اولین ترجمه از کتاب«شدن» نوشته میشل اوباما به بازار می آید

https://static2.ilna.ir/thumbnail/lDcCO0NeZ7dK/zD2ly951Lbe1X4vBXmeYxnwvBKd2o-upCBoRpuXWWQ3xVYIwBtE8SJc5CgG8w1SR1HhaeHPcWe7Z4QQxwQ5aCQuC6bW65Yo2vzNA1A_oYcME-xuDHnCGIL88GkvFaMums2lp5Xzk-eErjUYezqJx15vgVYkT1_XDXuOejRjZDSys4NdjIqNZJEQ6csj1vAj093LbiN5soYs,/65.jpg

سایت بدون – خیلی‌ها منتظر خبر ترجمه کتاب پرفروش میشل اوباما بودند. حالا علی سلامی «شدن» را به فارسی برگردانده است. این کتاب به‌زودی توسط انتشارات مهراندیش منتشر می‌شود. «شدن» که توانست در همان دو هفته نخست بیش از دو‌میلیون نسخه فروش داشته باشد و عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ سال را نصیب خود کند، به شرح خاطرات میشل اوباما، همسر باراک اوباما، می‌پردازد.
«شدن» روایتی از زندگی شخصی خانم اوباما قبل و بعد از ورود به کاخ سفید است. او نخستین بانوی اول آمریکایی آفریقایی‌تبار و شوهرش نخستین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست آمریکا بود. میشل اوباما با استفاده از شیوه‌های روایی و عمیق خواننده را به دنیای خود دعوت می‌کند و تجربیاتی را بیان می‌کند که شخصیت او را از دوران کودکی در منطقه‌ای فقیرنشین در شیکاگو تا زمانی که به بانوی اول آمریکا تبدیل شد، شکل می‌دهد. این کتاب شرحی از موفقیت‌ها و ناکامی‌های او در زندگی شخصی و عمومی‌اش است.
میشل رابینسون اوباما از‌ سال ٢٠٠٩ تا ٢٠١٧ بانوی اول آمریکا بود. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه پرینستون و‌ هاروارد است و مدت‌ها به کار وکالت پرداخته است. وی هم‌اکنون با همسرش باراک اوباما و دو دخترش مالیا و ساشا در واشنگتن زندگی می‌کند. انتشارات مهراندیش پیش‌تر کتاب‌های «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف، «یک وفاداری بالاتر» نوشته جیمز کومی و «وحشت» نوشته باب وودوارد را از همین مترجم منتشر کرده است.
گفتنی است، خاطرات بانوی اول پیشین آمریکا هفته گذشته ٩٢‌هزار نسخه در بریتانیا فروخت و با کنارزدن پرفروش‌ترین نویسنده دو ‌سال اخیر به کتاب شماره یک در بازار کریسمس تبدیل شد. «شدن» میشل اوباما در آخرین هفته پیش از روزهای منتهی به کریسمس ٩٢‌هزار نسخه در این کشور به فروش رفت و به دو ‌سال حکمرانی دیوید وَلیامز به ‌عنوان محبوب‌ترین نویسنده کریسمس و پرفروش‌ترین چهره بازار کتاب پایان داد.

مطلب پیشنهادی

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *