اسرار آمیزترین نقاط زمین/لخ نس؛ دریاچه ای که خانه هیولا است

سایت بدون -آن جا یک هیولا زندگی می کند ، یک موجود عجیب . لخ‌نس از معروفترین جاذبه های اسکاتلند به شمار می رود و دارای شهرتی جهانی ست. دلیل این شهرت، افسانه ای ست که حکایت از حضور یک هیولا در این دریاچه دارد؛ موجودی عظیم‌الجثه و ماقبل تاریخی. باورش سخت است اما برخی افراد ادعا دارند که با چشم خود این موجود مهیب را دیده اند

این دریاچه بعد از «شان کانری»(Sean Connery) بازیگر نقش «جیمز باند»و فیلم «دلاور» یا «شجاع‌دل»(Braveheart)، معروف‌ترین اسکاتلندی و یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی دنج در جهان است. این دریاچه به خاطر افسانه وجود هیولای «لخ‌نس»، شهرت جهانی پیدا کرده است؛ «لخ‌نس» بعد از دریاچه «لوموند» (Loch Lomond) دومین دریاچه وسیع اسکاتلند است و وسعت آن به ۵۶ کیلومتر مربع می‌رسد ولی از نظر عمق و حجم آب، از لوموند بزرگ‌تر است؛ در عین حال آب این دریاچه به دلیل وجود «تورب» (توده متراکم قهوه‌ای و سیاه‌رنگ از خزه‌ها)، کدر است.

اطراف این دریاچه همیشه در هاله‌ای از مه و ابر قرار دارد و برای همین امکان دیدن قسمت‌های زیر آب به جز در قسمت‌هایی که عمق چندانی ندارند، در حالت عادی وجود ندارد. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که بومی‌ها برای اثبات وجود غول دریاچه ارائه می‌کنند، همین ابری بودن منطقه باشد که باعث به وجود آمدن مکان امنی برای هیولای مشهور شده است

هیولای لخ‌نس که در بین مردم بریتانیا بیشتر با نام نِسی (Nessie) معروف است، موجودی عظیم‌الجثه و ماقبل‌تاریخی است که گفته می‌شود در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند زندگی می‌کند. علی‌رغم اظهارات شاهدانی مبنی بر دیدن این موجود در آب‌های دریاچه هنوز وجود آن به اثبات نرسیده‌ است. هیولای لخ‌نس یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین اسطوره‌های اسکاتلند است. این هیولا الهام‌بخش کتاب و فیلم و برنامه‌های تلویزیونی و نیز موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.رد داستان این هیولا را تا ۱۵۰۰ سال پیش می‌توان گرفت؛ زمانی که گفته شد سن کلمبو مبلغ مذهبی ایرلندی با این جانور در رودخانه نس در سال ۵۶۵ میلادی روبرو شده است.

سیاری از دانشمندان پیرامون این موضوع تحقیقات مفصل و جامعی را به انجام رسانده اند ولی هیچ گاه به نتیجه ای قطعی و یکسانی نرسیده اند.نظریه های جالب و حیرت انگیزی توسط برجسته ترین محققان این حوزه ارایه شده است.

برخی نسی را نوعی دایناسور ما قبل تاریخ میدانند که از انقراض بزرگ که باعث نابودی انان شد جان سالم به در برده است و دلیلش هم محیط زندگی او در زیر آب است.این نظریه مخالفان و موافقان زیادی دارد.مخالفان میگویند اگر محیط زندگی او دلیل بر زنده بودنش هست چرا بقیه هم نوعانش نیستند؟

نظریه جالب دیگری وجود دارد که دلیل زنده بودن این موجود را تا به امروز را عصر یخبندان میداند و بیان میکند که نسی و هم نوعانش در عصر یخبندان زندگی میکردند و به دلیل تغییرات آب و هوایی بقایشان به خطر افتاده است و جا به جایی صفحات زمین باعث شده این موجود در دریاچه گیر کند و جانش نیز حفظ شود.

نکته ای که باعث میشود محققان از رسیدن به جواب قطعی باز بمانند این است که عمر نسی چقدر است و این که چطور این موجود توانسته است سالیان سال زنده بماند.

یکی از دلایلی که باعث می شود جستجو برای پیدا کردن این هیولا سخت شود وجود تورب در آب های دریاچه است که آب های دریاچه را به شدت کدر میکند و دید در زیر آب را برای تیم های جستجو کننده که شامل غواسان و ربات ای پیشرفته است را به صفر نزدیک میکند.تورب به توده های خزه و گیاهانی گفته میشود که به طور ناقص تجزیه شده اند و رنگی قهوه ای و سیاه دارند.

بسیاری از شبکه های مطرح دنیا از قبیل بی بی سی در سال ۲۰۰۳ و نشنال جیوگرافیک در سال های اخیر به تولید برنامه های تخصصی پرداخته اند اما متاسفانه به نتیجه خاصی دست نیافته اند.

عکس های ماهواره ای بسیاری وجود دارد که موجودی شبیه به دایناسور را در آب های دریاچه لاخ نس نشان میدهد اما هیچ گاه صحت و درستی عکس ها از سوی هیچ محقق و سازمانی تایید نشده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *