اسرارآمیزترین نقاط زمین/منطقه ۵۱؛جایی که حتی گوگل مپ شما را اشتباه راهنمایی می کند

سایت بدون – منطقه ۵۱، جایی است که رمزآلود بودن آن تا آن حد است که طرحی در فیسبوک گذاشته شد تا به آن جا حمله شود تا از راز و زمز آن آگاه شوند.

منطقه‌ی ۵۱، یک محدوده‌ی آموزشی نیروی هوایی ایالات متحده در صحرای جنوبی نوادا است. این پایگاه نظامی فعال برای آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری استفاده می‌شود، هرچند درباره‌ی رویدادهای دیگری که در این مکان رخ داده، تاحدودی محرمانه عمل کرده و همین موضوع یکی از دلایلی است که مردم فکر می‌کنند اینجا موجودات فضایی دارد.

به‌هرحال، هر اتفاقی که در این پایگاه روی می‌دهد،‌ فوق‌ محرمانه است و مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور، مشخص نیست که چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شود.

گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سامانه‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است.حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا آنرا بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز معرفی می‌کند. اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه فوق سری کماکان تا به امروز نامعلوم است و حتی کارکنان پایگاه، زندگی‌های بدور از عموم دارند و با دنیای خارج تقریباً هیچ تماسی ندارند.

منطقه ۵۱ در وسط چند پایگاه نظامی دیگر قرار دارد و در این نقشه با رنگ زرد نشان داده شده‌است. در بخش جنوبی این منطقه سری در سواحل Groom lake، یک فرودگاه بزرگ بر روی بستر دریا ساخته شده است. که هر روز صبح هواپیماهایی با شیشه های سیاه از روی باند این فرودگاه برای گشت زنی در منطقه اوج می گیرند.

دولت آمریکا اطلاعات رسمی بسیار ناچیزی را در مورد این پایگاه منتشر کرده‌است. مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور، مشخص نیست چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شود. ورود یا نزدیک شدن به این پایگاه، چه زمینی و چه از مرز هوایی، ممنوع است.] پنهان‌کاری و محرمانه بودن فوق‌العاده‌ای که در مورد این پایگاه اعمال می‌شود باعث شده تا شایعات و تئوری‌های توطئه زیادی در مورد آن بر سر زبان‌ها باشد.

نظریه‌هایی که در طول تاریخ در مورد منطقه ۵۱ بیان شده است، یک به یک متفاوت هستند. بعضی از آن‌ها اشاره به این دارند که در این منطقه هواپیماهایی مثل U2 درست می‌شده است و بعضی از آن‌ها اشاره به این دارند که در آنجا، تکنولوژی‌های مربوط به دیگر کشورهای دنیا تست و امتحان می‌شود. حتی بعضی از افراد معتقدند که اولین فرود موفقیت آمیز انسان روی ماه نیز داستانی دروغین بوده است و در همین منطقه ۵۱ فیلم‌برداری شده است! جالب است بدانید در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی مردی مدعی شد که در پروژه‌ای در مورد سفینه فضایی بیگانه‌ها در منطقه ۵۱ کار می‌کرده است و همین باعث بیشتر‌شدن شایعه‌ها و افسانه‌ها در مورد منطقه ۵۱ شد.

منطقه ۵۱، قسمتی از سایت آزمایشی نوادا است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری شمال لاس وگاس واقع شده و صدها آزمایش سلاح اتمی در آن انجام گرفته و شایعات بسیار زیادی پیرامون آن وجود دارد.

مسئله آزمایش سلاح‌های اتمی در این منطقه، چندان عجیب و ترسناک نیست. در مقابل، ادعاهای مربوط به آزمایش موجودات بیگانه و فرازمینی در منطقه ۵۱، بیش از همه توجه مردم را جلب می‌کند. تمامی این شایعات، از جولای ۱۹۴۷ آغاز شد؛ زمانی که روزنامه دیلی رازول (Roswell Daily) برای اولین بار در صفحه نخست، گزارشی را در مورد حادثه رازول منتشر کرد. در اوایل تابستان این سال، یک شی نورانی با سرعتی بسیار زیاد در شهر رازول، نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا سقوط کرد و رسانه‌ها از این رویداد به عنوان خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده یاد کردند. ارتش آمریکا اعلام کرد که این شی، فقط یک بالون هواشناسی بوده است. ولی نظریه‌پردازان توطئه و شاهدان این ماجرا، به طور قطع بر یقین ادعا می‌کردند که این شی ناشناس پرنده، در واقع وسیله نقلیه موجودات فضایی بوده و دولت سعی بر پنهان سازی ماجرا دارد. بر طبق گزارشات، جسد چند سرنشین یوفو در اطراف این بشقاب پرنده کشف شد که نظریه پردازان توطئه، آن را نژادی از بیگانگان خاکستری می‌نامند. چیزی که بیش از همه شاهدان را به تردید واداشت، این بود که کنترل تمامی شواهد مربوط به این رویداد، تحت اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت و شی ناشناس مذکور به منطقه ۵۱ برده شد. بسیاری بر این باورند که در این سایت محرمانه، تلاش‌های بسیاری برای مهندسی معکوس کردن این بشقاب پرنده صورت گرفته است. آخرین گزارش نیروی هوایی ارتش آمریکا، شی مذکور را یک بالون هوایی برای نظارت بر انفجارهای اتمی توصیف کرد و پرونده این ماجرا را تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار داد. در جمع‌بندی این رویداد، می‌توان گفت که آغاز شایعات اصلی پیرامون منطقه ۵۱ را باید به حادثه رازول و سقوط این شی ناشناس پرنده نسبت داد.

Related image

گردشگران در هنگام ورود به ریچل، نوادا (Rachel, Nevada) با یک تابلوی عجیب رو به رو می‌شوند که در قسمت زیرین آن درج شده: جمعیت مردم: ۹۸ درصد – جمعیت موجودات فضایی: ؟؟ درصد! علاوه بر این، منطقه ریچل، نوادا فاقد پمپ بنزین است و به نظر می‌رسد که بسیاری از این کمبود‌ها، از روی عمد بر منطقه حکم‌فرما هستند. شاید برایتان جالب باشد که در سال ۲۰۱۴ یک اتوبوس به سمت لبه کناری منطقه ۵۱ رفت و از خط مرزی آن عبور کرد و وارد پایگاه منطقه ۵۱ شد. هنوز دو دقیقه نگذشته بود که مسافران به راهنمای تورشان گفتند که یک کامیون سفید رنگ در حال تعقیب آن‌ها است. به گفته آن ها یک مرد با لباس ارتشی از کامیون پیاده شد و مرد دیگری در سمت شاگرد کامیون یک اسلحه تمام اتوماتیک در دستانش داشت. این راننده و ۴ مسافرش نفری ۶۵۰ دلار جریمه شدند و محکوم به تخطی از قانون شدند. البته در نهایت مسافران توانستند اتهام خود را کاهش دهند، اما راننده مجبور به پرداخت جریمه شد و از برگزاری تور در منطقه نیز محروم شد و جالبتر این که با جستجوی نام Area 51 یا Homey Airport در گوگل مپس در می‌یابید که نتیجه این جستجوها به این منطقه مربوط نمی‌شوند و کاربر را به جاهای بی‌ربط هدایت می‌کنند. تنها با جستجوی نام Groom Lake می‌توان جای درست این منطقه را روی گوگل مپس دید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *