پول شیخ را نمی‌دهند /دیاباته در مسیر استراماچونی


سایت بدون -شیخ دیاباته نزدیک به ۳ ماه است حقوقی از باشگاه استقلال دریافت نکرده و مسئولان این باشگاه بخصوص افرادی که این روز‌ها با پرداخت‌های دلاری همه را شگفت‌زده کرده‌اند نسبت به این موضوع کاملاً بی‌تفاوتند! در حالی که بعد از بازی‌های پلی‌آف استقلال مقابل الکویت و الریان خبراز پرداخت پاداش‌های دلاری به بازیکنان و اعضای کادرفنی بود و حتی گفته شد که بعد از پیروزی مقابل الریان، مبالغی در حدود هزار تا هزار و ۵۰۰دلار بین بازیکنان و اعضای کادرفنی تقسیم شده اما اقدامی در راستای پرداخت حقوق معوقه شیخ دیاباته که این‌ روز‌ها تبدیل به یکی از اثرگذارترین بازیکنان استقلال گردیده، نشده است.
 این تناقض‌ها در شیوه تصمیم‌گیری‌ها سبب شده فرهاد مجیدی نیز در مصاحبه روز گذشته خود به احتمال جدایی دیاباته اشاره کند و پرده از یک اتفاق تکراری در استقلال بردارد. احتمالی که نشات گرفته از اولتیماتوم مدیربرنامه‌های این بازیکن به مدیران باشگاه استقلال است. دیاباته همانند تیام سروصدای زیادی در فوتبال آسیا به پا کرده و حتی اگر ملاک را عملکرد او در بازی‌های پلی‌آف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا قرار دهیم و حتی توجهی به درخشش او در بازی‌های لیگ نداشته باشیم، این بازیکن می‌تواند بی‌درنگ راهی تیم‌های متمول کشور‌های حاشیه خلیج فارس شود (همان راهی که تیام پیمود) اما تصمیم‌گیران باشگاه استقلال نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند و مشخص نیست که چرا در این باشگاه برای پیروزی مقابل الکویت و الریان پاداش‌های دلاری وجود دارد اما برای شیخ دیاباته بودجه‌ای در نظر گرفته نشده تا این بازیکن زمزمه جدایی سر ندهد. سیگنال‌هایی که دیاباته برای جدایی از استقلال سرداده به گوش فرهاد مجیدی هم رسیده که او را این چنین نگران کرده اما احتمال رفتن شیخ در همان مسیری که استراماچونی طی کرد و یا پیش‌تر تیام پیمود بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که شاید سرمربی استقلال تصور می‌کند. به گونه‌ای که حتی نمی‌توان رفتن دیاباته از استقلال را حتی در آستانه دربی نیز از ذهن دور کرد.
گفته می‌شود یکی از دلایلی که باعث جدایی علی فتح‌الله‌زاده از استقلال شده نیز همین ماجرا است. البته عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در صحبت‌های خود هرگز به این موضوع اشاره نکرده است.
 به هرحال وضعیت کنونی دیاباته می‌طلبد که اسپانسر‌های دور و بر تیم که این روز‌ها در خفا برای مدیرعاملی نیز تلاش می‌کنند و بی‌میل نیستند که بر صندلی ریاست این باشگاه تکیه بزنند، دست  بجنبانند و به جای پرداخت‌های آنچنانی به بازیکنان آن هم به خاطر پیروزی در دو بازی پلی‌آف پرداخت حقوق بازیکنانی را در اولویت قرار دهند که اگر از استقلال جدا شوند بدون شک این تیم به لحاظ فنی ۳۰درصد افت خواهد داشت. دیاباته با آن اثرگذاری بدون شک اکنون یکی از دلایل اصلی موفقیت استقلال محسوب می‌شود و حفظ چنین بازیکنی باید در دستور کار تصمیم‌گیران پشت پرده استقلال باشد تا ماجرای استراماچونی که عمیقا برای هواداران این باشگاه ناباورانه بود، تکرار نشود.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *