خالق قصه‌های مجید دیگر نمی‌خواهد بنویسد مرادی کرمانی: دوره من تمام شده!

سایت بدون-هوشنگ مرادی کرمانی معتقد است: «نویسنده مانند بوکسور و فوتبالیست و … یک دوره‌ای دارد و تمام می‌شود؛ ‏دوره من تمام شده و دیگر نمی‌خواهم بنویسم، البته اگر بتوانم‎.»
خالق قصه‌های مجید در همایش «گنج سی‌ساله» به مناسبت سی‌امین ‌سال تأسیس مرکز کرمان‌شناسی در ‏دانشگاه شهید باهنر، با اشاره به آتش گرفتن کلیسای نوتردام اظهار کرد:«این کلیسا به واسطه یک اثر هنری ‏معروف شد، زیرا هیچ چیز دوام ندارد به جز اثری که توسط یک هنرمند خلق می‌شود‎.»
او می‌گوید ‌ای کاش به چیزی اهمیت می‌دادیم که درباره هنرمند و هنرمندان زنده بود. در این‌جا از جوانان، ‏هنرمندان و هنرمند سخنی به زبان آورده نشد، درحالی‌که باید از امروز و جوانان بگوییم‎.
مرادی کرمانی گفت: «دولتمردان و بزرگان باید بدانند با هنرمندان می‌توانند ماندگار بشوند و خوشا به حال ‏مدیری که در زمان زندگی‌اش، هنرمند بااستعداد و با موقعیت خاص هنری وجود دارد که می‌تواند نام و دوره ‏او را زنده نگه دارد‎.»
او اظهار کرد: «متاسفانه چیزی که در کشور ما اتفاق افتاده، فراموش کردن هنر و هنرمندان است‎.»
او با تأکید به لزوم بها دادن به هنرمندان اظهار کرد: «می‌توانیم از موسیقی ایران حرف بزنیم و از بنان نگوییم؟ ‏می‌توانیم از شعر مدرن حرف بزنیم و از نیما چیزی نگوییم؟ چرا سوزن و نخ برداشته و دنبال پارگی می‌گردیم؟ چشم‌ها را باید شست. هر کس عیبی دارد و به جز ‏معصومان علیهم‌السلام، هیچ‌کس معصوم نیست. باید خدمات و کارهای ماندگار را روی ترازو بگذاریم.»
او تأکید کرد: «نمی‌شود هنرمند را زیر خاک پنهان کرد. هنرمند مانند آب است و هیچ‌کس نمی‌تواند آب را ‏پنهان کند و آب اگر به آسمان برود به صورت باران می‌آید و اگر در زمین برود، چشمه می‌شود و هیچ وقت ‏گم نمی‌شود‎.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *