باشگاه پرسپولیس دوباره از برانکو مهلت گرفت؛ تا بعد از تاشکند


سایت بدون – پرسپولیسی‌ها اگر خوش‌قول بودند، باید نهایتا بعد از بازی با تراکتورسازی پول ایوانکوویچ را می‌دادند اما این وعده‌شان هم مثل وعده‌های قبلی فقط حرف بود. حالا مرد کروات برای دریافت تقریبا نیمی از حقوق یک سال اخیرش و نه همه آن، باید دست‌کم تا بعد از سفر تاشکند منتظر بماند و البته امیدوار باشد که مدیران پرسپولیس این بار روی حرفی که زده‌اند، بمانند. قرار قبلی‌شان این بود که نهایتا تا ١٣ اردیبهشت نیمی از مطالبات ۸۰۰ هزار یورویی برانکو را بپردازند و در واقع این مهلتی بود که خودِ سرمربی برای آنها تعیین کرد. ایوانکوویچ وقتی دید باشگاه‌نشین‌ها مدام امروز و فردا می‌کنند، برای‌شان وقت تعیین کرد که البته این مهلت جمعه به پایان رسید اما همچنان خبری از پول نیست و باشگاه دوباره از این مربی مهلت گرفته است.

این هم از عجایب فوتبال ایران است که خبر پرداخت پول به سرمربی را باید از زبان پیشکسوت باشگاه بشنویم. مدیران پرسپولیس سکوت کرده‌اند و حرفی هم اگر می‌زنند، جز وعده‌ نیست.
آخرین وعده‌شان این بود که در بازگشت از تبریز، بخشی از مطالبات ۸۰۰ هزار یورویی برانکو ایوانکوویچ را می‌پردازند اما پرسپولیس تمریناتش برای بازی با پاختاکور را هم آغاز کرد و همچنان خبری از پول نیست. نه پول می‌دهند و نه حرفی می‌زنند که مرد کروات بداند آیا اصلا پیگیر مطالبات او هستند
یا نه.
به جای آنها، مهرداد میناوند بود که از پرداخت پول برانکو و بازیکنان پرسپولیس در روزهای آینده خبر داد. این پیشکسوت در متنی که برای آسوده‌خاطر کردن پرسپولیسی‌ها در اینستاگرام منتشر کرده، روزهای بعد از بازی با پاختاکور را وعده داده است: «در ماجرای پرداخت نشدن مطالبات قرارداد آقای برانکو و احتمال فسخ قرارداد‌شان بعد از نامه سوم، من هم مثل هواداران به شدت نگران بودم و حالا خوشحالم بعد از تحقیق و تماس و پیگیری، این خبر را به هواداران عزیز بدهم که انشاا… بعد از سفر تاشکند و نهایتا تا اواخر هفته آینده، طلب آقای برانکو تسویه می‌شود و جای نگرانی بابت فسخ نیست. اطلاع دقیق و موثق دارم که مطالبات بازیکنان هم که متاسفانه به رغم باقی ماندن سه بازی تا آخر فصل تنها پنجاه درصد گرفته‌اند، به‌زودی پرداخت و مشکلات مالی برطرف می‌شود. برانکوی عزیز دنبال فسخ قرارداد نیست و باشگاه نهایتا تا آخر هفته آینده دین خود را هر چند خیلی دیر، به او ادا خواهد کرد و تیم هم شارژ خواهد شد.»
اتفاقا خبری هم که چند ساعت بعد شنیدیم، همین ادعای میناوند را روایت می‌کرد. گفتند مطالبات برانکو ایوانکوویچ تأمین شده اما چه دلیلی دارد که پیش از سفر به تاشکند پرداختش نکنند؟
راست یا دروغ، مبلغ ریالی مطالبات سرمربی پرسپولیس فراهم شده اما از آنجایی که این پول باید به صورت ارز به او پرداخت شود، مسوولان باشگاه در تلاش هستند تا با تهیه ارز نیمایی پول برانکو را بدهند. کاری که یکی دو روز زمان می‌برد و برانکو هم روز شنبه با پرسپولیس به تاشکند می‌رود، پرداخت مطالبات او تا بعد از بازی با پاختاکور و بازگشت به تهران طول خواهد کشید. البته اگر وعده غیرمستقیم مدیران باشگاه دوباره تمدید نشود و یک مشکل تازه‌، خرید ارز و انتقال پول به حساب برانکو را به روزهای آینده نکشاند.
پرسپولیسی‌ها اگر خوش‌قول بودند، باید نهایتا بعد از بازی با تراکتورسازی پول ایوانکوویچ را می‌دادند اما این وعده‌شان هم مثل وعده‌های قبلی فقط حرف بود.
حالا مرد کروات برای دریافت تنها بخشی از حقوق یک سال اخیرش باید دست‌کم تا بعد از سفر تاشکند منتظر بماند و البته امیدوار باشد که مدیران پرسپولیس این بار روی حرفی که زده‌اند، بمانند.
قرار قبلی‌شان این بود که نهایتا تا ١٣ اردیبهشت نیمی از مطالبات ۸۰۰ هزار یورویی برانکو را بپردازند و در واقع این مهلتی بود که خودِ سرمربی برای آنها تعیین کرد. ایوانکوویچ وقتی دید باشگاه‌نشین‌ها مدام امروز و فردا می‌کنند و به پاداش‌هایی که معلوم نیست چه موقع به دست‌شان خواهد رسید دل بسته‌اند، نامه‌ای نوشت و برای آنها مهلت تعیین کرد.
وکیل او در نامه اول با یادآوری مدت زمانی که حقوق برانکو عقب افتاده، خواهان پرداخت مطالبات موکلش شد و در نامه دوم، روز سوم ماه مه میلادی یعنی روز ١٣ اردیبهشت را آخرین مهلت باشگاه عنوان کرده بود.
پس از همان نامه بود که دورهمی‌های اعضای هیأت مدیره آغاز شد و به برانکو قول دادند که در تاریخ تعیین شده از وکیلش مطالبات او را پرداخت می‌کنند.
مهلتی که امروز (جمعه) به پایان می‌رسد و به جای پول، سرمربی پرسپولیس باز هم وعده گرفته است. البته خبر آمده که مدیران باشگاه زمینه تهیه ارز را فراهم کرده‌اند تا پول برانکو را نقدا به او پرداخت کنند اما برای تهیه این ارز، هنوز ریال کافی آماده نشده است!
برای همین بود که شایعه کردند وکیل برانکو ایوانکوویچ در حال نوشتن نامه سوم است و بعد از آن، این مربی طبق قانون می‌تواند ایران را ترک کند و قرارداد سال آینده‌اش را هم تمام و کمال دریافت کند. اتفاقا در نخستین تمرین بعد از بازی با تراکتورسازی یکی از خبرنگاران از برانکو پرسید که آیا نامه فسخ قراردادش آمده یا نه اما پاسخ مرد کروات چیزی نبود که دلخواه او باشد: «تا آخر فصل چنین اتفاقی نمی‌افتد که بخواهم فسخ کنم. ما در حال حاضر ۶ بازی تا پایان فصل داریم. ۲ بازی در لیگ برتر، ۲ بازی در لیگ قهرمانان و ۲ بازی هم در جام حذفی که فعلا فقط به آنها فکر می‌کنم.»
و بعد در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره رقم پرداختی به او پرسیده بود، گفت: «شما خودتان چقدر حقوق می‌گیرید؟ من که از شما در مورد حقوق‌تان نمی‌پرسم.»
آقای سرمربی اما این ادعا را که از ١٣ اردیبهشت برای مذاکره با تیم‌های دیگر آزاد هست، رد نکرد: «بله، ما مربیان هم مثل بازیکنان همیشه می‌توانیم مذاکره کنیم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « درش را تخته کردند»

سایت بدون – در قدیم وقتی می خواستند جایی را پملپ کنند تا مانع رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *