آیا فرهاد مجیدی و استقلال رکورد امتیاز برای قهرمانی را می شکنند؟/ حمله به مرز ۶۷


سایت بدون -لیگ بیست و یکم به نقطه حساسی برای استقلال رسیده و شش بازی باقی‌ مانده تا پرونده فصل بیست و یکم بسته شود. استقلال که شانس نخست قهرمانی به حساب می‌آید اگر از حد نصاب ۶۷ امتیاز که بیشترین امتیاز کسب شده از سوی تیم‌ها در همه ادوار است، عبور کند، رکوردی تازه را در فوتبال ایران به ثبت خواهد رساند.
بدون شک اگر استقلال در شش بازی آتی به ۱۸ امتیاز ممکن برسد، رکوردش در خلق بیشترین امتیاز به دست آمده در یک دوره لیگ برتر دست نیافتنی و رؤیایی خواهد شد اما آبی‌ها چنانچه از ۱۸ بازی باقی‌مانده به ۱۲ امتیاز نیز دست یابند صاحب بیشترین امتیاز به دست آمده از سوی یک تیم خواهند شد. استقلال برای رسیدن به این مهم ابتدا باید سپاهان را از سد راه بردارد. سپس به مصاف شهرخودرو برود و بعد از این بازی فولاد خوزستان را ملاقات کند. این بازی نیز بیرون از خانه برگزار می‌شود. آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و درنهایت نفت مسجد سلیمان حریفان نهایی استقلال در لیگ بیست و یکم خواهند بود که هر یک از این بازی‌ها برای فرهاد مجیدی و شاگردانش حکم یک فینال را خواهد داشت. البته استقلال نباید هوش و حواس خود را معطوف به رکورد‌شکنی کند. استقلال ۸ فصل است که از قهرمانی لیگ برتر محروم می‌شود وبه دلایل گوناگون نتوانسته بعد از فصل دوازدهم به جام قهرمانی دست یابد. به همین دلیل مهم است که استقلال بیش از آنکه به خلق رکوردهای تازه در فوتبال ایران بیندیشد در فکر تثبیت جایگاه خود در صدر جدول باشد. به هر حال روزهای پرتلاطمی در انتظار استقلال خواهد بود و اگر آبی‌ها بتوانند به امتیازات کافی دست یابند، پیش از آنکه به رکوردهای تازه دست یابند، عنوان قهرمانی خود را قطعی خواهند کرد.

آمار تقابل‌های فرهاد و محرم؛
از دوران بازی تا سرمربیگری
سپاهان پس از عملکرد ضعیف و حذف از لیگ قهرمانان آسیا باید برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی در هفته بیست و پنجم لیگ به مصاف استقلال فرهاد مجیدی برود. این بازی در حالی پیگیری می‌شود که بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. در دوران بازیگری محرم نوید‌کیا و فرهاد مجیدی نتایج تقابل‌های این دو بازیکن مقابل استقلال و سپاهان کاملاً به سود نویدکیا است. محرم در تقابل با استقلال موفق شده که پنج بار دروازه آبی‌پوشان را باز کند در حالی که فرهاد مجیدی سه بار دروازه سپاهان را باز کرده است. مجیدی چهار بار به عنوان سرمربی مقابل سپاهان روی نیمکت نشسته که آمار سه برد و یک باخت را ثبت کرده که دو برد مقابل سپاهان قلعه‌نویی و یک برد و یک باخت مقابل سپاهان نوید‌کیا است. نویدکیا اما سه بار به عنوان سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته که دو برد و یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرده که یک برد و یک باخت آن مقابل استقلال مجیدی است. با توجه به آمار تقابل‌های رودرروی محرم و مجیدی به عنوان مربی همه چیز مساوی پیش می‌رود و باید دید که در بازی چهاردهم اردیبهشت چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *