نگاهی به ستاره‌های ناکام فوتبال اروپا/ از اوزیل تا ایسکو



سایت بدون – در این فصل شیوع کرونا‌‌ باعث فشار بازی‌ها شده و مربیان مجبور هستند از تمام ظرفیت‌ تیم در ترکیب‌ استفاده کنند، با این‌حال برخی ستاره‌های مشهور فوتبال‌ به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شده‌اند. تا این‌جای کار که تمام لیگ‌ها بیش از ۸ بازی انجام داده‌ و در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بازی کرده‌اند، تعداد بازی و دقایق در زمین برخی ستاره‌ها به سوژه اصلی بدل شده است. ستاره‌هایی که حقوق فراوان دریافت می‌کنند ولی اثری از آن‌ها در موفقیت تیم نیست. در این گزارش سعی داریم که به ذکر مهم‌ترین ستاره‌های ناکام در لیگ‌های برتر اروپا بپردازیم.
ایسکو: شاید مهم‌ترین ستاره‌ای که این روزها کیفیت بسیار پایینی ارائه می‌دهد، بازیکن تکنیکی زیدان باشد. ایسکو که طی سال‌های گذشته‌ یکی از بهترین بازیکنان دنیا لقب گرفته بود و برای رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا مهره اصلی نام داشت، اکنون ذره‌ای از آن توانایی‌ها را نیز نشان نمی‌دهد. ایسکو در رئال به یک نیمکت‌نشین بدل شده و هر از‌چند‌گاهی زیدان به او بازی می‌دهد. با این‌حال این ستاره هر بار هم که در ترکیب بوده، درخششی از او‌ در بازی‌ها ندیده‌ایم. او در این فصل اروپا تنها‌۲۶۰ دقیقه بازی کرده است. به عبارتی در ۱۲ بازی فصل رئال‌مادرید او در کمتر از ۳ بازی در میدان حضور داشته است. ایسکو هنوز نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا برای زیدان بازی کند و این یک آمار بسیار ناامیدکننده محسوب می‌شود.
پائولو دیبالا: ستاره آرژانتینی عقیده داشت که می‌تواند پشت‌سر رونالدو و موراتا یک ترکیب ایده‌آل را برای پیرلو و یوونتوس بسازد. اما این اتفاق رخ نداد و حتی گزارش داده شد که درگیری بین او و کادر فنی یووه در رختکن به‌وجود آمده است. دیبالا در این فصل تنها‌۱۶۰ دقیقه بازی کرده و اصلا نتوانسته مثل فصل گذشته‌ ستاره بیانکونری نام بگیرد. او در بازی پایانی مقابل لاتزیو در دقیقه ۷۶ وارد میدان شد و به شدت هم از نقشش در بازی انتقاد کرد.
مسعود اوزیل: تا پیش از تمدید قرارداد آرسنال با اوبامیانگ، اوزیل بیشترین حقوق را در توپچی‌ها می‌گرفت. او که هفته‌ای‌۳۵۰ هزار پوند از آرسنال حقوق می‌گیرد، حتی نتوانست در لیست بازیکنان آرتتا برای بازی کردن قرار گیرد. اوزیل که از لیست خارج شده یک سقوط بزرگ را تجربه می‌کند. البته یک جنبش رسانه‌ای در بین هواداران آرسنال رخ داده که آرتتا او را به لیست بازگرداند. باید دید چه کسی از این لیست کنار می‌رود تا جا برای اوزیل باز شود.
مارکو آسنسیو: آسنسیو پس از این‌که سال گذشته با یک مصدومیت وحشتناک مواجه شد، بازگشت خوبی در فصل قبل داشت. در اولین لمس توپ خود توانست برای زیدان گلزنی کند. اما این فصل عملکرد سابق را از خود به نمایش نگذاشته و دقایق کمی نیز در ترکیب زیدان قرار گرفته است. البته این روند بهبود پیدا کرده و با این‌که آسنسیو در‌کنار هازارد و بنزما خط حمله رئال را تشکیل می‌دهند ولی هنوز به آن ستاره زهردار گذشته تبدیل نشده است. آسنسیو ۳۵۲ دقیقه برای رئال در لالیگا به میدان رفته و در لیگ قهرمانان اروپا نیز ۲۳۸ دقیقه بازی کرده است.
دله علی: فصل گذشته با آمدن مورینیو، دله علی روزهای اوج خودش را سپری می‌کرد. در تیم تاتنهام مرتب می‌درخشید و دوباره بر سر زبان‌ها افتاده بود. اما در بازی ابتدایی فصل مقابل اورتون در بین ۲ نیمه، اتفاقاتی رخ داد که همه‌چیز را عوض کرد. هنوز مشخص نیست که در بین ۲ نیمه چه اتفاقی رخ داد که مورینیو او را از لیست بازیکنان اصلی کنار گذاشت و به یک نیمکت‌نشین مطلق بدل شد. اوضاع مورینیو و دله‌علی به قدری آشفته است که به‌نظر می‌رسد این بازیکن انگلیسی برای بازی کردن باید تیم را ترک کند. از پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان مقصد احتمالی دله‌ علی در زمستان سخن می‌گویند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *