قهرمان مشت زنی فرانسه به دلیل حمایت از جلیقه زردها،یک سال زندانی شد(ویدئو)

سایت بدون – دادگاه کیفری پاریس کریستوف دتنژه، مشت‌زنی که در هشتمین تظاهرات جلیقه‌ زردها ماموران پلیس را کتک زده بود، به یک‌سال زندان محکوم کرد. علاوه بر محکومیت یک‌سال زندان برای این قهرمان بوکس فرانسه ۱۸ ماه حبس تعلیقی نیز در نظر گرفته شده است.
تصاویر کریستوف دتنژه درحالی‌که نیروهای پلیس را با ضربات مشت به عقب می‌راند، روز ۵ ژانویه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
او که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ دو بار عنوان قهرمان بوکس فرانسه را از آن خود کرده بود، دو روز پس از حمله‌اش به ماموران خود را به پلیس معرفی کرد.
این قهرمان بوکس در دادگاه در دفاع از خود گفت: «من از خشم و عصبانیت نسبت به پلیس‌ها که معترضان را می‌زدند، مرتکب اشتباه شدم و از رفتار خود پشیمانم.»
برخی از رفتار این بوکسور فرانسه حمایت می‌کنند و معتقدند او از شهروندان در برابر خشونت پلیس محافظت کرده است، به همین‌ جهت، از طریق یک‌ وب‌سایت به جمع‌آوری کمک مالی برای دتنژه پرداختند و مبلغی حدود ۱۱۴‌هزار یورو جمع‌آوری کردند، اما این صفحه به علت انتقادها بسته شد. منتقدان می‌گویند چنین اقداماتی خشونت علیه پلیس را تشویق می‌کند.
جنبش جلیقه زردها در نیمه ماه نوامبر در اعتراض به تصمیم دولت فرانسه برای افزایش قیمت سوخت آغاز شد و به‌تدریج به اعتراضی گسترده که عملکرد دولت را زیر سوال می‌برد، تبدیل شد.
بنا بر آمار رسمی، از زمان آغاز این اعتراضات تاکنون حدود ‌هزار نیروی پلیس و ۱۷۰۰ نفر از معترضان زخمی شده‌اند.

Image result for boxer france

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *