دیه دولت عربستان درباره قتل خاشقجی به چه کسی می‌رسد/ خدیجه چنگیز کیست؟

سایت بدون =یک خانم مصری مدعی است که امسال در مراسمی مذهبی و سرّی در ایالات متحده با جمال خاشقجی ازدواج کرده است؛ چند ماه پیش از آن‌که این روزنامه‌نگار منتقد برای دریافت مدارک لازم برای ازدواج با زن دیگری به کنسولگری عربستان در استانبول برود و کشته شود. روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که افشای این ازدواج که به نظر می‌رسد جمال خاشقجی از نامزد ترکیه‌ای و حتی اعضای خانواده‌اش مخفی کرده بود، به وضع پیچیده خاشقجی در ماه‌های پایانی می‌افزاید.
این خانم در مصاحبه‌ای گفت که علت این‌که پیشقدم شده است تا رابطه‌اش را با خاشقجی فاش کند، این است که او «زنی مسلمان» است و می‌خواهد تا تمام حق و حقوقش به رسمیت شناخته شود.
این خانم با نام اختصاری «ح» پیام‌ها و تصاویری را که با خاشقجی رد و بدل کرده است، نشان داد. برخی از این تصاویر برای مراسم ازدواجشان است که ماه ژوئن در حومه واشنگتن برگزار شده است.
یکی از دوستان قدیمی خاشقجی هم که در مراسم به‌ عنوان شاهد حضور داشته، اظهارات این خانم را تأیید می‌کند. او هم با اشاره به نگرانی‌های امنیتی نخواست نامش فاش شود. اعضای خانواده خاشقجی درباره این ازدواج اظهار نظر نکردند. خدیجه چنگیز، نامزد ترکیه‌ای خاشقجی در تماسی تلفنی گفت که از رابطه خاشقجی با این خانم بی‌اطلاع است و انگیزه‌های این زن را زیر سوال برد.
خدیجه چنگیز گفت: «جمال هرگز درباره این زن حرفی به من نزده بود؛ چرا این زن تلاش دارد تا تصویری که مردم از جمال دارند را تغییر دهد؟ او چه می‌خواهد؟ تردید ندارم که این تقلایی برای بی‌اعتبارکردن وجهه او و لطمه به شخصیت او است.»
چنان‌چه این خانم اثبات کند که همسر قانونی خاشقجی است، می‌تواند از دیه‌ای که احتمالا دولت عربستان به خانواده خاشقجی می‌دهد، سهم ببرد. وضع حقوقی ازدواج این خانم با خاشقجی مشخص نیست و همچنین مشخص نیست که آیا او سند ازدواجی هم گرفته است یا خیر.

مطلب پیشنهادی

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *