌خوبی پخش کند. او در نیمه اول به نظر می‌رسید که دچار مصدومیت همسترینگ شده است و در اواسط نیمه دوم از روی احتیاط تعویض شد، چرا که بارسلونا در یک هفته سه بازی دارد.
 
راکیتیچ محبوب هواداران است
هنگامی که راکیتیچ جای هم‌تیمی جوانش را گرفت، طرفداران به‌شدت او را تشویق کردند. او به دنبال آن بود که بارسا به گل چهارم برسد و حرکت عالی او بود که منجر به گل مسی شد.
 
شب آرام سوارس اما …
لوییس سوارس مقابل ۲۷ تیم لالیگایی بازی کرده و تنها به وایادولید گل نزده بود. او تا دقیقه ۷۰ شب آرامی را گذراند و یک ضربه هم زد که آفساید اعلام شد اما سماجت ذاتی او در نهایت به کمکش آمد و روی پاس مسی گلزنی کرد.
 
بازگشت مردان والورده
داستان صدرنشینی گرانادا جذاب بود اما حالا بارسلونا با یک بازی کمتر و دو امتیاز بیشتر به صدر جدول برگشته است.
 منبع: فوربس

 

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *