رئال و راموس در مسیر سقوط بارسلونا، سلطان ال‌کلاسیکو


نویسنده :مارک دویل

سایت بدون – ارنستو والورده مربی بارسلونا تاکید داشت ال‌کلاسیکوی شنبه تعیین‌کننده قهرمان لالیگا نیست. او درست می‌گفت اما حالا حداقل می‌دانیم چه تیمی قهرمان لیگ نمی‌شود. پیروزی یک بر صفر بارسلونا فاصله میان صدرنشین لالیگا و حریفش که در رده سوم قرار دارد را به ۱۲ امتیاز رساند، به علاوه برای نخستین‌بار از سال ۱۹۳۲ کاتالان‌ها آمار بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود پیدا کرده و در پیروزی در ال‌کلاسیکو ۹۶ بر ۹۵ جلو افتاده‌اند. تنها امید رئال برای بازگرداندن این روند رویارویی احتمالی در لیگ قهرمانان با بارسلونا است. اما آیا این واقعا چیزی است که رئال می‌خواهد؟
بازی سانتیاگو برنابئو آخرین نمونه از فاصله ایجادشده میان دو تیم بزرگ اسپانیا بود. درست است که خبری از برد ۵ بر یک یا ۳ بر صفر نبود اما این شکست در ال‌کلاسیکو یک حقیقت دردناک را ثابت کرد که به قول ژوزه مورینیو، مربی سابق رئال، این تیم خودباوری لازم را ندارد. در حالی که بارسلونا باثبات و برنامه‌ریزی‌شده پیش می‌رود، رئال پراشتباه و کم‌احتیاط است و در مسیر سقوط گام برمی‌دارد؛ مثل کاپیتانش، سرخیو راموس.
این مدافع در تمام صحنه‌های مهم بازی مورد توجه قرار گرفت اما نه به دلایل خوب. او روی تنها گل بازی که توسط ایوان راکیتیچ زده شد، مقصر بود و بعد در هر فرصتی زهری به لیونل مسی ریخت. کاپیتان رئال‌مادرید همتایش در بارسلونا را زمین زد و با دستش ضربه‌ای به صورت او زد که دهانش را خون‌آلود کرد. وی در وقت‌های تلف‌شده هم تلاش بی‌فایده‌ای کرد برای اینکه پنالتی بگیرد و تیمش را نجات بدهد؛ کاپیتان، رهبر، اسطوره و… رقت‌انگیز، درست مانند نمایش رئال.
آنها می‌توانستند با پیروزی در این دیدار به شش امتیازی بارسا برسند اما با یک بازی ضعیف دیگر از کورس رقابت خارج شده‌اند.
آنها برای باخت ۳ بر صفر چهارشنبه می‌توانند فرصت‌سوزی را بهانه کنند اما برای این شکست چنین عذری پذیرفته نیست. تمام کار رئال ضربه ایستگاهی دقیقه ۳ گرت بیل بود، مهم‌ترین مشارکت کریم بنزما هم از دست دادن توپ در شرایط آفساید بود. تونی کروس وحشتناک بود و لوکا مودریچ هیچ شباهتی به برنده توپ طلا نداشت.
وینیسیوس جونیور ۱۸ساله تنها امید رئال به آینده است که یک بازی دیگر بدون گل را پشت سر گذاشت.
رئال ۱۷ شوت داشت اما هرگز به گلزنی نزدیک نشد، در واقع آنها تنها سه‌بار توپ را به چارچوب دروازه‌ بارسا فرستادند.
برعکس، بارسا همواره توانا در گلزنی به نظر می‌رسید و در واقع باید بیشتر از این می‌زد اما در پایان گل هافبک کروات کافی بود. راکیتیچ قبل از بازی تاکید کرده بود توجهی به شایعات درباره آینده‌اش که با قطعی شدن ورود فرانکی دیونگ در تابستان به آن دامن زده شده، ندارد اما او با ترکیب هنر و قدرت بدنی بازیکن ایده‌آلی برای بارسلونا به‌شمار می‌رود؛ گل او به زیبایی قابلیتش را به اثبات رساند.
راموس که به‌شدت از گل بارسا عصبانی بود، تلافی‌اش را اواخر نیمه اول سر مسی درآورد. مسی عصبانی شد و راموس همانطور که پیش‌بینی می‌شد گفت برخوردش عمدی نبوده؛ درست مثل کارت زردی که در لیگ قهرمانان مقابل آژاکس گرفت یا تکل دوپای روی ناچو رودریگس، بازیکن لوانته در سال ۲۰۱۰ که به دوری شش‌ماهه این بازیکن منجر شد یا خطا روی آلوارو وادیو و می‌توانیم ادامه دهیم.
در نهایت، راموس تنها به‌خاطر خطایی که روی مسی مرتکب شد اخطار گرفت. همانطور که گری لینکر در تفسیر زنده بازی گفت، این نخستین کارت زرد راموس بود در حالی که باید سومی‌اش باشد! اما مسی تا آن موقع آرام شده بود و دیگر راموس اذیتش نمی‌کرد چون نمی‌توانست مانع از دست رفتن شانس قهرمانی رئال در لالیگا برای یک فصل دیگر شود.
بارسا هم با بردن سه ال‌کلاسیکوی پیاپی خارج از خانه حالا فقط اگر خودش بخواهد قهرمانی لالیگا را از دست می‌دهد. بارسا تا قبل از بازی‌های این هفته ۷ امتیاز از اتلتیکومادرید پیش بود و فروردین هم در نوکمپ از این تیم پذیرایی می‌کند. سلطان ال‌کلاسیکو مصمم است از قهرمانی‌اش در لالیگا دفاع کند و رئال راموس به‌شدت در مسیر افت طی طریق می‌کند.
منبع: سایت گل


مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *