کرونا هم شایعات را تعطیل نکرده /منچستر ، رئال مادرید و بارسلونا در بازار نقل و انتقالات


 
سایت بدون – فوتبال متوقف شده اما نه به طور کامل. انتشار ویروس کرونا نزدیک به دو ماه است برگزاری مسابقات فوتبال را تعطیل کرده اما هواداران به خبرها دلخوشند و با پیگیری آنها تا حدی عطش خود را فرو می‌نشانند. به چند مورد خاص اشاره می‌کنیم.
 
منچستریونایتد
به نظر می‌رسید انتقال پل پوگبا از اولدترافورد قطعی باشد چون یوونتوس و رئال مادرید هر دو به این بازیکن علاقه داشتند و هافبک فرانسوی قهرمان جهان هم در هر یک از دو فصل اخیر اشاره‌هایی به جدایی کرده. اما ویروس کرونا و هزینه‌های مالی که برای باشگاه‌ها به همراه داشته حداقل دست یوونتوس را از این بازیکن ۲۷ ساله کوتاه کرده که تا سال آینده قرارداد دارد.
اما درباره رئال شاید اوضاع فرق کند. ویلی سانیول بازیکن سابق تیم ملی فرانسه درباره بازیکن هموطنش که تا قبل از تعطیلی لیگ برتر تنها در پنج بازی لیگ در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، گفت: «فلورنتینو پرس او را می‌خواهد، زین‌الدین زیدان هم همینطور و پوگبا نیز مایل به این انتقال است. حتی منچستریونایتد هم خوشحال می‌شود چون از یک دستمزد زیاد راحت می‌شود و پول لازم را برای سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جدید به دست می‌آورد.» منچستریونایتد علاوه بر هدف اصلی‌اش در این تابستان یعنی جیدون سانچو به دنبال جک گریلیش و کالیدو کولیبالی نیز هست. سانچوی ۲۰ ساله به دو سال پایانی قراردادش با دورتموند نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد آلمانی‌ها با توجه به مدت باقی مانده از قراردادش قیمت کمتری نسبت به هری‌کین از منچستریونایتد طلب کنند؛ کین تا سال ۲۰۲۴ با تاتنهام قرارداد دارد و اسپرز برایش ۲۰۰ میلیون پوند طلب کرده.
 
رئال مادرید
استراتژی رئال مادرید درباره کیلیان امباپه مشخص است، باید تا تابستان آینده صبر کنند تا یک سال قبل از پایان قراردادش با قیمت ارزان‌تری او را بخرند. فلورنتینو پرس رابطه خوبی با رئیس پاری‌سن‌ژرمن ناصر الخلیفه دارد و نمی‌خواهند مخفیانه با امباپه مذاکره کنند از طرفی به قول مهاجم تیم ملی فرانسه اعتماد کرده‌اند که قرارداد فعلی‌اش که تا سال ۲۰۲۲ اعتبار دارد را تمدید نمی‌کند.
تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا روی وضع مالی باشگاه‌ها به معنی آن است که تیم پاریسی نمی‌تواند دستمزد بیشتری نسبت به رئال به او پیشنهاد کند. پاری‌سن‌ژرمن اعلام کرده شاید بازیکنان نیمی از دستمزد خود را دریافت کنند و این احتمال وجود دارد که باشگاه برای جبران زیان مالی‌اش مجبور به فروش بازیکنان کلیدی خود شود. از طرف دیگر لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن موضع سرسختی علیه امباپه گرفته و گفته هر طور شده او را برای امضای قرارداد جدید متقاعد خواهد کرد، این موضع‌گیری باعث ایجاد اختلاف بین بازیکن و باشگاه شده و احتمال رفتنش را بیشتر کرده.
 
بارسلونا
باشگاه کاتالان هم شاید روزهای پرخبری در پیش داشته باشد. لیونل مسی ترجیح می‌دهد نیمار به جای لائوتارو مارتینس به نوکمپ بیاید اما ستاره برزیلی بالاترین دستمزد را در جهان می‌گیرد و با توجه وضعیت بد اقتصادی باشگاه به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا، ممکن است نتوانند نیمار را بازپس بخرند. مهاجم آرژانتینی اینترمیلان می‌تواند گزینه جانشینی لوئیس سوارس در بلندمدت باشد.
یکی از گزینه‎‌های فروش در بارسلونا برای جورکردن پول لازم، فیلیپه کوتینیو است که مورد توجه چلسی قرار گرفته بود. به نوشته ال موندو دپورتیوو، آرتور ملو هدف یوونتوس است و باشگاه تورینی حاضر است به عنوان بخشی از قرارداد خرید بازیکن تیم ملی برزیل، یکی از میان میرالم پیانیچ، رودریگو بنتانکور یا فدریکو برناردسکی را به نوکمپ بفرستد. آرتور تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارد.
 
آرسنال
رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند آرسنال در تدارک پیداکردن جانشین برای پیر امریک اوبامیانگ است. او تا سال ۲۰۲۱ قرارداد دارد و توپچی‌ها نمی‌خواهند بهترین گلزن خود را که مورد توجه اینترمیلان، بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد و چلسی است، رایگان از دست بدهند، بنابراین گفته می‌شود حاضرند اوبامیانگ را حتی با قیمت ۳۰ میلیون پوند بفروشند. با توجه به اینکه آینده الکساندر لاکازت هم روشن نیست، نام چند بازیکن برای خط حمله مطرح شده از جمله اودسونه ادوارد، مهاجم اسپانیایی سلتیک که گفته می‌شود مورد علاقه مربی اسپانیایی است. لوکا یوویچ هم بعد از انتقال ۵۳ میلیون پوندی به رئال مادرید جایی در برنابئو پیدا نکرده به همراه ویلیان و رایان فریزر که آخر فصل قراردادشان به ترتیب با چلسی و بورنموث به پایان می‌رسد، دیگر گزینه‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *