دردسر لیموزین کیم جونگ اون برای دایملر کرایسلر

سایت بدون -کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در طی روزهای گذشته ملاقاتی تاریخی و جنجالی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشت که نخستین دیدار دو رهبر از دوران به قدرت رسیدن آقای کیم بوده است. او در ولادیووستوک با ناوگانی از خودروهای زرهی که گمان می‌رود لیموزین‌های مرسدس بنز  S600 Pullman Guard بوده باشند، به گشت‌وگذار پرداخت. اطلاعات بسیار اندکی در مورد لیموزین‌های رهبر کره شمالی وجود دارد اما ظاهر آنها نشان می‌دهد که احتمالا این خودروها به نسل W221 تعلق دارند که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به فروش رسیده و دارای رویه صندلی سفید چرمی هستند.
همچنین دیده شده که رهبر کره شمالی از لیموزین‌های Maybach 62 که آن هم متعلق به کمپانی مرسدس بنز است، استفاده کرده است. دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز است در بیانیه‌ای اعلام کرده که نمی‌داند این لیموزین‌ها چگونه به کره شمالی راه یافته‌اند؛ زیرا این کمپانی رابطه تجاری مستقیمی با این کشور منزوی و تحت تحریم ندارد. در بیانیه این کمپانی چنین آمده است: «برای دایملر صادرات قانونی محصولات مطابق با قانون یک اصل بنیادین فعالیت کاری مسئولانه است. کمپانی ما اکنون بیش از ۱۵ سال است که هیچ رابطه تجاری با کره شمالی نداشته و بشدت تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده را رعایت کرده است.»
در ادامه این بیانیه چنین آمده است: «برای جلوگیری از تحویل [محصولات] به کره شمالی و هر کدام از سفارت‌های آن در سراسر جهان، دایملر یک فرآیند کنترل صادرات جامع را به اجرا گذاشته است.» با وجود این در بیانیه این کمپانی آمده که دایملر هیچ کنترلی بر روی اعمال طرف‌های سمی و فروشندگان دست دوم ندارد و به احتمال زیاد از طریق این کانال‌ها بوده که کره شمالی به این خودروها دست یافته است. تصاویر ناوگان لیموزین‌های مرسدس‌بنز رهبر کره شمالی برای  نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. بر اساس برآوردها، در زمان خرید، هر یک از این خودروها بیش از یک میلیون دلار قیمت داشته است. سال گذشته کیم از همین خودروها برای دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در سنگاپور استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *