سلما ارگچ بازیگر نقش کراخاتون همسر مولانا در فیلم حسن فتحی کیست؟(عکس‌)

سایت بدون کراخاتون همسر مولانا است ، مولانا دو همسر داشت یکی گوهر خاتون دختر شمس الدین لالای سمرقندی که در نهایت خوبی و زیبایی و لطافت بود و دومی بیوه جوان محمد شاه تاجر که «کرا خاتون قونیوی » نام داشت . ثمره ازدواج مولانا با کراخانون دختری به نام ملکه خاتون بود ، کرا خاتون از ازدواج قبلی خود دو فرزند به نام های یحیی و کیمیاخاتون داشت .کراخاتون بسیار پارسا و با معرفت بود و صوفیان از او ستایش های فراوان کرده اند .در خبرها آمده است که قرار است نقش کرا خاتون را سلما ارگچ بازیگر مشهور ترکیه ای در فیلم مست عشق ساخته حسن فتحی بازی کند.

سلما ارگچ بازیگر مشهور ترکیه را با سریال حریم سلطان و نقشه خدیجه خواهر سلطان سلیمان می شناسنددر حرفه های دیگر نیز به جزء بازیگری فعالیت دارد .

سلما ارگچ Selma Ergeç بازیگر زن ترک متولد ۱ نوامبر سال ۱۹۷۸ در شهر هام کشور المان است و یکی از ترک تبارهای ساکن کشور آلمان است.او مدت ۳ سال در دانشگاه وستفالی ویلهلم، مونستر در رشته پزشکی تحصیل کرد و سپس در دانشگاه فرن یونی هاگن در رشته های فلسفه و روانشناسی تحصیل کرد.

سلما ارگچ به زبان های آلمانی، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و تا حدودی به ایتالیایی تسلط دارد. او در سال ۲۰۱۵ با جان اوز ازدواج کرد این ازدواج در محله کودکی سلما در آلمان برگزار شده است. وی هم اکنون یک فرزند از ازدواجش با همسرش دارد .

سلما ارگچ با بازی در نقش خدیجه سلطان خواهر سلطان سلیمان در سریال حریم سلطان به شهرت رسید.از آثار وی می توانیم به سریال عاصی، دلدادگی، حریم سلطان و … می توانیم اشاره کنیم.

https://www.sadecehaber.com/wp-content/uploads/2019/05/selma-erge%C3%A7-1-623x423.jpg

در همین رابطه بخوانید

سلما ارگچ بازیگر خانم ترکیه ای در نقش همسر مولانا کنار شهاب حسینی و پارسا پیروزفر(عکس)

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

۳ دیدگاه

  1. دوستش دارم و فیلم رو حتما میبینم ممنون از اقای فتحی

  2. خاک تو سر حسن فتحی کنم که فیلم تاریخ و ادبیات پارسی رو با یهمت ترکیه ای درست نکنه واقعا متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *