حمید سوریان، حبیب اخلاقی و سعید عبدولی پیش قدم شدند /تلاش برای نجات یک اعدامی


سایت بدون – مهدی علی حسینی فرنگی‌کار جوان اندیمشکی در یک قدمی اعدام قرار گرفته و حالا تعداد زیادی از فرنگی‌کاران و قهرمانان نامی کشتی تلاش دارند تا این فرنگی‌کار سابق را از طناب دار نجات بدهند. مهدی علی حسینی سال ۹۴ در یک حادثه تلخ باعث کشته شدن یک جوان می‌شود و طبق اعلام دادگاه مجرم شناخته شده و پس از ۵ سال حبس قرار است طی روزهای آتی حکم قصاص او اجرا شود که با اعلام خانواده علی حسینی، حکم این متهم به قتل قرار است اوایل هفته آینده اجرا شود.
مهدی علی حسینی بهمن ماه سال ۹۴ باعث کشته شدن فرزند ۲۲ ساله دکتر حبیب غلامی غیبی که از چشم پزشکان نامی ایران است، می‌شود. ۵ سال است که بابت این اتفاق ناگوار علی حسینی در زندان است و حالا بعد از این همه سال قرار است این حکم اجرا شود اما قهرمانان ملی کشتی ایران برای این‌که جان دوباره‌ای را به یک فرد نادم از گناهش بدهند از خانواده دکتر غلامی خواستند که با بزرگواری از حق خود بگذرند و با گذشت نسبت به این ماجرا نگاه کنند.
در همین حال حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک با اشاره به روزهای تلخی که دکتر غلامی غیبی و همسرش گذراندند خواست که با این ماجرا با بزرگواری برخورد کنند: «ابتدا جا دارد با خانواده مرحوم غلامی غیبی که متأسفانه فرزند جوان خود را در یک حادثه تلخ از دست دادند عمیقاً ابراز همدردی کنم و اعلام کنم به نمایندگی از جامعه بزرگ کشتی شریک غم خانواده محترم غیبی هستیم. از دکتر غلامی غیبی که خود از پزشکان مطرح و خوشنام شهر دزفول هستند به عنوان پدر مقتول التماس دارم برای رضای خداوند و بر اساس توصیه ائمه اطهار (س) از قصاص مهدی علی حسینی صرفنظر کند تا این جوان ورزشکار که دچار این اشتباه بزرگ شده زندگی دوباره‌ای به دست بیاورد. امیدوارم خانواده محترم غیبی با انجام این کار نیک و خداپسندانه این جوان را به بزرگواری خود
ببخشند.»
این درخواست حمید سوریان در حالی مطرح می‌شود که قبل از او حبیب اخلاقی و سعید عبدولی هم چنین درخواستی را مطرح کرده بودند.
حبیب‌الله اخلاقی چهره شاخص کشتی فرنگی ایران که الان مربی تیم ملی است درباره این ماجرا گفت: «متأسفانه اشتباهی بوده که چند سال پیش بر اثر یک لحظه غفلت رخ داده و از خانواده دکتر غیبی تمنا دارم با گذشت از قصاص مهدی علی حسینی، این جوان را با هدف رضای خدا مورد بخشش قرار دهند.»
سعید عبدولی هم دیگر کشتی‌گیر مطرح اندیمشکی است که سابقه مدال جهانی و المپیک را در کارنامه دارد و حالا او نیز خواهان بخشش خانواده غلامی شده: «می‌دانم داغ فرزند جوان تا چه حد غم انگیز و دردناک است و بنده و تمامی جامعه بزرگ کشتی کشور نیز در غم خانواده شریف و گرانقدر غلامی غیبی و شخص دکتر غیبی شریک هستیم و البته با شناختی که از این خانواده محترم داریم امیدوارم با بخشش مهدی علی حسینی بار دیگر به همه ما درس از خود گذشتگی بیاموزند.»
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مهدی علی حسینی در این ماجرا دچار اشتباه بزرگی شده و متأسفانه عامدانه به طرف این جوان دزفولی شلیک کرده است. البته نه به قصد کشت و آسیب زدن اما متأسفانه بر اثر همین شلیک این جوان ۲۲ ساله جان خود را از دست داده است.
حالا این جوان پشیمان از کرده خود، قهرمانان نامی کشتی را واسطه کرده تا آنها از آبروی خود برای پادرمیانی خرج کنند، شاید بتوانند زندگی دوباره‌ای به او بدهند.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

۶ دیدگاه

  1. به نظر من حکم باید اجرا شود. چون هیچ وقت ان روزهای وحشتناک از ذهنم پاک نمی شوند. بنده ۴۰ سالم بود اما هر دقیقه و هر ثانیه از سایه ی خودم هم می ترسیدم و باکوچکترین صدای باد یا هرچیزی تا صبح از ترس بیدار می ماندم. همش فکرمی کردم دزدی درخانه است. فرزندم که کلاس پنجم بود تا ۵ ماه از ترس در اتاق خودش نمی خوابید .درخانه ی خودم استرس و ترس از دزد امانم را بریده بود. هنوز که هنوز است بعد از ۵ سال وقتی یادم می اید لرز تمام وجودم را فرامی گیرد و دست و پایم بی حس می شوند. باید اینجور ادمها به سزای عمل قبیحشان برسند تا مردم احساس امنیت کنند. اینگونه افراد نه تنهادرس عبرت نمی گیرند, بلکه بعد از گذشت زمانی اندک, دوباره به عمل قبیح خود ادامه می دهند. جسورانه تر و با تجربه ی بیشتری به دزدی و قتل ادامه می دهند.

  2. عاجزانه خواهشمندم اعدامش کنید. نه تنها مهدی علی حسینی, بلکه هر دزد و قاتلی باید به جزای عمل کثیف خود برسد تا درس عبرتی برای سایر دزدان و قاتلان باشد

  3. باید اعدام شود تا شهر و کشور از وجود اینگونه افراد پاک شود.

  4. باید اعدام شود. مگرنه اینکه در قران امده که قصاص کنید.
    من نمی دانم چرا انگشتان دزدها را قطع نمی کنند تا مملکت از وجود انها پاک گردد؟ چرا به احکام الهی عمل نمی کنند؟ اگرمثل عربستان انگشتان دزدان را قطع کنند دیگر دزدی در کشور نخواهد بود. اما متاسفانه با رشوه یا قید وثیقه ازاد می شوند و به دزدی خود ادامه می دهند و راست راست می گردند و برای خودشان کیف می کنند و به ریش ما می خندند.

  5. با اعدام یک جوان ورزشکار که در اثر نادانی و بی تجربگی واشتباه عامل قتل جوان دیگری بهر صورت میشود ایا جامعه در امنیت و ارامش خواهد بود ؟ ایا این جوان کشتی گیر اگر اعدام شود احساس ارامش و اسودگی بارمغان میاید و اگر از طرف پدر و خانواده بخشیده شود تجربه ای برای ایندهاش نخواهد بود واصولا چه فایده ای برای دیگران خواهد داشت تا یک جوان ورزشکار از جامعه حذف شود کدام راه درست است تنها کسی که میتواند باین سئوال جواب قانع کننده ای بدهد فقط خانواده جوان فوت شده هستند تا با تصمیمی درست و منطقی راهی درست را برای مرگ یا زندگی این جوان ورزشکار که شدیدا دچار عذاب وجدان و روحی میباشد بقیه عمرش را با همان عذاب وجدان بگذراند بامید بخشایش این جوان از چوبه دار مکافات برایش ارزوی بخشایش داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *