آیا سردار آزمون می تواند رکورد علی دایی را بشکند؟

سایت بدون – موتور گلزنی سردار آزمون با عبور از روزهای سخت پس از جام جهانی بار دیگر روشن شده و او حالا فاصله زیادی تا تبدیل شدن به دومین گلزن برتر تاریخ بازی‌های ملی در ایران ندارد. مهاجم ترکمن تیم ملی در دیدار با کامبوج در ترکیب اصلی مد نظر مارک ویلموتس قرار گرفت و چهل و نهمین بازی ملی خود را تجربه کرد تا با هت تریک در این بازی یک آمار جالب توجه از خود به جای بگذارد.
سردار از ابتدای مسابقه انگیزه زیادی برای گلزنی داشت تا هم آمار گل‌های ملی‌اش را افزایش بدهد و هم بتواند چند بار شادی ویژه و ژست خاص خودش را جلوی دوربین‌ها بگیرد. همین اتفاق هم افتاد و در جریان برتری ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج او ۳ بار موفق به گلزنی شد و شاید اگر مارک ویلموتس در دقیقه ۵۷ او را از زمین بیرون نمی‌کشید، می‌توانست تعداد گل‌هایش را بالاتر هم ببرد. با این وجود آزمون با ۳ گلی که مقابل کامبوج زد تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۳۲ رساند و این یعنی امیدواری به رسیدن به رکورد افسانه‌ای ۱۰۹ گلی که سال‌ها قبل علی دایی آن را ثبت کرده است.

۶ گل تا کریمی، ۷ گل تا نکونام
در جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران علاوه بر علی دایی که در صدر ایستاده، کریم باقری با ۵۰ گل زده در رده دوم ایستاده است.
همچنین جواد نکونام ۳۹ بار به حریفان گل زده و سوم است و علی کریمی با ۳۸ گل زده رده چهارم را به خود اختصاص داده است. سردار آزمون نیز که از قبل در رتبه پنجم بهترین گلزن فوتبال ایران بود، حالا ۳ گل دیگر به تعداد گل‌هایش افزود تا فقط ۶ گل زده تا رده چهارم علی کریمی و ۷ گل زده تا رده سوم نکونام فاصله داشته باشد. او قطعاً در آینده می‌تواند با ادامه گلزنی‌هایش برای تیم هجومی ویلموتس رکوردهای جدیدی را نیز بشکند و آرام آرام به سمت رکوردی که رونالدو به آن حمله کرده، برود.

سردار
در تعقیب رونالدو!
علی دایی با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل ملی در ۱۴۹ مسابقه بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان محسوب می‌شود و این رکورد در ماه‌های گذشته بارها توسط کریس رونالدو تهدید شده است. رونالدو تاکنون در بازی‌های ملی پرتغال ۱۶۰ بار برای تیم کشورش به میدان رفته که در این بازی‌ها ۹۳ گل به ثمر رسانده و تنها ۱۶ گل تا رسیدن به رکورد دایی فاصله دارد. فاصله‌ای که با توجه به آمادگی خوب رونالدو و بازی‌هایی که پرتغال در مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا دارد، غیرقابل جبران نیست. از همین الان خیلی از کارشناسان فوتبال در دنیا و هواداران فوتبال در پرتغال هم منتظرند تا این فوق ستاره رکورد علی دایی را بشکند و این موضوع البته باعث تکدر خاطر هواداران فوتبال ایران هم شده است. حالا اما با ۳ گلی که سردار ازمون وارد دروازه کامبوج کرد فوتبالدوستان در ایران بسیار امیدوار هستند که حتی اگر کریس رونالدو با زدن ۱۶ گل دیگر موفق شود رکورد علی دایی را بشکند، بازیکنی هست تا بار دیگر این رکورد را پس بگیرد؛ یک مهاجم آماده به نام سردار آزمون با تنها ۲۴ سال سن که هم اکنون در ۴۹ بازی ملی ۳۲ گل به ثمر رسانده است.

توصیف جالب ساکرنت از آزمون؛ مثل مسی!
بعد از برد پرگل ۱۴ بر صفر ایران برابر کامبوج و درخشش سردار آزمون مهاجم ایران در این بازی که هت‌تریک کرد، سایت معتبر ساکرنت به درخشش سردار آزمون در تیم ملی فوتبال ایران پرداخت. ساکرنت در بین گلزنان ایران اشاره خاصی به سردار آزمون داشت و او را به مسی تشبیه کرد که هر چند خودش بارها این موضوع را رد کرده ولی به لیونل مسی ایرانی تشبیه شده است که توانست سه گل در زمان حضور در این بازی به ثمر برساند. مهاجم زنیت البته در نیمه دوم از زمین بازی بیرون رفت تا خودش را برای بازی با بحرین آماده نگه دارد. ملی‌پوشان باید در ادامه خود را برای دیدار با بحرین آماده کنند و سپس در آخرین دیدار مرحله رفت به دیدار عراق خواهند رفت.

آزمون، عضو تیم ملی روسیه شد!
یک مجری تلویزیونی روس در تمجید از تیم ملی کشورش به اشتباه نام سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران را در لیست بازیکنان تیم ملی این کشور قرار داد. تینا کاندلاکی، تهیه کننده و مجری شبکه «Match TV» بعد از پیروزی تیم ملی روسیه مقابل اسکاتلند با نتیجه ۴ بر صفر به تمجید از بازیکنان تیم ملی پرداخت و مرتکب یک اشتباه بزرگ شد. در حالی‌که کاندلاکی با شور و حماسه به توصیف این برد تیم ملی روسیه می‌پرداخت از سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت تمجید کرد و به اشتباه او را جزئی از تیم ملی روسیه دانست. او در این برنامه گفت: بیایید از تیم ملی روسیه حمایت کنیم. از دزیوبا، آزمون و چرچسوف که تعطیلاتی رویایی را گذراندند!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *