چرا بارسلونا پیگیر خرید ستاره برزیلی است؟/مورد اضطراری نیمار

از قبل از آغاز فصل نقل‌وانتقالات بحث جدایی نیمار از پاری‌سن‌ژرمن مطرح بود. یک شایعه تکراری که البته منشا آغاز آن هم به زمانی برمی‌گردد که ستاره برزیلی با مبلغی هنگفت از بارسلونا جدا شد و به پی‌اس‌جی پیوست. از آن زمان تا به حال نیمار چند بار به رئال‌مادرید لینک شده، چند بار به تیم‌های دیگر و به کرات هم به بارسا. مدام گفته می‌شد و می‌شود که نیمار دوست دارد به بارسا برگردد و این تابستان هم اوضاع از همیشه جدی‌تر به نظر می‌رسد. البته که روابط تیره و تار ۲ باشگاه در تاخیر این انتقال بی‌تاثیر نبوده و همچنین مبلغ بالایی که طرف فرانسوی برای فروش سوپراستارش طلب می‌کند. پاریسی‌ها نمی‌‌خواهند نیمار را کمتر از ۲۲۲ میلیون یورویی که برایش هزینه کرده‌اند به فروش برسانند و پرداخت این مبلغ برای بلوگرانا که در همین پنجره بیش از ۳۰۰ میلیون صرف خرید بازیکن جدید کرده عملا غیرممکن است. در جدیدترین پیشنهاد، آن‌ها به سراغ یک فرمول آشنا رفتند؛ یک فصل به خدمت گرفتن قرضی نیمار با بند خرید اجباری.
 کهنه‌فروش
این فرمولی است که باشگاه‌های عمدتا متوسط و درگیر مسائل فیرپلی مالی با آن بازیکن جدید به خدمت می‌گیرند. به همین دلیل مطرح کردن آن هم برای بارسا و هم برای پی‌اس‌جی کمی غیرمتعارف به نظر می‌رسد. پی‌اس‌جی اگر بتواند با هر ساز کوک و ناکوک نیمار در طول فصل خودش را وفق بدهد، می‌تواند این پیشنهاد را قبول نکند. بارسا اما چاره دیگری ندارد. آن‌ها کوتینیو را هم به صورت قرضی به بایرن دادند و این یعنی درآمد آنچنانی از فروش بازیکن در این تابستان نداشته‌اند حتی باوجود فروش‌های کمی تا قسمتی معقول امثال سیلسن و آلکاسر. در این شرایط واقعا چه اصراری است که بارسلونا قصد دارد با همه محدودیت‌ها یک ستاره یاغی و فعلا مصدوم و ناآماده را به تیم اضافه کند؟
 موقعیت اضطراری
موقعیت خط حمله بارسلونا در اضطراری‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد. پس از مصدومیت لیونل مسی در آخرین روزهای پیش‌فصل، لوییس سوارز هم در بازی نخست به دلیل آسیب‌دیدگی از بازی خارج شد و پس از بازی هم مصدومیت عثمان دمبله اعلام شد. مسی شاید به زودی به ترکیب برسد اما وضعیت ۲ مهاجم دیگر حداقل تا یک ماه آینده همین‌گونه خواند بود؛ بخصوص دمبله که پس از مصدومیت به جای معرفی به کلینیک باشگاه، سفری ۲ روزه به سنگال داشت و همین موضوع خشم مدیران و پزشکان باشگاه را برانگیخت. انگار این خرید ۱۰۵ میلیونی قرار نیست اجازه دهد آب خوش از گلوی بارسایی‌ها پایین برود! در چنین شرایطی که مالکوم و کوتینیو هم از تیم رفته‌اند و تنها مهاجم بارسلونا آنتوان گریزمان است، بارسلونا نیاز به یک چهره شاخص دیگر در خط حمله‌اش دارد؛ بخصوص که همچنان از کمبود وینگر تخصصی سمت چپ هم رنج می‌برد. فصلی که اینگونه آغاز شود قطعا در کوران مسابقات مصدومان بیشتری هم خواهد داد. بنابراین بازگرداندن نیمار در این موقعیت فعلی نه ولخرجی است و نه یک تصمیم احساسی. اگر آبی‌اناری‌ها بتوانند با فرمول قرضی نیمار را بخرند، بیشترین برد را در این معامله کرده‌اند چراکه با اختیاری بودن این بند، نیمار در صورت برآورده نکردن انتظارات دوباره به پاریس برگردانده می‌شود و البته با اجباری بودن این بند، حداقل آن‌ها ۲ سال مالی زمان دارند تا پول هنگفت این قرارداد را بپردازند. تنها مشکلی که باقی می‌ماند و البته برای ارنستو والورده هم کمی شیرین است، چینش ستاره‌های تیم پس از بازگشت از مصدومیت است. به نظر شما چه کسی قربانی آمدن نیمار در ترکیب اصلی بارسلونا می‌شود؟

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *