آیا هانس فلیک می تواند یک گزینه دائمی برای نیمکت بایرن مونیخ باشد؟

جاناتان هاردینگ

باخت بایرن‌مونیخ معمولاً خبر مهمی می‌شود به خاطر آنکه نادر است اما لازم نیست شکست برابر بایرلورکوزن زیادی مورد توجه قرار گیرد بخصوص برای مربی‌اش.
بایرن در باخت شوکه کننده ۲ بر یک برابر بایرلورکوزن سه بار توپ را به تیرک دروازه حریف زد، روبرت لواندوفسکی برای دومین بازی پیاپی در لیگ نتوانست گل بزند و میزبان با دفاع و دروازه‌بان فوق‌العاده لورکوزن روبه‌رو شد. میهمان حتی در ۱۰ دقیقه پایانی یک بازیکن کمتر داشت و بایرن باز هم نتوانست به گل تساوی برسد.
بعضی وقت‌ها روز، روز شما نیست.
شاید همین کافی باشد تا عده‌ای بگویند فلیک به درد مربیگری بایرن نمی‌خورد اما این چیزی بیشتر از بازتاب تحلیل‌های غریزی افراطی که در فوتبال زیاد دیده می‌شود، نیست.
بدون شک این باخت چندان بایرن‌مونیخ را به هم نمی‌ریزد و ارزیابی عملکرد فلیک و بازیکنانش هم نباید به خاطر این نتیجه تغییر کند.
نه چهار برد از شما یک مربی بزرگ می‌سازد و نه یک باخت اعتبارتان را مخدوش می‌کند، حداقل نباید اینطور باشد. با این وجود، فوتبال در واقعیت جامعه، منبع فراز و نشیب‌های افراطی است. این مربی ۵۴ ساله بهترین شروع تاریخ را در مربیگری بایرن داشت، با ۴ پیروزی با زدن ۱۶ گل و بدون گل خورده و برای همین فلیک را راه‌حل همه مشکلات بایرن پنداشتند. قبل از بازی لورکوزن، خیلی‌ها می‌گفتند فلیک باید راه‌حل بلندمدت بایرن باشد. اما حالا که بایرن یک بازی را با او باخته، چه؟ آن سوی دیگر افراط می‌گوید او به درد بایرن نمی‌خورد.
مشکل این نیست که فلیک مربی مناسبی برای بایرن هست یا نه، مشکل در تحلیل‌های افراطی است که برد و باخت با خود می‌آورد. به نظر می‌رسد فراموش کرده‌ایم جایی برای نکات ظریف و اتفاقات وجود دارد. شاید او باشد اما چهار برد و یک باخت به اندازه لازم برای پاسخ گفتن به این سؤال کافی نیست.
معمولاً به بازیکنان به خاطر چند بازی لقب «بهترین در جهان» را می‌دهند اما یک مربی هم می‌تواند بعد از یک مسابقه احمق یا نابغه لقب بگیرد. این زیاده‌روی‌ها به هیچ کس کمکی نمی‌کند و تصویر واقعی را از بین می‌برد، خیلی کارها از خیلی آدم‌ها در یک بازی نادیده گرفته می‌شود و مثل هر چیز دیگری در زندگی، نتیجه مهم است اما واقعاً نمی‌تواند همه چیزی باشد که اهمیت دارد.
تیتر اخبار شاید متفاوت باشد اما بعد از باخت به لورکوزن سه چیز مشخص است: هانس فلیک یکی از باهوش‌ترین آدم‌های فوتبالی آلمان است، اثرش روی بایرن‌مونیخ همچنان مثبت و بزرگ است و اینکه بایرن می‌تواند تیم بدشانس یک مسابقه باشد.
منبع: دویچه وله

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *