روند مذاکرات پرسپولیس و فدراسیون با برانکو / نه اولیه به پرسپولیس، بله شفاهی به تیم‌ملی!

نویسنده :  آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

در این یکی دو روز گذشته، نام برانکو ایوانکوویچ بیشتر از قبل شنیده می‌شود و دلیلش هم حضور وکلای باشگاه پرسپولیس در زاگرب برای مذاکره با این مربی جهت انجام یک توافق مالی است. آخرین اخبار درخصوص این مذاکرات و همچنین آخرین وضعیت پیوستن این مربی به تیم‌ملی را در گزارش امروز «فرهیختگان» می‌خوانید.

 پرسپولیس-برانکو؛ به مبلغ مشترک نرسیده‌اند

طی دو روزی که از مذاکرات نمایندگان پرسپولیس و برانکو گذشته، موضوع اصلی مورد بحث طرفین، رسیدن به یک مبلغ مشترک است. برانکو طبق قراردادش اعتقاد دارد که سرخ‌ها باید برای او و دستیارانش مبلغی در حدود یک میلیون یورو بپردازند، اما رقم مدنظر پرسپولیسی‌ها به مراتب کمتر از این مبلغ است. پرسپولیسی‌ها بر این باورند با توجه به اینکه قرارداد آخر برانکو دو ساله بوده و این مربی تنها یک‌سال از قراردادش را با این تیم سپری کرده و به سال دوم قراردادش پایبند نبوده، باید تخفیف بدهد که البته مورد موافقت برانکو قرار نگرفته است. وی با تاکید بر این نکته که دنبال پول فصل دوم قراردادش نیست، می‌گوید پرسپولیسی‌ها باید تا روزی که جام قهرمانی حذفی را بالای سر بردند، حقوقش را بپردازند. او حتی این پیشنهاد را داده که دستمزدش را به‌صورت روزانه محاسبه و تا آخرین روز کاری‌اش در ایران پرداخت کنند و البته باید بندهای پاداش و مبالغ مازاد را هم به او و دستیارانش پرداخت کنند.

 برانکو نقد می‌خواهد، پرسپولیس اقساط

بحث مهم بعد از اینکه طرفین بر سر یک مبلغ مشخص توافق کنند، موضوع نحوه پرداخت این مبلغ به سرمربی سابق پرسپولیس است که باتوجه به اوضاع و احوال مالی این روزهای باشگاه و بدهی‌های داخلی و خارجی به سرمربی فعلی و بازیکنانش و همچنین بدهی‌های ریز و درشت به شرکت هواپیمایی، هتل و… پرداخت بدهی مربی فصل قبل خود، کار چندان ساده‌ای نیست. پرسپولیسی‌ها می‌خواهند مبلغ توافقی (به‌شرط توافق) را در چند مرحله به این مربی کروات بدهند که به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی توافق برانکو با پرسپولیس در این بخش باشد. چراکه بارها به دوستان خود در ایران اعلام کرده مطالباتش را به‌صورت یکجا می‌خواهد چراکه معتقد است اگر بعد از توافق، پرسپولیسی‌ها در پرداخت اقساط مورد توافق بدقولی کنند، او باید مجددا همین راه‌هایی که تا به امروز رفته را طی کند و به‌همین‌خاطر اگر قرار باشد در چند قسط طلبش را بگیرد، ترجیح می‌دهد صبر کند تا فیفا رای خود را صادر کند.

 پاسخ مثبت شفاهی برای تیم‌ملی

موضوع پیوستن او به تیم‌ملی از قول یکی از دوستان نزدیکش در ایران به این شکل است که پیشنهاد فدراسیون به این مربی صحت دارد، اما این پیشنهاد از سوی سفیر ایران در کرواسی به برانکو ابلاغ شده و سرمربی سابق پرسپولیس با کلیات این پیشنهاد موافقت کرده است. قرار بر این بود که بعد از چراغ سبز برانکو به تیم‌ملی، فدراسیون نماینده خود را برای مذاکره با این مربی به زاگرب یا یک کشور سوم بفرستد که فعلا اقدامی صورت نگرفته و موضوع در همان حد پیشنهاد سفیر باقی مانده است. این بدقولی فدراسیون کمی هم برانکو را بدبین کرده است چراکه او به دوستانش اعلام کرده ممکن است این پیشنهاد با مدیران پرسپولیس هماهنگ شده باشد برای اینکه با او به توافقی خوب و خارج از فیفا دست پیدا کنند!

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *