آیا پیام حیدری داوری دربی است؟ آب نبات برای رقبا

سایت بدون – انتخاب مهدی سیدعلی برای قضاوت دربی با طعم خداحافظی سوژه این چند روز اهالی فوتبال بود، اتفاقی که عواقب زیادی داشت و در نهایت هم به نظر می‌رسد با تفکری که بر کمیته داوران حاکم است، شانس سیدعلی به خاطر انتشار خبر قضاوتش در دربی به صفر رسیده باشد! اما در لابه‌لای اخباری که طی این چند روز منتشر شد و دلخوری‌هایی که در پی داشت، در اتاق فکر کمیته داوران هم خبرهایی بود و انتخاباتی برای هفته بیست و دوم صورت گرفت که به دلیل اختلافات درونی کاملاً منتفی شد.
جا‌به‌جایی داورانی که این هفته قرار بود برای سرخابی‌ها سوت بزنند هم یکی از مهم‌ترین اتفاقات این چند روزه بود! اما در نهایت با تصمیم نهایی کمیته داوران قرار است صفایی برای قرمزها و اشکان خورشیدی برای استقلال سوت بزند.
علی صفایی داور ۳۹ ساله قمی بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان را به همراه دو کمک خود (محمد عطایی و محمد‌جواد مداح) سوت می‌زند، بازی استقلال و نفت آبادان را نیز اشکان خورشیدی به همراه علی میرزابیگی و همچنین پورمتقی قضاوت خواهد کرد. با توجه به انتخاب داوران قبل از دربی و همچنین شرایط چند داوری که به خارج از کشور برای قضاوت سفر کرده‌اند؛ بیژن حیدری به دلیل سفر به کره جنوبی، سیدعلی به دلیل اتفاقات اخیر، اشکان خورشیدی به دلیل قضاوتی که هفته جاری دارد و موعود بنیادی‌فر به دلیل حضور در دربی رفت از گردونه رقابت برای قضاوت دربی کنار می‌روند و محتمل‌ترین گزینه برای قضاوت دربی پیام حیدری خواهد بود.
این برای نخستین بار نیست که حیدری بعد از یک چالش شدید و انتخاب چند داور در نهایت به دربی می‌رسد و پیش از این بعد از اینکه رضا کرمانشاهی و زاهدی‌فر طعم حذف از دربی را چشیدند این پیام حیدری بود که جای آنها را گرفت، البته اگر به چند سال پیش برگردیم و تاریخچه دربی را در ذهن مرور کنیم داورانی که در حال حاضر بازنشسته هستند اسیر همین جا‌به‌جایی‌های کمیته داوران شدند. مسعود مرادی یکی از همین داوران بود که بعد از جنجال پرسپولیسی‌ها ابلاغش را با ترکی عوض کردند، قهرمانی به دلیل اتهام به رنگی بودن هم در مقطعی جای خود را به ترکی داد. دربی یک بازی حساس است که کوچکترین واکنشی از جانب تیم‌ها و فضای مجازی می‌تواند ابلاغ داوران را تغییر دهد و این بار سیدعلی شاید طعم آن را بچشد. فعلاً با توجه به اتفاقاتی که اخیراً افتاد و کمیته داواران نمی‌خواهد تحمیل قضیه خداحافظی داوران ۴۳ ساله را تأیید کند سعی دارد با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای وانمود کند که خبرهای منتشر شده درست نیست!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *