تاثیرات معجزه آسای پرتغال روی پوست را بشناسید /هنر اسید سیتریک

سایت بدون – پرتقال میوه‌ لذیذی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این میوه خوشرنگ فواید بسیار حیرت‌انگیزی برای زیبایی دارد. آب پرتقال طبیعی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و فولیک اسید است که نقش مهمی در بهبود سلامت بدن و زیبایی پوست و مو بازی می‌کند. هفت خاصیت شگفت‌انگیز این میوه پاییزی که می‌تواند شما را زیبا و جوان‌تر نگاه دارد به شرح زیر است:  
دشمن جوش
آب پرتقال سرشار از اسید سیتریک است؛ عنصری شگفت‌انگیز که به کاهش جوش کمک می‌کند. کافی است کمی آب پرتقال را روی جوش بمالید. این کار باعث می‌شود جوش خشک و در نتیجه پوست شما روشن‌تر و بدون لک شود. همچنین شما می‌توانید با پوست خردشده این میوه ماسک صورت درست کنید و آن را روی پوست‌تان بگذارید. این ماسک نه‌تنها برای حذف جوش‌های پوست بلکه برای بهبود پوست‌های چرب نیز موثر است.
روشن‌کردن پوست
ترکیب پودر پوست پرتقال با کشک یا شیر و استفاده منظم از آن می‌تواند به‌عنوان یک سفید‌کننده طبیعی بسیار عالی مورد استفاده قرار بگیرد. این ترکیب همچنین به روشن‌شدن پوست تیره و لک‌دار کمک می‌کند. اگر شما وقت ندارید و در موقعیت خاصی قرار دارید، این ماسک زیبایی بسیار مفید است و استفاده از آن به شما توصیه می‌شود.
جوان‌سازی پوست
آب پرتقال برای حذف منافذ باز صورت بسیار موثر است. چند قطره از آب پرتقال را روی صورت بریزید و با انگشت به آرامی به آن ضربه بزنید؛ اجازه دهید دو تا سه دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار به پوست شما جوانی و طراوت می‌بخشد.
از بین‌بردن پوست‌های مرده
پس از آن‌که پوست پرتقال را خشک کردید، آن را خرد و با مقداری عسل و پودر خاک رس مخلوط کنید. اکنون این ماسک را روی صورت خود بمالید و سپس با آب سرد بشویید. از آن‌جا که پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است، این اسکراب نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید بلکه در کاهش لکه‌های پوستی نیز نقش موثری دارد.
ضد پیری
خواص ضد پیری پرتقال بسیار شناخته‌شده است و به بهبود بافت پوست شما کمک فراوانی می‌کند. پرتقال به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این میوه نارنجی و خوشمزه همچنین پوست را سخت و انعطاف‌پذیر می‌کند و در نتیجه ظهور نشانه‌های پیری را به تعویق می‌اندازد. مقداری پوست پرتقال را آسیاب و با کمی آب یا شیر آن را رقیق کنید و روی پوست خود بمالید.
ماسک مو
با ترکیب یک فنجان آب پرتقال، یک فنجان آب و یک قاشق عسل ماسک موی عالی و مقوی تهیه کنید. پس از آن‌که موهای خود را شامپو زدید و با آب شستید، مقداری از این ترکیب قوی را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید ١٠ دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید. آن وقت خواهید دید که چقدر موهای شما صاف، نرم و درخشان شده است.
رفع شوره سر
کنسانتره پرتقال را با روغن نارگیل مخلوط کنید و روی سر بگذارید. این ترکیب باعث از بین رفتن شوره سر می‌شود. کافی است چند قطره کنسانتره پرتقال یا نصف فنجان آب پرتقال تازه را به یک فنجان روغن نارگیل اضافه کنید و بگذارید مدتی روی موهای سر شما بماند و سپس آن را آبکشی کنید. با استفاده از این ماسک  به‌زودی از شر شوره‌ سر خلاص می‌شوید.

مطلب پیشنهادی

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *