نتفلیکس می خواهد جیمز باند را بخواهد / مرد ۶۰۰ میلیون دلاری

سایت بدون – در شرایطی که تاکنون زمان اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» به‌عنوان جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند چند بار به تعویق افتاده؛ به نظر می‌رسد کمپانی تولید‌کننده این فیلم می‌خواهد به اکران آنلاین نیز به عنوان یکی از گزینه‌های پیش‌رویش نگاه کند. تاکنون آخرین تصمیم بر این بوده که «زمانی برای مردن نیست» که در آن برای آخرین بار “دنیل کریگ” در نقش جیمز باند حاضر شده، سال ۲۰۲۱ روی پرده خواهد رفت. این فیلم نخستین فیلمی بود که با شیوع ویروس کرونا و در آستانه اکران، نمایشش به تعویق افتاد.

کمین برای جیمزباند!

در روزهای اخیر تیترهای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های هنری- سینمایی درباره فیلم «زمانی برای مردن نیست» حاکی از رقابت نتفلیکس و اپل برای خرید حقوق این فیلم بوده که از آن به عنوان بیست‌وپنجمین فیلم مجموعه «جیمز باند» نام برده می‌شود. در واقع این سرویس‌های نمایش آنلاین در کمین هستند تا حق پخش فیلم جدید «جیمز باند» را که قرار بود آوریل گذشته اکران شود، اما به دلیل شرایط کرونایی هنوز موفق به اکران عمومی نشده و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای نیز برای نمایش آن به چشم نمی‌آید، به دست آورند و آن را به شکل اینترنتی عرضه کنند.

وسوسه

تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند دو بارتعویق در زمان اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» تاکنون ضرر مالی هنگفتی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار برای استودیوی “ام‌جی‌ام” به عنوان تولیدکننده این فیلم به ارمغان آورده است.

در عین حال این کمپانی شاهد این بوده که در همین بازه زمانی استودیوهای دیگری مانند “پارامونت” و “سونی” با فروش فیلم‌هایی مانند «سگ تازی»، «بدون پشیمانی» و «سفر به آمریکا ۲» به سرویس‌های استریمینگ توانسته‌اند ده‌ها میلیون دلار سود ببرند. همین باعث شده که “ام‌جی‌ام” یا همان کمپانی تولیدکننده فیلم وسوسه شود همان راه را رفته و جلوی ضرر بیشتر را بگیرد. یکی از منابع آگاه به نشریه هالیوودریپورتر در این زمینه گفته که کمپانی در این شرایط در حال بررسی امکان فروش این فیلم به سرویس‌های نمایش آنلاین است.

مرد ۶۰۰ میلیون دلاری!

در شرایطی که تاکنون سخنگوی این استودیو درباره اکران آنلاین فیلم جدید جیمزباند حرفی نزده و بارها به تاکید گفته که درباره شایعات نظری ندارد و این فیلم طبق برنامه‌ریزی قرار است تا آوریل ۲۰۲۱ به اکران درآید، اما گفته می‌شود چندین نفر از مدیران این استودیو گفته‌اند “ام‌جی‌ام” برای فروش آن به سرویس‌های استریمینگ با رقم ۶۰۰ میلیون دلار موافقت خواهد کرد. پیشنهادی غیررسمی که می‌تواند با دو مشکل بزرگ مواجه باشد. اول این‌که جیمزباند برای پرده بزرگ ساخته شده و سینمادوستان واقعی ترجیح می‌دهند تجربه تماشای آن را در سینماها داشته باشند و بنابراین بعید نیست فروش فیلم به سرویس‌های استریمینگ انتقاداتی را موجب شود. موضوع دیگر هم پیشنهاد ۶۰۰ میلیون دلاری استودیوی تولید‌کننده است که به نظر می‌رسد برای هر سرویس استریمینگی بالا باشد. بگذریم از این‌که گفته می‌شود تنها فیلم‌هایی مانند «زمانی برای مردن نیست» می‌توانند بخش نمایش و سالن‌های سینماها را که تلاش دارند تا در دوران پاندمی بتوانند به حیات خودشان ادامه بدهند، یاری رسانند و خروج این فیلم از چرخه اکران آسیب بزرگی از این نظر به سینماها خواهد زد.

موانع بزرگ

در حالی که تصمیم‌گیری درباره این موضوع بر عهده رییس و مدیرعامل “ام‌جی‌ام” یعنی کوین اولریش است، اما هنور روشن نیست که باربارا بروکولی و مایکل جی. ویلسون که تهیه‌کنندگان «جیمز باند» هستند، آیا با اکران آنلاین این فیلم موافق هستند؟ درعین حال کمپانی یونیورسال هم که حق پخش فیلم را در اختیار دارد، در این میان ذی‌نفع است و باید هزینه‌هایی که تاکنون برای اکران آن کرده است در نظر گرفته شود. همین‌ها می‌توانند موانعی بر سر راه اکران آنلاین «زمانی برای مردن نیست» باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *