معرفی کتاب/ ایده های عجیب فیلسوفان بزرگ؛سرهم بندی نکن

سایت بدون -کتاب «سرهم‏‌بندی نکن (ایده‌‏هایی عجیب از فیلسوفان بزرگ تاریخ)» نوشته گری هیدن به‌تازگی با ترجمه شهاب‌الدین عباسی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب همان‌طور که از عنوان فرعی‌اش پیداست، به بررسی نظریات عجیبی می‌پردازد که اندیشمندان و فلاسفه مطرح کرده‌اند. ادعای بزرگترین فلاسفه جهان مبنی بر وجود اسب تک‌شاخ، عدد و رقم بودن ذات جهان، تاثیر نداشتن ذهن روی رفتار و…. از جمله مباحثی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

گری هیدن، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی، در این کتاب به سراغ این ادعاهای شگفت‌آور رفته و با زبانی ساده و طنازانه، آنها را بررسی و تشریح کرده است. مثلاً به این موضوعات پرداخته است: چرا نیچه به این نتیجه رسید که خدا مُرده؟ جان لاک بر چه مبنایی معتقد بود پرتقال‌ها پرتقالی‌رنگ نیستند؟ چرا قدیس آگوستین بر این باور بود که نوزادان گناهکارند و مستحق رفتن به دوزخ‌اند؟ چرا شوپنهاور می‌گفت جهان ما بدترین جهان ممکن است؟ کارما و مکافات عمل چیست؟ دن براون بهتر است یا شکسپیر؟ آیا رنج پایانی دارد؟ قمار پاسکال بر سر وجود خدا چه بود؟ و…

پیتر کیو، نویسنده کتاب «آیا روبات می‌تواند انسان باشد؟» درباره کتاب «سرهم‌بندی نکن» نوشته است: کتابی سرزنده و سرگرم کننده. بعضی از فلاسفه بزرگ را در عجیب‌ترین و حیرت‌انگیزترین شکل‌شان نشان می‌دهد.

مترجم اثر نیز پیش‌تر در زمینه تالیف و ترجمه آثار حوزه اندیشه، عرفان و فلسفه نمونه‌های زیادی در کارنامه دارد.

این کتاب با ۲۲۴ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *