ارلینگ هالاند ستاره ۱۹ ساله ای که همه تیم های اروپایی او را می خواهند

فوتبال اروپا به جولانگاه ستاره‌های جوان تبدیل شده و طی سال‌های اخیر رکوردهای مهمی توسط بازیکنان کم نام و نشان شکسته شده است. مطرح‌ترین چهره جوان این سال‌ها کیلیان امباپه بوده، بازیکنی که موناکو را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رساند و در سال‌ ۲۰۱۸ نقشی مهم در قهرمانی فرانسه در جام جهانی داشت. پس از او ستاره‌های جوان به خودباوری بیشتری رسیدند و مربی‌ها هم اعتماد بیشتری به بازیکنان مستعد جوان‌شان کردند. یکی از بازیکنانی که از این فرصت نهایت بهره را برده، ارلینگ برات هالاند است. ستاره جوان تیم ردبول سالرزبورگ که موتور گلزنی تیمش است و عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگای اتریش خیره‌کننده بوده.

هالاند متولد ۲۰۰۰ است و تنها ۱۹ سال سن دارد. او این فصل در لیگ اتریش یازده بار به میدان رفته و موفق شده ۱۲ بار دروازه حریفان را باز کند. در جام حذفی تنها در۲ بازی، ۴ بار گل زده و آمار خیره‌کننده‌اش مربوط به لیگ قهرمانان است که در حضور ستارگان بزرگ فوتبال جهان، در ۴ بازی ۷ گل به ثمر رسانده و تا پایان هفته چهارم، آقای گل مسابقات است. او با این ۷ گلی که به ثمر رسانده، رکورد امباپه و رائول را شکسته است. رائول در فصل ۹۶-۹۵ و امباپه در فصل ۲۰۱۷-۱۸، در حالی که هنوز تین‌ایجر بودند موفق به ثبت ۶ گل در طول یک فصل لیگ قهرمانان شدند و به صورت مشترک، بهترین گلزنان کم سن و سال این رقابت‌ها بودند. حالا هالاند وارد میدان شده و با ۷ گل زده رکورد این دو را شکسته است. رکوردی که در دو بازی آینده می‌تواند بهبود پیدا کند. نکته مهمی که باید در نظر داشت، این است که هالاند در دور گروهی تمام این گل‌ها را به ثمر رسانده، در حالی که رائول و امباپه تیم‌های قدرتمندشان از مرحله یک‌هشتم نهایی عبور کرده بودند.

ارلینگ هالاند، فرزند آلف اینگ هالاند است که در تیم‌های مطرحی همچون لیدز، منچسترسیتی و ناتینگهام فارست بازی کرده و به‌یادماندنی‌ترین اتفاق زندگی‌اش هم شاید خطای خشنی باشد که روی کین در دربی منچستر روی او متحمل شد. ارلینگ هالاند نروژی، متولد شهر لیدز است و سال‌های کودکی‌اش را همراه پدر در انگلیس سپری کرد. نکته جالب در مورد او این است که سه فصل پیش زمانی که برای تیم مولده نروژ بازی می‌کرد، شاگرد اوله‌گنار سولسشایر بود. هالاند شم گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد و در بازی تیم‌های ملی زیر ۱۹ سال نروژ و هندوراس، موفق شد ۹ بار دروازه رقیب را باز کند.

از همین حالا، تیم‌های بزرگ اروپا صف کشیده‌اند تا این مهاجم ارزشمند را از سالزبورگ به مادرید، بارسلون، لندن، منچستر یا تورین ببرند. هالاند با آمار فوق‌العاده‌ای که ثبت کرده، می‌تواند عنوان پسر طلایی سال را هم مال خودش کند و به نظر می‌رسد ادامه روند خوب و سبک زندگی درستش، او را در جمع بهترین مهاجمان اروپا قرار بدهد. باید منتظر ماند و دید سرانجام این بازیکن چه می‌شود و تابستان کدام تیم موفق به جذب این ستاره می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *