اشک‌های علی دایی در افتتاح واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاه (ویدئو)

سایت بدون – پنجاه واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه با حضور علی دایی افتتاح شد.

تندیس مهر حقوق بشر از سوی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به «علی دایی» به پاس اقدامات خیرخواهانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و همچنین جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع) به پاس فعالیت‌های اجتماعی در حوزه حقوق کودکان و زنان اهدا شد.

اهدای این تندیس به علی دایی اما برای مردم کرمانشاه بسیار حائز اهمیت بود، چراکه این تندیس از سوی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه به نمایندگی از مردم نجیب و مقاوم این دیار به اسطوره فوتبال ایران تقدیم شد تا رسم قدرشناسی مردمان دیار آب و آیینه بجا آورده شود.

علی دایی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های کشور به گفته خود حدود ۱۰۰ میلیارد ریال کمک مردمی جمع کرد، مبالغ زیادی نیز خود از جیب خرج کرد تا حاصلش فراهم کردن سرپناهی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه باشد. وی حتی دعوت رسمی فیفا برای حضور در روسیه برای تماشای مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا را رد کرد، چراکه کار مهم‌تری داشت، برای دایی نشاندن لبخند بر لبان دخترکان معصوم و پسرکان رنج‌دیده کرمانشاه مهم‌تر از نشستن در جایگاه ویژه ورزشگاه «کازان آرنا» بود.

حال، به پاس اقدام‌های ارزشمند این چهره ارزشمند فوتبال ایران، کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصمیم گرفت در مراسمی «تندیس مهر حقوق بشر» را به علی دایی مرد مهربان و محبوب فوتبال ایران تقدیم کند.

سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی میزبانی این مراسم را بر عهده داشت، سالنی که جمعیت مشتاق در آن پس از ورود علی دایی یکپارچه به پا خاست و با فریادهای «دایی- دایی» وی را مورد تشویق قرار دادند.
پس از سخنرانی «روح‌الله وکیلی» رئیس کانون وکلای استان کرمانشاه، «مرتضی شهبازی‌نیا» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و «ستار عزیزی» از اساتید رشته حقوق دانشگاه، نوبت به شهریار فوتبال ایران رسید تا در جایگاه قرار بگیرد و صحبت‌هایش را پس از تشویق‌های بی‌امان حضار که همگی به احترامش ایستادند و کف زدند، برای حاضران بازگو کند.

قدردانی دایی از همسر و همراهان

علی دایی در ابتدای سخنانش از همسر و سایر همراهانش برای یاری دادن وی در راستای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه قدردانی کرد، دایی بر این موضوع تأکید کرد که اگر کمک آنها نبود هرگز نمی‌توانست برنامه‌هایش را به سرانجام برساند. وی گفت: با توجه به حجم خرابی‌ها، کار سخت بود اما خوشحالم توانستم با کمک و همراهی دوستانم قدم‌های خوبی در راه خدمت و کمک به مردم آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بردارم.

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی از مردم
آقای گل فوتبال جهان در ادامه از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی از مردم خبر داد و گفت: این مبلغ پس از اعلام فراخوان از سوی مردم قدرشناس و نوع‌دوست سراسر کشور به حساب من واریز شد. وی ادامه داد: با این کمک‌ها و همچنین مبالغی که از سوی خود من برای مردم زلزله‌زده در نظر گرفته شد، توانستیم بیش از ۳۲۰ کامیون کمک غیرنقدی و حدود ۶۸۰ عدد کانکس به مناطق زلزله‌زده ارسال کنیم.

ساخت ۱۷۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی

وی در ادامه از تصمیمش برای ساخت ۱۷۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: خوشبختانه ۵۰ واحد در آستانه افتتاح قرار دارد و ۶۰ واحد دیگر نیز عملیات احداث آنها با سرعت در حال انجام است.
دایی اظهار کرد: همچنین حدود ۷۰ واحد مسکونی را نیز که عملیات ساخت آنها آغاز اما به دلایلی نیمه‌کاره رها شده بود، پذیرفتیم و در حال مقاوم‌سازی و اتمام کار آنها هستیم.

http://newspaper.hamshahri.org/img/newspaper_pages/1397/10%20DEY/05/ostanha/a6.jpg
اشک‌های اسطوره

دایی پس از ارائه گزارشی کوتاه از آخرین روند ساخت‌و‌ساز در مناطق زلزله‌زده، بازهم از اطرافیانش که وی را در کمک به مردم حادثه‌دیده یاری کردند، قدردانی کرد. اسطوره فوتبال ایران می‌خواست از لذت خدمتگزاری به مردم سرزمینش سخن بگوید اما اشک مجالش نداد و سخنان خود را نیمه‌تمام به پایان رساند تا کل سالن و جمعیت حاضر از این صحنه متأثر شوند.
حضار سالن، ایستاده علی دایی را تشویق کردند تا هر ایرانی وطن‌پرستی به خاطر داشتن چنین هموطن باغیرتی به خود ببالد و افتخار کند در سرزمینی زندگی می‌کند که هنوز پوریای ولی‌ها و تختی‌ها در آن زنده هستند.

مطلب پیشنهادی

فیلم های سینمایی که دنیا را تغییر دادند/ به سوی دنیای برتر

سایت بدون – برخی از فیلم ها برای سرگرمی ساخته شده اند. کمی پاپ کورن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *