رازهای آبلیموی همیشه تازه را بدانیم


 سایت بدون -با نزدیک شدن فصل رسیدن لیمو، در این یادداشت نکاتی برای نگهداری هر چه بهتر آبلیمو ارائه می‌شود.
 به خاطر داشته باشید برای داشتن یک آبلیموی باکیفیت و درجه اول باید لیموی تازه، با‌کیفیت، رسیده و آبدار داشته باشید. استفاده از لیموهای کپک‌زده کیفیت آبلیمو را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
 بهترین ظرف برای نگهداری آبلیمو ظروف شیشه‌ای با در فلزی است. استفاده از ظروف یا بطری‌های پلاستیکی سبب تسریع در تغییر رنگ آبلیمو می‌شود. علاوه بر این به دلیل اسیدی بودن محیط، مهاجرت ترکیبات خطرناک از بطری به آبلیمو افزایش می‌یابد. شما می‌توانید از شیشه‌های خالی آبلیموها، خیارشور و هر غذای کنسروی دیگر برای نگهداری آبلیمو استفاده کنید و از
 بسته شدن در آن مطمئن شوید.
 بهداشت ظروف مورد استفاده برای نگهداری آبلیمو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ظروف قبل از استفاده باید استریل شوند. برای این منظور می‌توان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد. در شست‌و‌شوی دستی شیشه‌ها را برای مدت زمانی در آب داغ و صابون قرار داده و سپس با آب داغ آبکشی کرده و اجازه دهید کاملا خشک شود.
 پاستوریزه کردن آبلیمو به طور قابل‌توجهی کیفیت و مدت زمان نگهداری آن را افزایش می‌دهد. برای این منظور پس از پر‌کردن ظروفی و اطمینان از بسته بودن در، شیشه‌ها را در یک قابلمه چیده و آن را از آب پر کنید به طوری‌که آب کاملا سطح ظروف را بپوشاند. مدت زمان لازم پس از به جوش آمدن آب، بسته به اندازه ظروف متفاوت است. برای ظروف نیم تا یک لیتری ۵ دقیقه و برای ظروف ۲لیتری حدود ۱۰ دقیقه است. پس از آن را خارج کرده و اجازه دهید در دمای اتاق به مدت چند ساعت سرد شوند. از بسته بودن کامل در اطمینان حاصل کنید. با طی مراحل بالا می‌توانید آبلیمو را برای چند ماه نگهداری کنید. دقت کنید برای برداشتن آبلیمو از ظروف بایستی از قاشق‌های کاملا تمیز استفاده کنید. اضافه کردن کمی نمک قبل از ریختن آبلیمو در ظرف شیشه‌ای نیز می‌تواند مفید باشد.
 بهترین روش نگهداری آبلیمو در فریزر به صورت مکعب‌های کوچک است. این روش نه تنها کیفیت و رنگ آن را حفظ می‌کند بلکه در مواقع نیاز می‌توانید به‌راحتی مقدار مورد نیاز را استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *