سرانجام واقعیت درباره پنالتی داربی مشخص شد /چیپ بازی شفر

سایت بدون -قصه پنالتی‌زن داربی با وجود ۲ ماه گذشتن از ماجرایش همچنان نقل محافل است. آبی‌پوشان در داربی ۸۹ (۱۰ فروردین) در نیمه اول صاحب یک ضربه پنالتی شدند و در حالی که گادوین منشا توپ را برداشته بود تا شانسش را برای گل کردن پنالتی امتحان کند، مهدی رحمتی، دروازه‌بان استقلال این بازیکن را از عملش منصرف کرد و توپ به فرشید اسماعیلی رسید. هافبک آبی‌ها هم دلش می‌خواست با چیپ زدن به بیرانوند او را تحقیر کند و مدعی شود اگر کریس رونالدو در جام‌جهانی نتوانست پنالتی بزند، من می‌توانم، آن هم از نوع چیپ. اسماعیلی می‌خواست با این ضربه نمایشی به محبوب‌ترین بازیکن استقلال تبدیل شود تا تیتر همه رسانه‌ها در گل او و ضربه چیپش خلاصه شود اما خودخواهی اسماعیلی باعث شد پنالتی هدر برود و اتفاقات عجیبی پس از آن در رختکن رخ دهد. البته شفر در نشست خبری پس از بازی اعلام کرده بود پنالتی‌زن تیم من اسماعیلی نبوده و آیاندا پاتوسی باید ضربه پنالتی را می‌زده است‌. حتی مربی آلمانی در این نشست از دخالت رحمتی در تغییر دادن پنالتی زن سخن گفت که البته چند ساعت بعد حرفش را پس گرفت و رحمتی را از ماجرای دخالت در پنالتی کنار کشید.
استقلالی‌ها پس از داربی ۴ بازیکن خود را به دلیل درگیری بین ۲ نیمه و در رختکن جریمه کردند به طوری که فرشید اسماعیلی، اسماعیل گونسالوس و آیاندا پاتوسی جریمه مالی شدند و فرشید باقری از تیم کنار گذاشته شد. دلیل این دعوا و درگیری به نظر می‌آمد درباره همان پنالتی‌زن داربی بوده باشد؛ درگیری‌ای که شفر نتوانست خوب مدیریتش کند و تیم در نیمه دوم حال خوبی نداشت.
حالا پس از گذشت ۲ ماه و کنار رفتن وینفرد شفر از سرمربیگری استقلال، بازیکنان این تیم درباره پنالتی‌زن داربی صحبت می‌کنند. محمد دانشگر می‌گوید پنالتی‌زن داربی از ابتدا هم فرشید اسماعیلی بود اما شفر حرف دیگری زد‌.
پس از آن اسماعیلی هم بالاخره درباره پنالتی داربی صحبت کرد و گفت من یک هفته با نظر کادرفنی تمرین پنالتی می‌کردم و همه جلسه شب بازی را می‌دانند که شفر به من گفت پنالتی‌زن اول تیم هستم.
با صحبت‌های ۲ بازیکن استقلال و عدم پاسخگویی شفر درباره این ماجرا (به سراغش رفتیم و او گفت علاقه‌ای ندارم درباره این ماجرا صحبتی کنم) به نظر می‌آید داستان همانی باشد که اسماعیلی و دانشگر تعریفش کرده‌اند. البته با چند نفر از اعضای باشگاه استقلال هم صحبت شده و آنها هم حرف این دو بازیکن را تأیید کرده‌اند.
اما چرا شفر بعد از باخت درباره پنالتی‌زن تیمش دروغ گفت؟ شفری که تیمش در بازی‌های بزرگ جز بازی با سپاهان یا بازنده بوده یا در نهایت به مساوی رضایت داده، قصدش این بوده در داربی بزرگ در صورت شکست دیگران را مقصر ناکامی تیم خود بداند! چرا که استقلال در صورت کسب ۳ امتیاز صدرنشین لیگ می‌شد و چه‌بسا همان برد سند قهرمانی تیم را امضا می‌کرد.
مربی آلمانی قصدش این بود سناریو را طوری بچیند که خود او تقصیری در باخت داربی نداشته باشد و بی‌گناه‌ترین فرد آن روز لقب بگیرد؛ تا جایی که وقتی خبرنگار در نشست خبری درباره رحمتی می‌پرسد که چرا گلر تیم با منشا صحبت و او را از زدن پنالتی منصرف کرد، سریع می‌گوید: نمی‌دانم رحمتی چه صحبتی با بازیکنان می‌کند اما پنالتی‌زن من پاتوسی بوده است. او حتی گلر تیمش را هم بدون پرس و جو متهم به دخالت می‌کند. بعد از داربی رحمتی با شفر صحبت می‌کند و از او می‌خواهد حقیقت را بگوید. شفر هم مجبور می‌شود به سایت باشگاه مطلبی دهد و رحمتی را مبرا از هر اشتباهی کند.
شاید شفر می‌دانست وقتی داربی را بازنده از میدان خارج شده، احتمال برکناری‌اش بیش از هر زمانی می‌شود و به همین دلیل بابت باخت مجبور به دروغگویی شده است؛ دروغی که منجر به ایجاد حاشیه‌های بیشتر در تیم شد که خود شفر عامل آن بود؛ تا جایی که استقلال در بازی بعدی مقابل سایپا هم همچنان درگیر حواشی داربی بود و نتوانست به ۳ امتیاز بازی دست پیدا کند و همین ۲ دیدار پیاپی و از دست رفتن ۵ امتیاز حیاتی، تیمی که به قهرمانی نزدیک بود را از کورس عقب انداخت و راه را برای دیگر رقبا باز کرد.
به هر حال همه این را خوب می‌دانند که شفر فصل گذشته با شفر این فصل قابل قیاس نبود. دیگر در او اقتداری دیده نمی‌شد و عدم مدیریت در تیم و ایجاد حواشی‌ ناتمام به خود او و تیمش ضربه زد به طوری که فصل تمام نشده، مدیران باشگاه برکنارش کردند و یک مربی جوان داخلی را به او ترجیح دادند.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *