هاکان شوکور؛از سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی تا مسافرکشی در آمریکا

ستاره سابق تیم ملی فوتبال ترکیه این روزها دور از وطن خود به کارهایی غیر از فوتبال مشغول است.

سایت بدون – هاکان شوکور نامی آشنا برای دوست داران فوتبال جهان است.آن هایی که جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن را بخاطر دارند،قطعا به خوبی مهاجم افسانه ای تیم ملی ترکیه را هم می شناسند. هاکان شوکور که با ۵۱ گل ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ترکیه است،در آن رقابت ها و در دیدار رده بندی مقابل کره جنوبی در ثانیه ۱۱،گلی را به ثمر رساند که هنوز هم سریع ترین گل تاریخ جام جهانی است.
شوکور اما این روزها دور از ترکیه به سر می برد و چیزی که او را از کشورش دور کرده نه فوتبال،بلکه سیاست است. او که پس از کنار گذاشتن فوتبال وارد وادی سیاست شد،در این عرصه خیلی توفیق نیافت و در نهایت پس از ترک ترکیه به مقصد ایالات متحده آمریکا،از سوی دولت اردوغان مورد بی مهری واقع شد و حالا با کار کردن در تاکسی های اینترنتی و کتاب فروشی روزگار می گذراند.

این مهاجم ترک تبار که سابق پوشیدن پیراهن اینترمیلان را هم دارد در گفت و گو با روزنامه آلمانی “ولت ام سونتاگ” در مورد شرایط زندگی اش گفت: “بعد از مهاجرت به آمریکا، در ابتدا یک کافه را در کالیفرنیا اداره می‌کردم اما در حال حاضر راننده اوبر (تاکسی اینترنتی) هستم و کتاب می‌فروشم.”
او می گوید دولت اردوغان خانه‌ها، کسب و کار و حساب‌های بانکی‌اش در ترکیه را توقیف کرده است در حالیکه او هیچ کاری علیه کشورش انجام نداده.شوکور در این خصوص می گوید:” ترکیه کشور من است. من عاشق مردمم هستم، حتی اگر عقیده آن‌ها در مورد من از سوی رسانه‌های دولتی تحریف شده باشد.”

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *