اوضاع هولناک دخئا در منچستریونایتد /از بد تا فاجعه!

کریس ویلر

اوله‌گونار سولشر از داوید دخئا دفاع می‌کند اما رفتار این دروازه‌بان در منچستریونایتد خود گویای همه چیز است.
او مقابل منچسترسیتی بار دیگر اشتباه کرد و باعث شد لروی سانه گل دوم تیمش را بزند. منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند که دخئا پس از این اتفاق نزدیک بوده گریه کند.
او بدترین روزهای خود در یونایتد را می‌گذراند و برخی خرید او در هشت سال پیش با قیمت ۹/۱۸ میلیون پوند توسط سر الکس فرگوسن را زیر سوال برده‌اند. البته حالا حال و هوای او در تمرینات بهتر شده است.
دخئا پیش‌تر یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا بود و بیشترین استمرار را در یونایتد داشت اما تردیدی نیست که او در حال حاضر فقط دارد به باشگاه ضرر می‌زند.
او در دیدارهای بزرگ مقابل آرسنال، بارسلونا و سیتی اشتباهاتی کرد که از او بعید بود. او سپس در تساوی یک بر یک مقابل چلسی مقصر به ثمر رسیدن گل حریف بود و مانع آن شد که یونایتد یک پیروزی حیاتی در نبرد سهمیه لیگ قهرمانان کسب کند.
آمار نشان می‌دهد که دخئا در چهار بازی اخیر تیمش سه اشتباه داشته که منجر به گل برای حریف شده است. این در حالی است که او در ۱۲۳ بازی قبل از این سه اشتباه داشت. او دو ماه است که کلین‌شیت نکرده و نخستین دروازه‌بان یونایتد در ۴۰ سال گذشته است که در یک فصل در لیگ بیش از ۵۰ گل دریافت می‌کند.
همه این اتفاقات در زمانی روی می‌دهد که دخئا حاضر نیست قراردادش را با یونایتد تمدید کند، مگر آنکه دستمزد او به ۳۵۰ هزار پوند در هفته افزایش یابد. پاری‌سن‌ژرمن هم به دنبال جذب اوست. با توجه به دستمزد بالایی که برخی از هم‌تیمی‌های او دریافت می‌کنند، کمتر کسی به دستمزد درخواستی او انتقاد داشت اما حالا اوضاع فرق کرده است.
برخی می‌گویند که دلیل افت دخئا هم همین مذاکرات بر سر تمدید قراردادش بوده است اما آنهایی که نزدیک به دخئا هستند بر این باورند که این نمایش‌های ضعیف ریشه در عملکرد بد اسپانیا در جام جهانی دارد.
دخئا در آن بازی‌ها دچار لغزش شد اما سپس همان لغزش‌ها منجر به افت او شد و حالا هم که اوضاع بحرانی شده است. از لحظه‌ای که آنتونیو رودیگر، مدافع چلسی در دقیقه ۴۳ از فاصله ۲۰ متری به سمت دروازه او شوت زد، به نظر می‌رسید که دخئا در دروازه راحت نیست. برخلاف شوت گرانیت ژاکا که در راه تغییر مسیر داد و به تور دروازه دخئا رسید، این بار توپ مسیر معمول خودش را طی می‌کرد. دخئا تلاش کرد آن را بگیرد و دفع‌اش نکند اما این کار او اشتباهی بزرگ بود. او توپ را به شکلی فاجعه‌بار به جلو انداخت و مارکوس آلونسو از راه رسید و توپ را وارد دروازه کرد. دخئا روی ضربه آلونسو هم نمی‌توانست کاری انجام دهد.
دخئا بسیار مغموم بود و به زمین مشت‌ می‌کوبید. در کنار میدان، سولشر روی پاشنه پا بلند شد و سپس به روی نیمکت برگشت. مایک فلان، دستیار او هم سرش را در میان دستانش گرفت.
مدت کوتاهی تا پایان نیمه اول باقی مانده بود و دخئا که داشت به سمت رختکن می‌رفت، شنید که طرفداران دارند نامش را صدا می‌زنند. او واکنش نشان داد اما به نظر می‌رسید که جدیدترین اشتباهش باعث شده حواسش پرت شود.
مساله مهم برای سولشر این است که آیا همچنان به دخئا بازی بدهد یا اینکه روی به استفاده از سرخیو رومرو بیاورد. این دروازه‌بان آرژانتینی هر بار که بازی کرده هرگز چنین اشتباهاتی نداشته است.
یونایتد دو بازی دیگر در این فصل دارد و می‌تواند با کنار زدن چلسی و آرسنال، به رده چهارم برسد، هرچند که اگر اشتباه دخئا نبود، آنها مقابل رقیب مستقیم دو امتیاز از دست نمی‌دادند و کارشان بسیار راحت‌تر می‌شد.
سولشر پس از بازی گفت که همچنان به دخئا باور دارد: «من به داوید اعتماد دارم و برای من او بهترین بازیکن یونایتد در شش، هفت سال گذشته بوده است. او کاملا فوق‌العاده بوده و افت و خیزهای یک فوتبالیست بخشی از زندگی ورزشی او است. داوید حالش خوب خواهد شد.»
اما اعتماد سولشر به دروازه‌بان تیمش بار دیگر به محک آزمون گذاشته خواهد شد.
منبع: دیلی‌ میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *